Nu heb ik als werknemer van Continental (niet in de bandenafdeling, wel in de automotive-divisie bij de ABS-systemen) wat extra condities op banden van onze groep. We hebben de keuze uit Continental, Uniroyal, Semperit, Gislaved & Barum. De extra korting is niet zo supergroot maar op 4 banden toch al gauw tussen de 30/50 euro.
Aangezien de dame op 18" staat met laadindex 100 is de keuze al beetje beperkter, mijn voorkeur gaat naar de Conti Sport Contact 3 (ong. 200 euro / stuk) die het in de meeste testen er zeer goed vanaf brengt, ook het profiel kan me bekoren dit gaat prima staan op de C5. Helaas is deze voor het ogenblik (bij onze 2 leveranciers waar we moeten gaan) niet verkrijgbaar in deze afmeting en men kan zelfs geen datum zeggen. Continental kan voor het ogenblik niet volgen, trouwens ook Michelin heeft leveringsproblemen met bepaalde banden en of afmetingen.
Dan heb je nog de Uniroyal Rainsport 2 (ong. 170 euro / stuk), ook een behoorlijk goede band in testen (wel wat minder als de CSC 3) en goed van prijs. Maar dat V-profiel kan mij niet zo bekoren, het valt teveel op dat dit een heel andere band is dan wat origineel op de C5 staat.
Semperit & Barum zijn B-merken en daar ga ik maar aan verzaken denk ik

Ik kan ook aan mijn kortingsbonnen verzaken en gaan voor volgende merken:
-Dunlop Sport Maxx ong. 210 euro / stuk of Sport Maxx TT ong. 230 euro /stuk
-Michelin Super Sport ong. 260 euro / stuk
Ook was de bandenlev. lovend over de Vredestein Ultrac Sessanta die ergens net onder de 200 euro te verkrijgen is, maar dan zit ik weer met een B-merk.
Moeilijke keuze vind ik, wat zouden jullie verkiezen en wat zijn jullie ervaringen met ander andere merken dan Michelin.