Maartenr schreef:Die ANWB moet eens stoppen met die stompzinnige oproepen de hele tijd en gewoon gaan doen waar ze voor zijn; mensen met pech helpen. 
Maarten, geen idee waar die stress bij jou vandaan komt 

, maar de oproep om een reservewiel wel mee te nemen is een HELE GOEIE. (Ja ik ben er ook VOOR  

. Dat was wellicht niet duidelijk in mijn eerste post.) Zeker ook voor de caravan.
Wat mij betreft is het op vakantie gaan met alleen een reparatiesetje en dan de ANWB Alarmcentrale bellen als ze hun lekke band niet kunnen repareren even stompzinnig als de
 kapotte TomTom idioten. De ANWB is er om 
echte noodgevallen op te lossen en niet om mensen die zich bewust slecht voorbereiden de hulpcapaciteit op te laten souperen (die later weer te zeuren '
dat het zo lang duurde').
Een beetje verantwoord autorijder weet dat dat setje minimaal 70% van de lekke banden niet kan repareren. Als je daarnaast bewust de keuze maakt om in dat geval volledig hulpeloos langs de (snel)weg te moeten wachten (met je gezin/passagiers) terwijl je met een reservewiel binnen 20 minuten weg kan zijn, dan mag je je serieus afvragen of je hulp verdient. Dat heet gewoon nalatigheid en onnodig in gevaar brengen
Als je even moeite doet heb je een 2e-hands velg + een band met een paar mm voor een paar tientjes en goed in de kofferbak geplaatst neemt ie weinig ruimte in.