Robbert
Robbert
Vervelend raam

Bericht door Robbert »

Vanavond, fikse regen, stap in m'n C5, start de motor, gaat rechter portierraam (voor) een cm of 20 open, uit zichzelf ! ( :( ). Ik doe raam weer dicht, doet ie zichzelf direct weer een cm of 20 open ( :evil: ).

Flink mopperen (hielp niet :( ) vele keren raam dicht en weer open, klap op raamschakelaars, motor uit, motor aan, nog meer mopperen (hielp nog steeds niet :cry: :cry: ). Na een minuut of 10 bleef ie dicht. Ik er vandoor. Op terugweg zelfde liedje ( :evil: :evil: ) En het regende nog steeds :!:

Herkent iemand dit euvel, een zelfstandig werkende kl*te raam :?:
En nog veel belangrijker, kent iemand een oplossing om dit soort ongewenst Citroen gedrag uit te roeien :?: :?:
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door Harm »

2 manieren:
bij mij hielp een nieuwe accu.
Andere manier is het opnieuw inleren van het raam waar die dicht moet zijn. Schijnt met allerlei resets te maken kunnen hebben. Ik heb er iets over gelezen ergens, maar ik weet eerlijk gezegd niet meer waar.
Wellicht dat de zoekfunctie hier soelaas biedt?
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 sep 2006 17:41
Auto: C5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: leiden
C5club Fan
C5club Fan

Bericht door kees »

gelezen op het Citroen forum
de voor ruit zou ik eerst proberen om hem open te zetten dan de knop op dicht te drukken en vast te houden als de ruit dicht is na 5 sec los laten en dan kijken of het dan goed werkt.
sucses er mee
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Kan idd een indicatie zijn voor een nieuwe accu :? ( rare manier om dat te laten merken :lol: ) en anders even proberen in te leren ... ( allemaal al gezegd in bovenstaande berichtjes :wink: )
handleiding C5 schreef: Antiklemvoorziening
Een anti-klemvoorziening stopt het sluiten van de ruit. Als de ruit tijdens het
sluiten een obstakel tegenkomt, gaat deze weer open.
Na het losnemen van de accukabels of bij storingen moet u de antiklemvoorziening
van elke afzonderlijke ruit opnieuw initialiseren:
- Open de ruit helemaal en houd de schakelaar enkele seconden ingedrukt,
sluit dan de ruit. De ruit sluit nu slechts een paar centimeter.
- Druk de schakelaar nogmaals in tot de ruit helemaal gesloten is en houd de
schakelaar enkele seconden ingedrukt.
Let op: Gedurende deze handeling is de anti-klemvoorziening buiten werking

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Willem van Zeijl
Willem van Zeijl
De oplossing voor zelfopenende ramen ?

Bericht door Willem van Zeijl »

Deze week ging een raam van mijn C5 direkt na het sluiten weer open
Wat ik ook probeerde, ik kreeg hem niet meer dicht.
Toen ik er direkt mee naar de dealer ging wilde men eerst een nieuwe module monteren na afspraak, dit werd door mij geweigerd omdat ik dit te lang vond duren, dan zou ik bovendien enkele dagen met open ruit moeten rijden, en ik had de indruk dat het wel goedkoper moest kunnen.
Na overleg met een monteur bleek het volgende goed te werken

De auto beschikt over een veiligheid tegen ongewenst afklemmen
( kindervingertjes e.d. ) De ruit schiet dan terug en wil niet meer sluiten omdat die nieuwe stand zich meteen in het geheugen van de boordcomputer heeft ingesteld.

Dit bleek te resetten door ruim een half etmaal de accupolen los te halen.
De boordcomputer vergeet dan ook wel de instellingen van alle ruiten en de ingeprogrammeerde zenders van de radio.
De kilometerstand en beurtinterval blijft behouden

Na een periode spanningvrij geweest te zijn moeten de ruiten weer opnieuw hun juiste stand weten, dat leren ze door ze elk een keer te openen en te sluiten, ook de radio moest opnieuw geprogrammeerd

Om de weerstand weg te nemen waardoor de beveiliging aansprak kunnen de ruitgeledingen worden ingespoten met silliconen-glijmiddel uit een spuitbus

Het verhelpen van deze klacht kostte me op deze wijze niets
Plaats reactie