Pagina 1 van 1
Koelwater en carter druk
Geplaatst: 15 feb 2011 12:45
door Duizel
Ik heb problemen met mijn C5PH2 exclusief 2.0i AUT4.
Ik verlies ongeveer 0.5L koelvloeistof per 500km en vindt de druk op de oliebijvuldop bij lopende motor redelijk hoog.
Auto heeft 95.000km gereden. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
Re: Koelwater en carter druk
Geplaatst: 15 feb 2011 16:06
door EvilTwin
Er lijkt iets niet te kloppen aan je profiel of de auto waar je het over hebt? Deisel vs benzine?
Koelwater verdwijnt niet zo maar.
Re: Koelwater en carter druk
Geplaatst: 15 feb 2011 16:43
door willy4
zie je dan nergens geen lek?
Re: Koelwater en carter druk
Geplaatst: 15 feb 2011 19:16
door Duizel
Ik kan geen lek zien oid.
Auto ruikt wel ooit naar koelvloeistof. Ik vindt echter geen lek.
Re: Koelwater en carter druk
Geplaatst: 15 feb 2011 21:07
door KlaasS
hij kan het toch door een lekke koppakking verbranden ?
dan zie je dus nooit een lek, ik denk even laten controleren door de vakman
Re: Koelwater en carter druk
Geplaatst: 15 feb 2011 23:10
door BJG
Als je koelvloeistof ruikt lekt het naar buiten toe. Er moet dus iets te zien zijn.
Re: Koelwater en carter druk
Geplaatst: 15 feb 2011 23:30
door JW-C5
Dat zou ik ook denken.
Maar als ik dan lees
en vindt de druk op de oliebijvuldop bij lopende motor redelijk hoog
dan denk ik toch eerder aan een lekke koppakking.
Dat zou bij zóveel koelvloeistof verlies, één liter per 1000 km, dan wel waarneembaar moeten zijn in de olie.
Er zou daarvan dan normaliter ook iets zichtbaar moeten zijn aan de binnenkant van de dop, in de vorm van een witachtige emulsie.
Groet,
JW
Re: Koelwater en carter druk
Geplaatst: 16 feb 2011 12:36
door EvilTwin
EvilTwin schreef:Er lijkt iets niet te kloppen aan je profiel of de auto waar je het over hebt? Diesel vs benzine?
