Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Vanmorgen om 06.00 weggereden bij min 5 uit mijn Franse wintersport vakantie oord. Omdat ik de vorige dag vol getankt had (Luxemburg willen we altijd halen nietwaar), vond ik het vreemd dat vanmorgen de tank volgens de meter leeg was. Verder bleek ineens dat de snelheidsmeter en toerenteller ook halstarrig op nul bleven staan. Ook de amperemeter gaf niet thuis. Na een tijdje maar eens gestopt en de motor aan en uit gezet. En ziedaar, de tank was weer vol en het hele linker clustertje werkte weer. (Veel later kwam ook de olie op temperatuur). De snelheid en de toeren bleven nul tot Luxemburg. Pas toen daar de aan-uit truuk werd toegepast deed alles weer mee.
Kortom, is koude een reden waarom er ergens een relaisje of zoiets weigert? Iemand dit ook al eens meegemaakt ?
Kortom, is koude een reden waarom er ergens een relaisje of zoiets weigert? Iemand dit ook al eens meegemaakt ?
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Goh, na het lezen van deze truuk heb ik dit ook eens een paar keer geprobeerd, maar bij mij blijft de tank leeg helaas.pieter melissen schreef:Na een tijdje maar eens gestopt en de motor aan en uit gezet. En ziedaar, de tank was weer vol.
Hoe doe je dat???
Heel simpel tussen het uit- en aanzetten van de motor de tank volgooienCitroentje schreef:Goh, na het lezen van deze truuk heb ik dit ook eens een paar keer geprobeerd, maar bij mij blijft de tank leeg helaas.pieter melissen schreef:Na een tijdje maar eens gestopt en de motor aan en uit gezet. En ziedaar, de tank was weer vol.
Hoe doe je dat???
Ja ja, dat had je bij die instructie hierboven er ook niet bij vermeld...theuneman schreef:Heel simpel tussen het uit- en aanzetten van de motor de tank volgooien
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 aug 2006 12:41
Auto: Citroen C5 Break Aut. 2.0HDIf Exclusive
Opties: Automatisch, Akoestisch en Dynamisch Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 265000
Kleur: zwart
Locatie: Hellevoetsluis
Heb al 1 1/2 jaar lang C5 HDi Break in bezit. Bij mijn C5 gaat ook af en toe de indicator "service" aan. Op display van computer niets te zien. Na een stop en de motor een poosje uit is de indicator uiten blijft deze uit. Snap er niets van. Van een storing niets te merken. Kan een dealer achteraf de reden van het aangaan van de indicator aflezen? Wie helpt mij verder?
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Als ik het bovestaande zo allemaal lees denk ik dat ik in het verkeerde draadje zit.
HUMOR blijf lachen
Auto uit auto aan tank vol
Auto uit auto aan tank vol
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 aug 2006 12:41
Auto: Citroen C5 Break Aut. 2.0HDIf Exclusive
Opties: Automatisch, Akoestisch en Dynamisch Pack
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 265000
Kleur: zwart
Locatie: Hellevoetsluis
Erg grappig maar ik zoek mensen met soortgelijke ervaringen die de oorzaak gevonden van het zomaar "oplichten" van het lampje "service".
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Don't panic, it 's just caracter.
Het kan een melding van het een of ander zijn, die self-resettend is. Ik meen er hier of daar iets over te hebben gelezen, ik meen van Ronald, met tellertjes waarin de frequentie van dergelijke storingen wordt bijgehouden en als het dan na tig keer meten/starten of zo niet weer aanwezig is, gerest wordt...
Duidelijk?
Het kan een melding van het een of ander zijn, die self-resettend is. Ik meen er hier of daar iets over te hebben gelezen, ik meen van Ronald, met tellertjes waarin de frequentie van dergelijke storingen wordt bijgehouden en als het dan na tig keer meten/starten of zo niet weer aanwezig is, gerest wordt...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ik ken het fenomeen dat alleen het service lampje gaat branden, maar voor de rest geen melding eigenlijk niet. Hoor je wel een accoustisch signaal (piep of gong) ?Joop schreef:Erg grappig maar ik zoek mensen met soortgelijke ervaringen die de oorzaak gevonden van het zomaar "oplichten" van het lampje "service".
Ja de dealer moet kunnen uitlezen waar dit door veroorzaakt wordt.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
onlangs ging het lichtje van uitlaatgas storing branden. Ook dat heeft het een tijdje volgehouden, maar omdat niemand er enige aandacht aan schonk, heeft het kennelijk besloten om ook vanzelf weer uit te gaan.
Ook gaf vlak na de grote beurt de ruitensproeier aan dat ie leeg was. Omdat het reservoir volledig uit het zicht zit, besloten naar de dealer te rijden. Er konden twee kleine jerrycans in. Ergo. vergeten bij te vullen (stond overigens wel op de rekening)....
Ook gaf vlak na de grote beurt de ruitensproeier aan dat ie leeg was. Omdat het reservoir volledig uit het zicht zit, besloten naar de dealer te rijden. Er konden twee kleine jerrycans in. Ergo. vergeten bij te vullen (stond overigens wel op de rekening)....
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Dit kan zeer goed, zie de verwijzing van Harm in dit draadje naar een nogal knullige uitleg van mij eerder in het forum.pieter melissen schreef:onlangs ging het lichtje van uitlaatgas storing branden. Ook dat heeft het een tijdje volgehouden, maar omdat niemand er enige aandacht aan schonk, heeft het kennelijk besloten om ook vanzelf weer uit te gaan.
Kan eerlijk vergeten zijn, maar is tegelijkterijd de klassieke 'hoe verdien ik meer geld aan een klant' truuk. Dat soort vergissingen moet een garage of dealer niet te vaak maken.Ook gaf vlak na de grote beurt de ruitensproeier aan dat ie leeg was. Omdat het reservoir volledig uit het zicht zit, besloten naar de dealer te rijden. Er konden twee kleine jerrycans in. Ergo. vergeten bij te vullen (stond overigens wel op de rekening)....
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)


