Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Fan


Berichten: 81
Lid geworden op: 17 mar 2009 21:27
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11911
Productienummer: 10229
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 123000
Kleur: Blue Bourrasque
Hallo,
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat je met de C5 met hydractive vering de hobbels (die je vaak bij kruisingen ziet) vrij hard kunt oprijden, maar als je er met de zelfde snelheid van af gaat hoor je een klap, net of de auto op de grond terecht komt.
Hebben meer rijders hier last van?
gr. Roy
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat je met de C5 met hydractive vering de hobbels (die je vaak bij kruisingen ziet) vrij hard kunt oprijden, maar als je er met de zelfde snelheid van af gaat hoor je een klap, net of de auto op de grond terecht komt.
Hebben meer rijders hier last van?
gr. Roy
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
reageert hij anders als je de vering in Sportstand zet?
check ook even of de rubber bumpstop er nog zit aan beide kanten, oranje onderdeel bij E:

NB is een C6 maar de achterwielophanging is vrijwel gelijk.
check ook even of de rubber bumpstop er nog zit aan beide kanten, oranje onderdeel bij E:

NB is een C6 maar de achterwielophanging is vrijwel gelijk.
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Klap bij het UITveren of bij het daarna weer INveren?
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 mar 2009 19:32
Auto: Volvo V60 D3 Momentum voorheen C5 2.0 Comfort Tourer
Opties: Bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 33.500
Kleur: Savile grey
Locatie: Leusden
Dit probleem heb ik ook bij verkeersdrempels, dit tijdens het inveren, misschien toch iets te snel er overheen gegaan, maar volgens mij moet dit toch gewoon kunnen? Het lijkt wel of het hydro systeem traag reageert.
Zastava 750, Fiat 127, Simca 1100, Ford Escort, Golf D (3x), Opel Kadett D, Citroen BX 1.4E Cannes LPG, Opel Vectra LPG, Opel Vectra Stationcar 2.0 D, Fiat Cinquecento, VW Lupo 1.4, Ford Mondeo 1.8 Stationcar, Opel Astra stationcar, Opel Astra LPG, Citroen C5 Tourer 2.0 Comfort LPG
Groeten Hans
Groeten Hans

C5club Fan


Berichten: 81
Lid geworden op: 17 mar 2009 21:27
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11911
Productienummer: 10229
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 123000
Kleur: Blue Bourrasque
Bedankt voor de snelle reacties.
Heb wel het idee dat het probleem zich voordoet bij de voorwielen, het gebeurt nl. als je met de voorwielen naar
beneden gaat, en ik denk dan bij het inveren.
Ik zal morgen even kijken hoe het zit met de sportstand.
nb. Het is wel een redelijk hoge heuvel (kleine heuveltjes niks aan de hand) maar toch vind ik het vreemd dat dit bij 30km p/u is en een peugeot 407 (die bij het minste geringste met zn buik op de grond ligt) er geen problemen waren.
gr. Roy
Heb wel het idee dat het probleem zich voordoet bij de voorwielen, het gebeurt nl. als je met de voorwielen naar
beneden gaat, en ik denk dan bij het inveren.
Ik zal morgen even kijken hoe het zit met de sportstand.
nb. Het is wel een redelijk hoge heuvel (kleine heuveltjes niks aan de hand) maar toch vind ik het vreemd dat dit bij 30km p/u is en een peugeot 407 (die bij het minste geringste met zn buik op de grond ligt) er geen problemen waren.
gr. Roy

Dat klint wat tegenstijdig: als je met de voorwielen naar beneden gaat (aan het eind van de heuvel/verhoging dus) gaan eerst de wielen naar beneden en dat betekent dus uitveren. Pas daarna gaat (de voorkant van) de auto naar beneden, waarbij de zaak weer inveert.royfb schreef:Heb wel het idee dat het probleem zich voordoet bij de voorwielen, het gebeurt nl. als je met de voorwielen naar beneden gaat, en ik denk dan bij het inveren.
Maakt wel een verschil waar je het nu over hebt, lijkt me...

Berichten: 158
Lid geworden op: 21 mar 2009 19:32
Auto: Volvo V60 D3 Momentum voorheen C5 2.0 Comfort Tourer
Opties: Bijna alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 33.500
Kleur: Savile grey
Locatie: Leusden
Het probleem is als je inderdaad van een verkeersdrempel naar beneden rijdt dan klappen de voorwielen.
Zastava 750, Fiat 127, Simca 1100, Ford Escort, Golf D (3x), Opel Kadett D, Citroen BX 1.4E Cannes LPG, Opel Vectra LPG, Opel Vectra Stationcar 2.0 D, Fiat Cinquecento, VW Lupo 1.4, Ford Mondeo 1.8 Stationcar, Opel Astra stationcar, Opel Astra LPG, Citroen C5 Tourer 2.0 Comfort LPG
Groeten Hans
Groeten Hans
Berichten: 223
Lid geworden op: 30 nov 2008 15:57
Auto: C5 Tourer 2.0i Exclusive
Opties: Panoramisch Dak - Pack Protection - Pack Detection 2 Exclusive - USB box - iPhone - TomTom
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11797
Productienummer: 10036
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 111956
Kleur: Vert Suroit
Locatie: 3e byte rechts
Zo'n drempel hebben we hier ook aan het begin van de straat.
Ben dus niet de enige met deze bijzondere eigenschap.
Ben dus niet de enige met deze bijzondere eigenschap.
"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety 

Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
bij mijn vorige C5 (ph2) had ik dat ook met het nemen van de drempels..
bij de ph3 hoor ik niks, maarja ik heb ook maar wokkels eronder..
bij de ph3 hoor ik niks, maarja ik heb ook maar wokkels eronder..

C5club Fan


Berichten: 81
Lid geworden op: 17 mar 2009 21:27
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: NG4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11911
Productienummer: 10229
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 123000
Kleur: Blue Bourrasque
Ja daar heb je gelijk in, dat zal ik nog even moeten kijken.Citroentje schreef:Dat klint wat tegenstijdig: als je met de voorwielen naar beneden gaat (aan het eind van de heuvel/verhoging dus) gaan eerst de wielen naar beneden en dat betekent dus uitveren. Pas daarna gaat (de voorkant van) de auto naar beneden, waarbij de zaak weer inveert.royfb schreef:Heb wel het idee dat het probleem zich voordoet bij de voorwielen, het gebeurt nl. als je met de voorwielen naar beneden gaat, en ik denk dan bij het inveren.
Maakt wel een verschil waar je het nu over hebt, lijkt me...
In sportveringstand lijkt het of het iets minder is, maar ik zal het nog een paar keer proberen.
Die oranje dingen bij de achterwielen, zitten die ook bij de voorwielen?
Berichten: 6523
Lid geworden op: 27 mei 2006 05:57
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Locatie: Het rijk van Nijmegen
Contacteer:
nope.royfb schreef:Die oranje dingen bij de achterwielen, zitten die ook bij de voorwielen?
C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ik heb het ook bij bepaalde drempels in de wijk hier. Phase I kon er overigens zonder problemen vlot overheen.

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 20 mei 2009 13:48
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Glazen dak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 37656
Kleur: Gris Fulminator
ik heb het ook hier bij mij, vooral in de verhoogde stand (misschien ook wel de hoogste stand maar die gebruik ik nooit) maar in de normale stand alleen als ik er heel snel overheen ga
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Ik rijd nooit in de verhoogde stand en al zeker niet over drempels dan.
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Kijk hoe de voorwielophanging werkt op: http://www.citroen.fr/Cwf/Citroen/Gener ... d1aa80445f" onclick="window.open(this.href);return false;royfb schreef: schreef o.a. Die oranje dingen bij de achterwielen, zitten die ook bij de voorwielen?
Om het verschil tussen hydractive en conventioneel te kunnen zien, volstaat het om op de desbetreffende afbeelding te gaan staan met de muis (klikken hoeft niet).
Uiterlijk onbreekt hier het opvangrubber zoals bij de achterkant. Kennelijk gaat Citroën er van uit dat deze veerpoten zelfstandig klappen kunnen opvangen.
Wellicht dat we in de toekomst in latere versies hier een onderdeel extra (in oranje?) zullen aantreffen indien dit euvel vaak wordt gesignaleerd.
In de tussentijd doe ik het nog even met mijn ph1

Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404