Gisteren deze klus geklaard, aan bestuurderskant.
Om het verhaal aan die kant compleet te maken een paar foto's.
Eerst van de handgreep. De cover zit geklemd met brosse weerhaakjes. Ik kon die niet handig opzij duwen.
Misschien is hier speciaal gereedschap voor. Bij mij lagen na demontage de haakjes los in de greep.
Met secondelijm weer vastgeplakt, maar dat is niet duurzaam. Er zit ook nog een klem in het midden; de houdt in z'n eentje de cover goed op zijn plaats.
Eronder zitten twee Torx t27 bouten.
In de serie van Herman ontbreekt een foto van de plek in de deurgreep, waar onder een rond dekseltje een Torx t27 bout zit.
En nog een foto van de oude en de nieuwe greep.
Ik heb de indruk dat het heveltje rechts (= nieuw) in ruststand een paar graden naar rechts verdraaid is ten opzichte van de oude. Dat geldt ook voor de stand bij openen. Het traject is dus iets verschoven, waardoor de hapering niet of later optreedt, omdat alles iets strakker staat.
Het zou een logische modificatie zijn, maar net als hierboven vraag ik mij af waarom niet op de cruciale breekplek net iets minder materiaal is uitgespaard.
Twee tips nog:
1. Ik heb wel de stekker van de luidspreker, maar niet de aansluitingen van het raambedieningspaneel los gehaald: de kabelboom is lang genoeg om de operatie uit te kunnen voeren.
2. Vooral die Torx t27 schroevendraaier is moeilijk te vinden en duur. Voor € 5,30 had ik beide maten (20 en 27) als bits. En dan was die T20 nog een extra dure uitvoering met meer kleefkracht.
Ik heb er, met modale Mecano-ervaring en in een relaxed tempo, een klein uurtje voor nodig gehad.