Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Ja hoor, de 60000km beurt is achter de rug, gelijk met zijn eerste APK.
APK was geen probleem na het vervangen van de remblokken achter.
Gelijk een rammelende stabilisatorstang re voor (onder verlengde garantie) vervangen.
We kunnen weer een jaartje ertegen aan 8)
APK was geen probleem na het vervangen van de remblokken achter.
Gelijk een rammelende stabilisatorstang re voor (onder verlengde garantie) vervangen.
We kunnen weer een jaartje ertegen aan 8)
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

C5club Bikkel


Berichten: 269
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:29
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer
Locatie: De Kwakel
alles schoonmaken, de remzadels van de draagarmen verwijderen en de corrosie daar verwijderen, dit kan namelijk tot scheefstand van de zadels leiden met als gevolg dat de blokken scheef verslijten. In extremere gevallen kan het tot het breken van de bevestigingsbouten leiden. Ik heb al meegemaakt bij een BX dat de bout gebroken was en ook bij een Xantia. Eigenlijk bij het loshalen van de bouten zouden er nieuwe bouten gemonteerd moeten worden. Ik ga het bij de eerste vervanging van de achterremmen van de Xantia wel doen. Ik weet nog niet exact hoe ver ze erin zitten. Ik neem in ieder geval een fototoetel mee als ik ga vervangen, voor de reparatiehandleiding.
Pieter van Lenten
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Mensen,
Wij zijn natuurlijk allemaal zo trots als een pauw op onze limousine.
Voor een enkeling maakt het niet uit wat de auto kost, voor de meesten is het wel een punt van aandacht.
Nu ben ik benieuwd wat men voor het reguliere onderhoud kwijt is, dus voor de grote en kleine beurten en welke onverwachte zaken daarbij speelden.
Wellicht dat er mensen zijn (waaronder ik) die de bedrijfskosten bijhouden?
Barst los en huiver...
Wij zijn natuurlijk allemaal zo trots als een pauw op onze limousine.
Voor een enkeling maakt het niet uit wat de auto kost, voor de meesten is het wel een punt van aandacht.
Nu ben ik benieuwd wat men voor het reguliere onderhoud kwijt is, dus voor de grote en kleine beurten en welke onverwachte zaken daarbij speelden.
Wellicht dat er mensen zijn (waaronder ik) die de bedrijfskosten bijhouden?
Barst los en huiver...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
- Eolyse vervangen + nieuwe tankdop en schakelaar 195-
- Dop chambord 22,-
- Extra beurt vanwege lekken van veercylinders & carter :
*handgreep deuren afgesteld
*Ventielen ingeleerd + balanceren banden
*Motorcarter vervangen + oliefilter en olie
*Veercylinders achterzijde vervangen
*LDS olie
*Moduul pakking
-> totaal = 649,-
- Kleine beurt + APK :
*Olie + filters en pakring
*Wisserbladen voor + achter
*Remblok set voor
*Remmen achter gangbaar en schoon gemaakt
-> totaal = 440,-
- Handgreep vervangen 40,-
- Versnellingbakolie vervangen 100,-
- Kleine beurt:
*Olie + filter en pakring
*Brandstoffilter
*Filterelement
*Pollenfilter
-> totaal = 310,-
- 4x nieuwe banden 215/55/16 655,-
- Airco opnieuw vullen 125,-
Opgeteld , 2536,- ( afgeronde bedragen ) -> De break is 60.000 km en + 2½ jaar in mijn bezit ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ok, ook even aan het zoeken geweest.
Kilometerstand op 14 april was iets van 197.500, moment van aanschaf.
21 april 2006 (bij Oldenhage)
Een tikkende poelie leverde een factuur van 277 op voor het vervangen
24 april 2006 (niet bij Oldenhage) 199.584km
een verspilde kleine onderhoudsbeurt kostte 104
21 juni 2006 (niet bij Oldenhage) 211.586km
een slechte accu laten vervangen kostte 102
20 juli 2006 (bij Oldenhage) 215200km
versnellingsbakolie verversen kostte ca. 110
4 september 2006 (bij Oldenhage) 223413km
Groot onderhoud kostte 399
3 oktober het drama turbo. Laat ik even buiten het reguliere onderhoud, hoewel het een fiks bedrag is en meetelt bij mijn "bedrijfskosten".
en 21 november de factuur voor winterbanden volgens afspraak 990,--
Even opgeteld: onderhoud tot nu toe (42.000km) kostte
1.982, ofwel geen 0,05 per kilometer. Zonder de winterbandjes zit ik op geen 2,5cent per kilometer.
Die winterbanden is natuurlijk niet eerlijk om die over de tot nu toe gereden kilometers te verdelen, omdat daar de normale banden ook meetellen, die nog niet vervangen hoefden worden.
Met turbo ben bijna het dubbele aan onderhoud kwijt
Zo vraag ik me af: zijn onverwachte reparaties onderhoud of wat anders...ik zie het als pech n malheur, de verrassingen van karakter.
Kilometerstand op 14 april was iets van 197.500, moment van aanschaf.
21 april 2006 (bij Oldenhage)
Een tikkende poelie leverde een factuur van 277 op voor het vervangen
24 april 2006 (niet bij Oldenhage) 199.584km
een verspilde kleine onderhoudsbeurt kostte 104
21 juni 2006 (niet bij Oldenhage) 211.586km
een slechte accu laten vervangen kostte 102
20 juli 2006 (bij Oldenhage) 215200km
versnellingsbakolie verversen kostte ca. 110
4 september 2006 (bij Oldenhage) 223413km
Groot onderhoud kostte 399
3 oktober het drama turbo. Laat ik even buiten het reguliere onderhoud, hoewel het een fiks bedrag is en meetelt bij mijn "bedrijfskosten".
en 21 november de factuur voor winterbanden volgens afspraak 990,--
Even opgeteld: onderhoud tot nu toe (42.000km) kostte
1.982, ofwel geen 0,05 per kilometer. Zonder de winterbandjes zit ik op geen 2,5cent per kilometer.
Die winterbanden is natuurlijk niet eerlijk om die over de tot nu toe gereden kilometers te verdelen, omdat daar de normale banden ook meetellen, die nog niet vervangen hoefden worden.
Met turbo ben bijna het dubbele aan onderhoud kwijt

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Wat versta jij dan onder 'onderhoud' , als iets stuk is moet het gemaakt worden ( m.iHarm van Beek schreef:Laat ik even buiten het reguliere onderhoud, hoewel het een fiks bedrag is en meetelt bij mijn "bedrijfskosten"

Dan kan ik de carterpan er wel vanaf halen want dat was niet nodig , enkel wens ik geen druppel olie te zien , menig persoon zou het lekker zo laten , geldt ook voor de veercylinders en bakolie ... in principe geen onderhoud , maar preventieve vervanging en gemoedsrust van de bestuurder ! ... banden zijn ook omdat ik het wil , niet omdat de huidige op zijn ???
Als ik dit allemaal eraf haal blijft er een paar liter olie en een filter over , Eolyse en wat remblokjes ...
Ik zie alles als onderhoud ( bedrijfskosten ), het is per slot het behoud van de auto

De rest telt mee om de C5 te laten rijden zoals ik wil dat hij rijdt en tel dat dus mee in de 'kosten' ...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Als iets stuk gaat, gaat het stuk. Daar doet onderhoud niks aan af.
Het ging mij erom, is die turbo "gewoon" onderhoud? Nee dus, die defecte turbo was pech en dus reparatie. Kapot laten gaat niet.
Het telt desondanks gewoon mee in de gemaakte kosten (0,09/km
), maar niet in het reguliere onderhoudsplaatje.
Het is een vorm van beleving, perceptie en hoe houd ik mezelf voor de gek. Soit.
Het ging mij erom, is die turbo "gewoon" onderhoud? Nee dus, die defecte turbo was pech en dus reparatie. Kapot laten gaat niet.
Het telt desondanks gewoon mee in de gemaakte kosten (0,09/km

Het is een vorm van beleving, perceptie en hoe houd ik mezelf voor de gek. Soit.

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer: