Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 09 feb 2010 10:00
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Eind februari heb ik een PH3 Tourer 2.2 HDI besteld. Vanwege de aardbeving in Japan is de levertijd nu 'nader te bepalen'. Probleem is de belevering vanuit Hitachi Automotive Systems, die een 'airflow meter' (lucht massa meter? ) leveren voor dit type motor. Op de site van Hitachi lees ik dat een van de productielocaties FUKUSHIMA (!) betreft. Vanuit PSA hoor je alleen dat er niets aan de hand is en dat de productie normaal verloopt. Weet er iemand meer, zijn er meer ervaringen?
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Ik weet niet wat PSA ermee te maken zou moeten hebben, maar je dealer kan gewoon nakijken of je auto al gemaakt is of dat er een aanstaande productiedatum bekend is.
De leveringsproblemen kloppen overigens. Ik zag op planete citroen een bestellingen van januari die nog niet uitgeleverd is en er was er eentje die zijn bestelling gecanceld had en in plaats daarvan een demo van december 2010 gekocht had. (beide 2.2HDi200)
De leveringsproblemen kloppen overigens. Ik zag op planete citroen een bestellingen van januari die nog niet uitgeleverd is en er was er eentje die zijn bestelling gecanceld had en in plaats daarvan een demo van december 2010 gekocht had. (beide 2.2HDi200)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 09 feb 2010 10:00
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Statement PSA:EvilTwin schreef:Ik weet niet wat PSA ermee te maken zou moeten hebben, maar je dealer kan gewoon nakijken of je auto al gemaakt is of dat er een aanstaande productiedatum bekend is.
"European Production Gradually Returning to Normal
After the disruptions last week in some of its production in Europe, caused by difficulties in deliveries of electronic components from Japan, the Group expects to see a gradual return to normal conditions, beginning Thursday, 31 March.
In addition, PSA Peugeot Citroën is carefully tracking the evolving situation for the supply of certain parts sourced from Japan."
De dealer kan op dit moment niet meer dan aangeven dat de productie vertraagd is vanwege beleveringsproblemen.
Van dat soort berichten word ik niet vrolijk. Heb eigenlijk geen zin meer de 240.000 km beurt uit te laten voeren; tegelijkertijd wordt het lastig de oude dame te verkopen op service. Nog 9.500 km volgens service indicator...EvilTwin schreef:De leveringsproblemen kloppen overigens. Ik zag op planete citroen een bestellingen van januari die nog niet uitgeleverd is en er was er eentje die zijn bestelling gecanceld had en in plaats daarvan een demo van december 2010 gekocht had. (beide 2.2HDi200)
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
De meeste mensen zullen bij de aankoop van zo'n auto de inruil van hun oude afspreken, dan is het risico van te late levering afgedekt door het risico van de oudere leeftijd van de inruil. Lease je de auto dan kan de leasemaatschappij uiteraard een voorloopauto regelen.
Ik snap nog steeds niet waarom je op een bericht van PSA zit te wachten. Je dealer moet je gewoon op de hoogte houden.
Ik snap nog steeds niet waarom je op een bericht van PSA zit te wachten. Je dealer moet je gewoon op de hoogte houden.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 09 feb 2010 10:00
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Wat iedereen doet is natuurlijk niet per definitie het voordeligste. Prive inruilers realiseren zich meetsal niet welk deel van de 'inruilprijs' eigenlijk korting op de nieuwe auto is. Een hoge inruilprijs klinkt leuk en mensen laten zich nu eenmaal graag voor de gek houden. Je kunt in mijn ervaring beter korting bedingen en je auto voor een dumpprijs zelf verkopen, daarmee ben je eigenlijk altijd voordeliger uit. Wordt alleen anders als de levertijd maanden extra gaat bedragen. Dan speelt overigens met name extra onderhoud en dat heb je misschien ook als je de auto maanden later inruilt. Het waardeverlies is eigenlijk nog maar marginaal.EvilTwin schreef:De meeste mensen zullen bij de aankoop van zo'n auto de inruil van hun oude afspreken, dan is het risico van te late levering afgedekt door het risico van de oudere leeftijd van de inruil. Lease je de auto dan kan de leasemaatschappij uiteraard een voorloopauto regelen.
Aangezien de dealer momenteel niks kan zeggen probeer ik zelf te zoeken wat het probleem is, en dan kom je vanzelf bij PSA terecht. Helaas vanuit PSA alleen een goednieuwsshow die eigenlijk niet zoveel zegt. Indirect kom je er wel achter dat aan de productie van de 508 voorrang wordt gegeven ivm marktintroductie, en dat ook nog eens een landenvoorkeur lijkt te worden gehanteerd waarbij Nederland voor de levering van diesels niet bovenaan staat. Als je bij hitachi automotive kijkt zie je vervolgens dat bepaalde delen helemaal niet leverbaar zijn op dit moment, en andere vrijwel probleemloos. Welke delen niet leverbaar zijn is ook via de hitachiwebsite niet te achterhalen.EvilTwin schreef:Ik snap nog steeds niet waarom je op een bericht van PSA zit te wachten. Je dealer moet je gewoon op de hoogte houden.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
vroeger zeker...Henk Hulde schreef:. Prive inruilers realiseren zich meetsal niet welk deel van de 'inruilprijs' eigenlijk korting op de nieuwe auto is. Een hoge inruilprijs klinkt leuk en mensen laten zich nu eenmaal graag voor de gek houden. . .
maar in deze tijd van het internet wordt het toch steeds minder..
in belgie krijg je de korting...
of je nu een inruiler hebt of niet..
dan weet je wat je auto waard is op de markt.. kijk er maar de verschillende verkoopsites op na..
en dan weet je wel aardig wat je inruilbedrag is..
heb ik met al mijn inruilende auto;s zo gedaan..
en de kans dat je ermee blijft zitten is ook reeel...
dus lekker inruilen die handel heb je ook geen gezeur achteraf..
Hey,
Eerst en vooral moet ik zeggen niet thuis te zijn op dit forum. Maar ter volledigheid voor wie het wat kan betekenen : C5 Tourer 2.0 eHDI in parelmoerwit met panoramisch dak besteld op 28.02.2011 en vorige vrijdag bericht gehad dat de auto deze week zal geleverd worden bij de dealer.
Groeten aan alle wachtenden,
Tony
Eerst en vooral moet ik zeggen niet thuis te zijn op dit forum. Maar ter volledigheid voor wie het wat kan betekenen : C5 Tourer 2.0 eHDI in parelmoerwit met panoramisch dak besteld op 28.02.2011 en vorige vrijdag bericht gehad dat de auto deze week zal geleverd worden bij de dealer.
Groeten aan alle wachtenden,
Tony
C5club extreme Fan


Berichten: 106
Lid geworden op: 09 feb 2010 10:00
Auto: E 220 CDI
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: C5RIP@265K
Dat is goed nieuws, zo'n bericht daar wordt je vrolijk van.
C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 06 jan 2011 12:57
Auto: C5 Tourer HDI 160 Ligne Business
Opties: Panoramisch glazen dak, wegdraaibare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12552
Productienummer: 10311
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 4589
Kleur: Gris Haria
Locatie: Brielle
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
tja je bent dan ook klant bij je dealer niet bij PSA. PSA bericht vooral voor de aandeelhouders. (noem het positief realistisch, want anders krijg je op de beurs alsnog het deksel op je neus.)Henk Hulde schreef:Aangezien de dealer momenteel niks kan zeggen probeer ik zelf te zoeken wat het probleem is, en dan kom je vanzelf bij PSA terecht. Helaas vanuit PSA alleen een goednieuwsshow die eigenlijk niet zoveel zegt.
Ik krijg toch het idee dat alleen de HDi200 getroffen is. Dus dentony heeft wat dat betreft meer geluk.Welke delen niet leverbaar zijn is ook via de hitachiwebsite niet te achterhalen.
VWB kleuren is er wel wat meer bekend, o.a zwart (Nori Caldera, C1), rood (Sanguine) en blauw (Abysse, C6) hadden last van de productiestop bij de pigmentleverancier. Voor de C5 is alleen Rouge Sanguine relevant (Abysse is sowieso niet meer leverbaar)
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Rookie


Berichten: 27
Lid geworden op: 06 jan 2011 12:57
Auto: C5 Tourer HDI 160 Ligne Business
Opties: Panoramisch glazen dak, wegdraaibare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12552
Productienummer: 10311
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 4589
Kleur: Gris Haria
Locatie: Brielle
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
Henk moet blijkbaar nog een extra beurt inplannen en dat schopt zijn plannen in de war. Maar dat is dus helaas het risico van een auto precies bestellen op het moment dat je inruiler eigenlijk een beurt nodig heeft.
Ik zou kijken of de leverende dealer je kan matsen met die beurt, door bijv alleen het echt noodzakelijk uit te voeren, mocht je aan het eind van remmen of banden zitten. Sowieso is er geen enkele verplichting voor je om die beurt op exact 240dkm uit te laten voeren, behalve als dat expliciet voor de inruil is afgesproken. Genoeg mensen die voor de inruil nog even een paar oude banden erop zetten, de radio eruit slopen etc. Met je olie en andere vloeistoffen kun je zonder problemen 10dkm extra rijden en dat moet je wel 10weken geven bovenop die 10dkm die je onderhoudsindicator je nog geeft.
Ik zou kijken of de leverende dealer je kan matsen met die beurt, door bijv alleen het echt noodzakelijk uit te voeren, mocht je aan het eind van remmen of banden zitten. Sowieso is er geen enkele verplichting voor je om die beurt op exact 240dkm uit te laten voeren, behalve als dat expliciet voor de inruil is afgesproken. Genoeg mensen die voor de inruil nog even een paar oude banden erop zetten, de radio eruit slopen etc. Met je olie en andere vloeistoffen kun je zonder problemen 10dkm extra rijden en dat moet je wel 10weken geven bovenop die 10dkm die je onderhoudsindicator je nog geeft.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 23 apr 2011 21:35
Auto: C5 sedan Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 0
Kleur: Bleu Bourrasque
Hoi allen,
Ook ik ben onaangenaam getroffen door het bericht afgelopen vrijdag van mijn dealer, dat de ruim 3 maanden geleden bestelde C5 Exclusive 2.2 HDI sedan, waarschijnlijk zelfs niet voor het nieuwe jaar geleverd zal gaan worden.
In zijn woorden: 'wat ik nu kan zien, is dat de productie voor NL pas weer in oktober 2011 gestart zal worden'.
Hij gaf daarnaast aan, dat het juist om het uitlaat spruitstuk zou gaan, dat niet uit Japan wordt geleverd, door de beving/tsunami.
Tenslotte bood hij mij de optie om mijn opdracht te annuleren.
Overigens bereikte ook mij het gerucht dat er gewoon bot voorrang wordt gegeven aan de peugeot 508...
Ik zit dus serieus een andere wagen te overwegen.
Om nou te zeggen dat dat mij fijne paasdagen bezorgt...
Ook ik ben onaangenaam getroffen door het bericht afgelopen vrijdag van mijn dealer, dat de ruim 3 maanden geleden bestelde C5 Exclusive 2.2 HDI sedan, waarschijnlijk zelfs niet voor het nieuwe jaar geleverd zal gaan worden.
In zijn woorden: 'wat ik nu kan zien, is dat de productie voor NL pas weer in oktober 2011 gestart zal worden'.
Hij gaf daarnaast aan, dat het juist om het uitlaat spruitstuk zou gaan, dat niet uit Japan wordt geleverd, door de beving/tsunami.
Tenslotte bood hij mij de optie om mijn opdracht te annuleren.
Overigens bereikte ook mij het gerucht dat er gewoon bot voorrang wordt gegeven aan de peugeot 508...
Ik zit dus serieus een andere wagen te overwegen.
Om nou te zeggen dat dat mij fijne paasdagen bezorgt...
Berichten: 1720
Lid geworden op: 08 feb 2010 18:39
Auto: C4 berline
Opties: image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 75000
Kleur: noir obsidien (exl)
Locatie: Roden(Drenthe)
vreselijk om zo lang te moeten wachten
maar als het inderdaad de reden is (beving/tsunami)is ons leed nog klein bij de japanners vergeleken
maar om nu om te zien naar een andere auto ,is wellicht nu een oplossing ]\maar het zal
altijd een soort tweede keus blijven
misschien zou je tijdelijk een andere CITROEN(bv een ds 3 of ds 4) kunnen krijgen tot dat de nieuwe C5 er is
maar als het inderdaad de reden is (beving/tsunami)is ons leed nog klein bij de japanners vergeleken
maar om nu om te zien naar een andere auto ,is wellicht nu een oplossing ]\maar het zal
altijd een soort tweede keus blijven
misschien zou je tijdelijk een andere CITROEN(bv een ds 3 of ds 4) kunnen krijgen tot dat de nieuwe C5 er is
vr gr KlaasS
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
think positive
auto historie:citroen dyane,simca 1100,opel kadett city,vw passat,mazda 323gt,ford escort,
opel e kadett sedan,opel e kadett sedan,vw passat,mercedes vito,saab 900 s,saab 900i,
vw t4,citroen xsara piccasso,seat marbella,citroen C5 break,porsche924,,citroenc4 berline,agm retro scooter
Hoi allemaal,
ik ben ook in blijde verwachting van een C5 exclusieve tourer 2.0 HDI 138pk.
ik heb hem besteld op 20 februari 2011, en volgens de dealer zou er normaal volgende week wellicht een leverbericht komen. in feite zou ik de wagen ten laatste moeten hebben op 15 mei...
Volgens de dealer ligt mijn wagen op schema, ondanks de japan problemen.
ik ben ook in blijde verwachting van een C5 exclusieve tourer 2.0 HDI 138pk.
ik heb hem besteld op 20 februari 2011, en volgens de dealer zou er normaal volgende week wellicht een leverbericht komen. in feite zou ik de wagen ten laatste moeten hebben op 15 mei...
Volgens de dealer ligt mijn wagen op schema, ondanks de japan problemen.


