Even zien wat jullie ervaringen zijn...
Vanochtend toen ik instapte, bleken de ruiten aan de binnenzijde echt enorm vochtig. De voorruit was zelfs zo erg dat hij niet was beslagen, maar dat er echt een waternevel overheen lag en er druppeltjes lang naar beneden rolden

Met een paar tissues de voorruit aan de binnenkant gedroogd, en vervolgens de voorruitontwaseming van de ECC aangezet. Na enkele minuten waren voorruit en voorste zijruiten weer helemaal helder, en na kwartier waren alle ruiten schoon en droog. Toen de ECC weer op AUTO gezet.
Maar aan het einde van de rit waren de achtereste ruitjes (de 'break'-ruitjes) weer goed beslagen, en de zijruiten van de achterportieren een beetje.
Voordat ik wegreed heb ik even gecontroleerd of de ruiten allemaal goed dicht waren, dat was zo.
Wel heb ik gisteren overdag een tijdje alle deuren open gehad om de auto van binnen schoon te maken, dus misschien was de relatieve luchtvochtigheid binnen wel erg hoog.
Wat me ook opviel, vooral bij de ruiten in de achterportieren, dat de vilt/rubberstrips waar de ruit tegenaansluit ook vochtig zijn.
Hoe ervaren jullie dat? Wel eens hetzelfde meegemaakt? Wat doe je dan het beste?
Ik heb nu tijdens ontwasemen geen ruiten open gehad, is dat dan voor de volgende keer beter? Moet ik eens met een fohn oid proberen de viltrubbers te drogen?
Vind het een beetje raar dat de ruiten zo nat zijn als ze waren, en dat ze opnieuw zo beslaan als de ECC ze al een keer schoon heeft gekregen.