piwi
piwi
parkeersensoren voor

Bericht door piwi »

Ik ben net in het bezit van een 1.8 difference van mei 2003, waar standaard de parkeersensoren achter op zitten. Aangezien je de voorzijde van de auto niet goed kunt zien vraag ik mij af of het mogelijk is om voor ook een setje parkeersensoren te plaatsen. Was al bij de Citroen dealer geweest en deze vertelde mij dat dit met een compleet nieuwe set wel ging maar een set voor bij plaatsen niet.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een adres weet waar dit los wel kan. Alvast bedankt, ook namens mijn vrouw. :?
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Je zou een gewone set kunnen kopen (er is al een draadje over parkeersensoren en daar staat ook het adres in van een goede goedkope webwinkel) en de schakeling niet op de standaard manier aan brengen maar gewoon met een eigen schakelaartje.

Dan kun je hem zelf aan en uit zetten.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Tonk heeft een setje aan de voorkant ingebouwd ( deze : Park pilot serie van Bosch )
Valeo heeft trouwens ook een zeer fraai en betaalbaar setje ( beep en Park )

Je kan dat inbouwen doormiddel van een aan/uitknop zoals R1200C ook al aangeeft ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
piwi
piwi

Bericht door piwi »

Sorry. Had eerst even een zoekslag moeten doen op het forum. Zie nu dat er redelijk wat over geschreven is.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Wat ik mis een foto van hoe de draden van de bumper naar het zekeringen kastje lopen.

Dus als dat er nog bij mag dan graag!

Ik moet ze namelijk zelf ook nog steeds inbouwen...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 jun 2006 00:00
Auto: C5 Break 2.0 HPI Exclusive
Opties: Parelmoerlak,Park pak (V-A), Bandensp.Cnrl.,Xenon,VDO nav.,Robospot.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 65.000
Kleur: iets groenigs
Locatie: Soest
C5club Fan
C5club Fan

Bericht door TonK »

R1200C schreef:Wat ik mis een foto van hoe de draden van de bumper naar het zekeringen kastje lopen.

Dus als dat er nog bij mag dan graag!

Ik moet ze namelijk zelf ook nog steeds inbouwen...
Bedoel je het zekeringenkastje in de motorruimte of die in de cabine???
De draden in de motorruimte zijn weggewerkt en daardoor erg moeilijk te fotograferen maar dat kun je zelf ook makkelijk bepalen. De draden lopen van de voorbumper naar de zekeringkast in de motorruimte. De verbinding(en) die je dan nog nodig hebt met de cabine (zekeringenkastje) pieper en naar aan/uit schakelaar lopen via de reserve draden in de bestaande kabelboom (4 reserve draden)( maar dat is afhankelijk van welk merk parkeershulp je gebruikt). Zie daarvoor het eerste draadje bij dit onderwerp " Elektronica" onder "Sticky" daar vindt je aanwijzingen waar je de reservedraden kunt vinden. De +12volt die je nodig hebt wordt afgetakt van de oranje draad zoals aangegeven op de laatste foto bij "Sticky" onder " +12V geschakeld via contactslot".

Succes, Ton
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive

Bericht door R1200C »

Ik bedoelden idd hoe de draden liepen tot aan het zekeringenkastje "binnen". Maar op basis van je beschrijving denk ik dat ik wel een eind kan komen.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Plaats reactie