hoi allemaal.
heeft er iemand ervaring met het zelf vervangen van drukgroep/lager en koppelingsplaat.
is dit voor een vrij technisch iemand zelf te doen, of toch maar naar de dealer?
en misschien nog iemand een werkplaatshandboek in de aanbieding.
alvast bedankt D.V.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 822
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:22
Auto: C5 Sedan Exclusive 2.0 Automaat
Opties: Pack Detection Exclusive Pack Protection Xenon,Navi,half leder,electr- zetels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133576
Kleur: Gris Aluminium EZRC
Locatie: Goirle
Er staat een werkplaats handboek bij de downloads , even jezelf aanmelden.
Grtz, Sjef
Grtz, Sjef

Nu,
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
C5 Exclusive 2.0i 16V automaat Gris Aluminium
Citroën DS19 hydrauliek 1965
Renault Frégate Amiral 1956
ex-C5 Exclusive 2.0i 16V automaat 2005
Ganache 27-RD-FZ
ex-C5 ligne prestige2.0i 16V automaat2002
Orga#:9226CJ 90-JF-PB
ex- Xantia Harmonie 18i 16v 1996, PS-BV-24
ex BX19TRS 1988, TB-96-KN
ex BX16TRS 1983 JS-94-SB
Berichten: 40
Lid geworden op: 29 mei 2006 00:09
Auto: C5 Break 2.0 HDI Difference II met leer en LMV (uit mijn oude C5 Break LP)
Opties: Leer, LMV, Parkeersensoren
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 261000
Kleur: gris Iceland
Locatie: Vinkega
Het is goed zelf te doen, een brug is hierbij wel een onmisbaar stukje gereedschap.
En je kunt beter ook wat assistentie hebben, vooral handig als je de stuurbekrachtigingsleiding
aan de kant moet drukken, en bij het terugplaatsen en centreren van de bak.
(nu al 4 x bij een C5 gedaan). Vervang tevens de krukaskeerring, die was bij alle C5's die ik gedaan heb al lek
En je kunt beter ook wat assistentie hebben, vooral handig als je de stuurbekrachtigingsleiding
aan de kant moet drukken, en bij het terugplaatsen en centreren van de bak.

(nu al 4 x bij een C5 gedaan). Vervang tevens de krukaskeerring, die was bij alle C5's die ik gedaan heb al lek

Citroen C5 Break 2.0i 16V (G3) Ligne Prestige '02 - 216kkm, Gris Fulminator,Navi en Leer.
En nog 8 andere Citroëns.....
En nog 8 andere Citroëns.....

heb inmiddels een handboek besteld bij bol.com
schijnt dat je nogal wat speciaal gereedschap nodig hebt van citroen.
zoals centreer stempel voor kopling,kogeltrekker,montagestempels voor differentieelkeerring.
zijn hier nog alternatieven voor of zal ik deze moeten huren ergens.
groeten d.v.
schijnt dat je nogal wat speciaal gereedschap nodig hebt van citroen.
zoals centreer stempel voor kopling,kogeltrekker,montagestempels voor differentieelkeerring.
zijn hier nog alternatieven voor of zal ik deze moeten huren ergens.
groeten d.v.

gister ochtend begonnen met het vervangen van mijn druklager.
en s avonds zat hij er weer onder.
was wel nodig.lager lag er in drie stukken in ,en de kogels rolden de bak uit.
is best een leuke klus en goed zelf te doen.
nu had ik wel een brug van een vriend en het benoodigde gereedschap van de garage kunnen lenen,helemaal super.
net als een fuseekogeltrekker en de motorsteun zijn toch wel handig.
en inderdaad met zn tweën de bak er even onderuit en terug plaatsen.
en ze rijd ze weer heerlijk.
groeten d.v.
en s avonds zat hij er weer onder.
was wel nodig.lager lag er in drie stukken in ,en de kogels rolden de bak uit.
is best een leuke klus en goed zelf te doen.
nu had ik wel een brug van een vriend en het benoodigde gereedschap van de garage kunnen lenen,helemaal super.
net als een fuseekogeltrekker en de motorsteun zijn toch wel handig.
en inderdaad met zn tweën de bak er even onderuit en terug plaatsen.
en ze rijd ze weer heerlijk.
groeten d.v.