C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
:cit4 Ik heb denk ik een beetje pech :roll: . Iemand een idee van de materiaalkosten van een koppakking? Dus niet arbeidsloon oid maar alleen de kosten van alle materialen benodigd voor het vervangen van een koppakking. Ben benieuwd!

Groeten,

Erik
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 190
Lid geworden op: 06 mar 2009 18:14
Auto: 1.8 16v Ligne Prestige Berline
Opties: DHZ PDC,CD Wisselaar etc.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 157.200
Kleur: Gris orageux
KPH: Achter
Locatie: Tilburg
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Zal nog net onder de 100 euries uitkomen voor, kopboutenset, koppakking en klepdekselpakking.
Als je taal fouten vindt mag je ze houden!
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 640
Lid geworden op: 19 apr 2010 12:17
Auto: Saab 9-3
Opties: trekhaak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 210.000
Kleur: Midnight blue
Locatie: Oosterhout
eens wat shoppen op het net , kan weleens verschil in zitten
Op marktplaats word zoiets ook nieuw aangeboden ,maar of het de kwaliteit is als de orginele is maar de vraag en je wil niet 2 keer repareren neem ik aan ;)

:cit4
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Materiaal valt gelukkig mee en bedankt voor het meedenken :smt023 . Nu alleen nog even uitzoeken waardoor ik af en toe kvs moet bijvullen. Geen sloten tegelijk maar toch :smt017 . Garage heeft het koelsysteem al afgeperst gehad en niets gevonden. Hij drinkt het waarschijnlijk op :( ..........
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
zie je bellen in het expantievat
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Nee, geen bellen. Ik heb flink staan gassen terwijl het expansievat geopend was en in de gaten werd gehouden. Geen bellen, temp. wordt niet hoog, geen witte rook, olie is niet als mayonaise. Ik houd nu bij hoeveel kvs ik bij moet vullen; vandaag ong. 90km gereden en er kon toch weer een beetje bij. Ik vul altijd tot de ring in de vulhals van het expansievat.
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Druk erop en geen lekkages??? slangen?? kachel? vloer in de auto droog?
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Witbrik schreef: Ik vul altijd tot de ring in de vulhals van het expansievat.
Vul je dan niet simpelweg teveel? (en wordt er tijdens het rijden dus koelvloeistof uitgedrukt?) Ik heb toevallig gisteren koelvloeistof bijgevuld omdat ik een laag niveau melding kreeg. Ik zag dat het 'max'-niveau ~ 1 cm onder de hals zit. Er is dan veel meer ruimte voor expansie dan alleen in de hals.
Of krijg je laag steeds niveaumeldingen?
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
:smt149
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.



_______________________________________________________
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2861
Lid geworden op: 18 jan 2008 21:43
Auto: C5 Ph-III 2.0 16V Sedan Exclusive
Opties: Full Options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12027 CJ
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: (Kgnc)Bleu Bourasque
Locatie: Hardenberg
de dop die er op zit, schijnt ook nog wel eens defect te zijn, dat wil zeggen, dat er op die manier koelvloeistof verdwijnt.

die doppen kosten niet veel, je kunt altijd een nieuwe erop doen, en dan weer kijken.
Groeten Marcel

C5 Ph-III Sedan 2.0 16V, Exclusive, 11/2009, Bleu Bourasque

Mijn andere hobby is modelvliegen

Afbeelding
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
WackoH schreef:Vul je dan niet simpelweg teveel?
Heb ik ook aan gedacht, maar zou ie er dan meer uitgooien dan wat je er teveel hebt bijgegooid? Als ik een melding krijg kan ik van bovenaf in het expansievat nog wel kvs zien. Dus lang niet leeg.....piept ie te snel? Heb ook een nwe dop op de radiateur.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Hmm, ik zou niet direct de koppakking verdenken als je geen witte rook of blubberige olie hebt.
Steenslag in de radiateur?
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection

Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Gebruikersavatar
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Witbrik schreef:Heb ik ook aan gedacht, maar zou ie er dan meer uitgooien dan wat je er teveel hebt bijgegooid? Als ik een melding krijg kan ik van bovenaf in het expansievat nog wel kvs zien. Dus lang niet leeg.....piept ie te snel? Heb ook een nwe dop op de radiateur.
Als je meer bijvult dat het vaatje na expansie van de koelvloeistof kan bevatten...
Maar je krijgt dus wel steeds een laag niveau melding? En vult dan bij tot aan de hals? En (enkele dagen?) later volgt er weer een laag-niveau melding en staat het niveau een stuk lager?
Als je de dop al hebt vervangen is een klein lek in het koelsysteem inderdaad het meest logisch. Maar ik zou niet beginnen met de koppakking....
Je schreef dat het koelsysteem al een keer is afgeperst. hebben ze toen met een UV lamp gekeken of ze een lekkage zagen?
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 347
Lid geworden op: 31 mei 2009 21:04
Auto: Citroën C5 Tourer 2.0 HDiF 140pk Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11776
Productienummer: 10224
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 235000
Kleur: Gris Thorium
Locatie: Wintelre, NB
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
En als je de koppakking wel vervangt moet je ook meteen even je distributieriem mee vervangen (en eventueel waterpomp en rollers). Die wil je namelijk niet nog eens opnieuw opspannen met het risico dattie knapt.
Afbeelding
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 324
Lid geworden op: 17 jan 2007 17:58
Auto: C5 HDI Break
Opties: afneembare haak van Brink, geklust achterruit.
Brandstof: Diesel
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9527CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200.000++
Kleur: wit
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Met een uv lamp kijken? Moet er dan niet eerst een middel aan de kvs worden toegevoegd zodat je het kan zien? Als dat een mogelijkheid is zal ik dat opperen. En wbt de DB riem, die is 40k geleden al vervangen (2 jaar ongeveer). Of is het zo slecht om hem los te halen en daarna weer te monteren dat een nieuwe aan te raden is?
WackoH schreef:
Witbrik schreef: Ik vul altijd tot de ring in de vulhals van het expansievat.
Vul je dan niet simpelweg teveel? (en wordt er tijdens het rijden dus koelvloeistof uitgedrukt?) Ik heb toevallig gisteren koelvloeistof bijgevuld omdat ik een laag niveau melding kreeg. Ik zag dat het 'max'-niveau ~ 1 cm onder de hals zit. Er is dan veel meer ruimte voor expansie dan alleen in de hals.
Of krijg je laag steeds niveaumeldingen?
Als ik de melding krijg "bijvullen kvs" dan is het nivo ongeveer zo hoog als jij beschrijft, net onder de hals. Ik dacht ook nog wellicht de sensor (Ik word niet gehinderd door kennis :o ), maar dan kan ik niet verklaren dat ik er wat bij moet gooien. Of ik gooi telkens teveel bij wat er wordt uitgegooid............maar waar blijft die kvs dan? Is het overigens moeilijk/mogelijk om te constateren dat de kvs in de cilinder komt en zo met de uitlaatgassen verbrand wordt? Deze mogelijkheid heb ik ook vernomen.
Plaats reactie