Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Ja, ze zijn er echt. Mensen met een C5 die hun TomTom niet fatsoenlijk aan de praat krijgen achter de warmtewerende voorruit van hun C5. Ik ken er sowieso twee (onze schoonzoon en ondergetekende).
Als je een ouwe Go hebt, dan kan je dat gewoon oplossen met een externe antenne. Helaas heeft het TomTom behaagd om op de recentere Go's (vanaf de x40) die aansluitmogelijkheid te laten vervallen.
De oplossing: een GPS-relaying-antenne.
Dat werkt als volgt:
De GPS-antenne (aan te brengen waar je maar wilt) ontvangt het GPS-signaal, en zendt dat opnieuw uit, nu IN de auto, zodat de GPS-antenne in je TomTom (of wat het dan ook wezen moge) dat weer kan ontvangen. Gis, nietwaar?
Kostatnog?
Ik heb zojuist hiero:
http://www.snelwebshop.nl/gpsreradiatin ... p-657.html" onclick="window.open(this.href);return false;
een exemplaar besteld, voor 59 euro inclusief verzendkosten.
Ik hou jullie op de hoogte over de werking!
In de hoop dat iemand hier wat aan heeft, teken ik hoogachtend,
opa
Als je een ouwe Go hebt, dan kan je dat gewoon oplossen met een externe antenne. Helaas heeft het TomTom behaagd om op de recentere Go's (vanaf de x40) die aansluitmogelijkheid te laten vervallen.
De oplossing: een GPS-relaying-antenne.
Dat werkt als volgt:
De GPS-antenne (aan te brengen waar je maar wilt) ontvangt het GPS-signaal, en zendt dat opnieuw uit, nu IN de auto, zodat de GPS-antenne in je TomTom (of wat het dan ook wezen moge) dat weer kan ontvangen. Gis, nietwaar?
Kostatnog?
Ik heb zojuist hiero:
http://www.snelwebshop.nl/gpsreradiatin ... p-657.html" onclick="window.open(this.href);return false;
een exemplaar besteld, voor 59 euro inclusief verzendkosten.
Ik hou jullie op de hoogte over de werking!
In de hoop dat iemand hier wat aan heeft, teken ik hoogachtend,
opa
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 19&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
je kunt dit ook eens lezen
je kunt dit ook eens lezen
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Willy, dat is me gelukt, dat lezen.je kunt dit ook eens lezen

Maar dat is de oplossing voor mensen die een oude TomTom hebben, waar je nog wel een externe antenne op aan kunt sluiten. Die "relaying antenne" is echt een andere oplossing.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Slimme oplossing.
Wel jammer dat dat dan weer 60 euro moet kosten, en weer ee 12V aansluiting nodig heeft (ik heb al in totaal 3 aansluitingen op de sigarettenaansteker zitten via splitsen en extra zekeren...)
Wel jammer dat dat dan weer 60 euro moet kosten, en weer ee 12V aansluiting nodig heeft (ik heb al in totaal 3 aansluitingen op de sigarettenaansteker zitten via splitsen en extra zekeren...)
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Ik heb een Garmin en die doet het prima achter de warmtewerende voorruit. Dat is natuurlijk ook een optie ipv een TomTom met dure extras
Groeten, Marc
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik snap dit ook niet helemaal. De recentere TomTom modellen hebben geen antenne ansluiting meer omdat ze een geoeliger chipset hebben die het ook achter de warmte werende voorruit behoort te doen.
Ik heb ook een GPS muis/logger van recente datum die als ik hem gebruik gewoon op het dashboard ligt.
Toegegeven, het krijgen van een fix duurt wel wat lang, maar als ie die eenmaal heeft doet ie het gewoon.
Ik heb ook een GPS muis/logger van recente datum die als ik hem gebruik gewoon op het dashboard ligt.
Toegegeven, het krijgen van een fix duurt wel wat lang, maar als ie die eenmaal heeft doet ie het gewoon.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Tsja, het schijnt zo ongeveer per exemplaar te variëren.
Ik heb ook een Garmin van een collega geprobeerd achter mijn voorruit, en fixen, ho maar... en mijn TomTom in een zijn auto (een 308), fixt binnen 10 seconden. Alsof het niks kost. En er zijn ook genoeg C5-rijders, zo hoor ik, die nergens last van hebben.
Lang verhaal kort: die Garmin is geen optie, al was hel alleen maar omdat:

Ik heb ook een Garmin van een collega geprobeerd achter mijn voorruit, en fixen, ho maar... en mijn TomTom in een zijn auto (een 308), fixt binnen 10 seconden. Alsof het niks kost. En er zijn ook genoeg C5-rijders, zo hoor ik, die nergens last van hebben.
Lang verhaal kort: die Garmin is geen optie, al was hel alleen maar omdat:
- hij het in mijn auto ook al niet doet,
ik dan toch eerst meer moet desinvesteren dan ik aan die antenne kwijt ben, en
ik de software van Tante Truus (zo noemen wij TomTom) toch een stuk prettiger vind.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
't is inderdaad een oplossing, maar wel een dure. Wat ik wel een interessante vraag vindt is hoeveel latency (vertraging) dit met zich meebrengt.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Ach, het GPS-protocol is dermate simpel dat dat geen rol mag spelen.
En 60 euro ben je (of moet ik zeggen: WAS je) ook al kwijt voor een externe antenne met een draadje. Dus het valt nog te overzien.
En 60 euro ben je (of moet ik zeggen: WAS je) ook al kwijt voor een externe antenne met een draadje. Dus het valt nog te overzien.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive

C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jun 2009 20:44
Auto: C6 2.7 Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 325000
Contacteer:
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Nou... hij zit erin.
Inbouw: na ampel beraad besloten we om de antenne naar buiten te geleiden. Hij zit nu, achter de radio-antenne, op het dak (er zit een stevig magneetje in), zover mogelijk naar achteren, om zo min mogelijk van het draadje te zien. Als je nu de achterklep opendoet, heb je nog een millimeter of zo speling tussen de rand van de klep en het zwarte blokje... het lijkt wel of 'ie ervoor gemaakt is.
De draad gaat vervolgens onder de klep door naar binnen, waar 'ie onder de bekleding door uiteindelijk voor in de auto uitkomt (er zit vijf meter draad aan, dus dat haal je precies). Daar wordt 'ie ook, middels zo'n aansteker-stekker, van stroom voorzien, vanuit een verdeeldoos die ik achter het kunststof van de zijkant van de console heb verstopt. De binnenantenne, een dun staafje, is ook van voldoende draad (2 meter) voorzien, dus die woont in de loze ruimte voor het dashboard.
Ontvangst? De staafjes komen zowat boven de behuizing van de TomTom uit naar buiten, en de fix is razendsnel in plaats van "komt u over een minuut of vijf nog maar eens kijken".
Zoals ik al verwachtte, is de latency geen probleem. De plaatsbepaling is nu zo nauwkeurig dat de aanwijspijl op het scherm nu niet meer een tiental meters achter me aanrijdt (het verschijnsel dat je al in de bocht zit terwijl TomTom nog bezig is ernaartoe te rijden), maar keurig overeenkomt met de werkelijkheid.
Probleem opgelost.
Inbouw: na ampel beraad besloten we om de antenne naar buiten te geleiden. Hij zit nu, achter de radio-antenne, op het dak (er zit een stevig magneetje in), zover mogelijk naar achteren, om zo min mogelijk van het draadje te zien. Als je nu de achterklep opendoet, heb je nog een millimeter of zo speling tussen de rand van de klep en het zwarte blokje... het lijkt wel of 'ie ervoor gemaakt is.
De draad gaat vervolgens onder de klep door naar binnen, waar 'ie onder de bekleding door uiteindelijk voor in de auto uitkomt (er zit vijf meter draad aan, dus dat haal je precies). Daar wordt 'ie ook, middels zo'n aansteker-stekker, van stroom voorzien, vanuit een verdeeldoos die ik achter het kunststof van de zijkant van de console heb verstopt. De binnenantenne, een dun staafje, is ook van voldoende draad (2 meter) voorzien, dus die woont in de loze ruimte voor het dashboard.
Ontvangst? De staafjes komen zowat boven de behuizing van de TomTom uit naar buiten, en de fix is razendsnel in plaats van "komt u over een minuut of vijf nog maar eens kijken".
Zoals ik al verwachtte, is de latency geen probleem. De plaatsbepaling is nu zo nauwkeurig dat de aanwijspijl op het scherm nu niet meer een tiental meters achter me aanrijdt (het verschijnsel dat je al in de bocht zit terwijl TomTom nog bezig is ernaartoe te rijden), maar keurig overeenkomt met de werkelijkheid.
Probleem opgelost.

Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jul 2010 13:23
Auto: C5 Berline 1.8 16v Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 132000
Kleur: Grijs metallic
Heb je er een foto van hoe die op het dak zit? Heb je de kabel achter de bekleding van het dak of aan de zijkant gelegd?
Berichten: 617
Lid geworden op: 31 jul 2010 21:11
Auto: C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Opties: Pack Integral, Pack Detection Exclusive 3, opvouwbare trekhaak, transparante voorruit
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11633
Productienummer: 0004
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 117600
Kleur: Gris Thorium (KTHB)
Locatie: intussen vlakbij Bodegraven
Ik heb de kabel langs de zijkant weggewerkt.
Die vraag over die foto voelde ik aankomen:
Die vraag over die foto voelde ik aankomen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Moi: Skoda Octavia Combi 1.8TSI Elegance se všemi zvonky a píšťaly
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive
Ma femme: C3 Ph2 1.4 e-HDI aut.
Histoire:
DS23
CX 2400 Pallas
BX 16 TZI
GSA Pallas
ZX Aura 1.6 (van mijn vrouw; vermoord door een klapband op de A12)
XM 2.1TD (vermoord door een Renault Mégane)
XM 2.1TD
C5 Break Ph2 2.2HDIf Exclusive
C5 Tourer 2.7 HDIf Exclusive

C5club Fan


Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jul 2010 13:23
Auto: C5 Berline 1.8 16v Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 132000
Kleur: Grijs metallic
Ziet er netjes uit!
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mag ik dan even 'zeuren' ... waarom niet onder de spoiler gemonteerd bij het 3'de remlicht, deze is van plastic en heeft geen invloed op de ontvangst van de gps-muis.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24