Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 14 okt 2009 07:57
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000
Locatie: Zuid holland
beste lezers,
Mijn C5 2.0 begint ineens een beetje raar geluid te geven zo nu en dan. Je hoort dan bij het starten en stationair laten lopen van de motor een wat suizend hoog geluid. Ook voel je de koppeling iets trillen. Dit is overigens het ergst te voelen, wanneer je hem niet helemaal indrukt.
Ook als ik de auto in zijn vrij zet en stationair laat lopen en ik trap de koppeling iets in voel je hem trillen, maar daarnaast hoor je hem ook een vreemd geluidje maken, alsof iets langs elkaar heen beweegt.
hoop eigenlijk dat het niet zoveel bijzonders is.
Mijn C5 2.0 begint ineens een beetje raar geluid te geven zo nu en dan. Je hoort dan bij het starten en stationair laten lopen van de motor een wat suizend hoog geluid. Ook voel je de koppeling iets trillen. Dit is overigens het ergst te voelen, wanneer je hem niet helemaal indrukt.
Ook als ik de auto in zijn vrij zet en stationair laat lopen en ik trap de koppeling iets in voel je hem trillen, maar daarnaast hoor je hem ook een vreemd geluidje maken, alsof iets langs elkaar heen beweegt.
hoop eigenlijk dat het niet zoveel bijzonders is.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
koppeling en druklager 
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Garage werk ongeveer 650/700 euro 
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 14 okt 2009 07:57
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000
Locatie: Zuid holland
Maar als er wat met de koppeling is en de lager, krijg je dan ook een wat vreemd geluid bij de motor vandaan te horen?
PS is dit iets waar je eventueel nog even mee rond kan rijden, of kan je dan echt iets verkloten.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik denk is bij een automoteur langs gaan, het is zo slecht te oordelen
maar het klinkt als een koppeling en lager
maar het klinkt als een koppeling en lager
Berichten: 5090
Lid geworden op: 08 mei 2009 20:42
Auto: Renault Mégane Estate Limited Edition EDC
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
kilometerstand: 85000
Kleur: Gris Platine
Locatie: Giessenburg (thuis) / Utrecht (werk)
Tja, doorrijden, als het nog niet heel erg is... MS-C5 heeft geloof ik een jaar met een trillend pedaal gereden voor hij er wat aan liet doen.
Op een gegeven moment kan je pedaal gewoon zakken en niet meer omhoog komen, dan is afslepen nog het enige, want dan kun je de auto niet meer starten.
Op een gegeven moment kan je pedaal gewoon zakken en niet meer omhoog komen, dan is afslepen nog het enige, want dan kun je de auto niet meer starten.
Auto van mijn vrouw: Renooit Kliko Estate TCe100 série limitée Collection
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Exen:
Opel Corsa 1.7D, wit (2000)
Renault Mégane Grand Tour Authentique 1.5dCi, Rouge de Feu (2004)
Citroën C5 Break (ph1) 2.0HDi Ligne Prestige, Vert Eau Limpide (2004) (geëxporteerd)
Peugeot 307SW 1.6HDi Pack, Bleu Montebello (2006)
Citroën C5 Break (ph2) 2.2HDi Ligne Prestige, Gris Orageux (2004)
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ach je kunt er mee doorrijden maar op een bepaalde moment trap je het pedaal tot de bodem in en blijft, dan is het slepenjuzzwuzzz schreef:met de trillende koppeling was ik inderdaad al bang dat er wat met de koppeling is.
Maar als er wat met de koppeling is en de lager, krijg je dan ook een wat vreemd geluid bij de motor vandaan te horen?
PS is dit iets waar je eventueel nog wel even mee rond kan rijden, of kan je dan echt iets verkloten.
Laat gelijk de bak olie mee verversen.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 14 okt 2009 07:57
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000
Locatie: Zuid holland
en kost zo grapje (koppeling en lager) echt 650 a 700 euro? dat is een hoop geld.
En kan je zoiets bij de kwikfit laten doen of moet je bij een echte garage langs. Voel me sowieso altijd al genaaid door die lui (volgens mij rekenen ze standaard te veel)
En kan je zoiets bij de kwikfit laten doen of moet je bij een echte garage langs. Voel me sowieso altijd al genaaid door die lui (volgens mij rekenen ze standaard te veel)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Wil je je ideeën over garages even ergens anders ventileren?
Die doen hier niet ter zake.
Die doen hier niet ter zake.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Zit ongeveer een dag werk in, kan in 6 uurtjes, koppelings set ga maar van 180 euro uit en dan nog wat andere bijkomende dingen, alleen een Cdealer hanteert vast tarief en heeft wat echte geschoolde medewerkers en zijn daarom wat kostbaarder, maar dat is je eigen keuze, zelf doen is altijd goedkoper maar dit soort werkzaamheden heb ik ook mijn handen vanaf getrokken, zoveel dingen nodig en flutkwut is zelfs dan duurder.juzzwuzzz schreef:en kost zo grapje (koppeling en lager) echt 650 a 700 euro? dat is een hoop geld.
En kan je zoiets bij de kwikfit laten doen of moet je bij een echte garage langs. Voel me sowieso altijd al genaaid door die lui (volgens mij rekenen ze standaard te veel)
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
C5club Fan


Berichten: 61
Lid geworden op: 14 okt 2009 07:57
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 60000
Locatie: Zuid holland
Zo we zijn weer even een tijdje verder. Auto ging steeds meer geluid produceren. Toch maar gaan bellen naar verschillende garages.
Citroen dealer en niet dealer, maar wel citroen specialist rekende tussen de 750 en 800 euro.
Paar normale garages rekende rond de 700 euro.
Via een collega kwam ik uiteindelijk bij een kleine garage, die ook echt voor zichzelf werkt. Geschatte kosten was rond de 650 euro.
Vorig weekend ging had de druklager het toch begeven, dus toch maar gelijk weg gebracht.
Uiteindelijk na vervangen druklager met compleet koppelingset en olie was ik 550 euro kwijt. En een super goede service.
Citroen dealer en niet dealer, maar wel citroen specialist rekende tussen de 750 en 800 euro.
Paar normale garages rekende rond de 700 euro.
Via een collega kwam ik uiteindelijk bij een kleine garage, die ook echt voor zichzelf werkt. Geschatte kosten was rond de 650 euro.
Vorig weekend ging had de druklager het toch begeven, dus toch maar gelijk weg gebracht.
Uiteindelijk na vervangen druklager met compleet koppelingset en olie was ik 550 euro kwijt. En een super goede service.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Bij mijn garage heb ik ook het trillen bij vertrek in de eerste versnelling gemeld. Monteur adviseerde om de koppeling te controleren en indien nodig te vervangen. Afspraak gemaakt voor een maand later. Auto gebracht op afgesproken dag en monteur is met vakantie. Vervangende monteur liet twee dagen later weten dat de auto klaar was ( beurt) en dat ze na een proefritje hadden besloten om de koppeling niet te vervangen. Garage kon niet garanderen dat na vervangen het trillen weg is.
Tja, dat schiet niet op. Ben op zoek naar een koppeling specialist (nee, geen datingservice). In Kerkrade zit een Citroen specialist. Iemand ervaring?
Tja, dat schiet niet op. Ben op zoek naar een koppeling specialist (nee, geen datingservice). In Kerkrade zit een Citroen specialist. Iemand ervaring?

