Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		    C5club Newbie

    			        
Berichten: 2
      		Lid geworden op: 25 jun 2009 13:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 break ph1
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: EGS6
      			      		      			      				kilometerstand: 130.000 km
      			      		      			      				Kleur: donkerblauw
      			      		      		
      		      		      		        Hallo, sinds kort overgestapt van XM naar C5. Gekocht bij citroendealer met garantie. De koppeling valt tegen. Zonder schokje is wisselen van gang practisch niet haalbaar. Wegrijden vanuit stilstaand gaat ook met schokjes en vibraties, tenzij je veel gas bijgeeft en de koppeling laat slippen. KM-stand 133.000 km. Ik heb begrepen dat de C5 een hydraulische koppeling heeft en de dealer beweert dat daardoor de afstelmogelijkheden beperkt zijn. Hij zegt dat de abruptheid van de aangrijping een eigenschap is van de auto en dat de koppeling naar behoren functioneert. Ikzelf heb nog nooit zo'n beroerde koppeling gehad. Zelfs niet in een HY.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is dit een bekend probleem? En wat kan eraan gedaan worden? Zijn er ook C5 modellen die handgeschakeld zijdezacht zijn te bedienen?
Gaarne reactie, bij voorbaat dank, frank elsenburg.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is dit een bekend probleem? En wat kan eraan gedaan worden? Zijn er ook C5 modellen die handgeschakeld zijdezacht zijn te bedienen?
Gaarne reactie, bij voorbaat dank, frank elsenburg.
Berichten: 106
      		Lid geworden op: 16 sep 2008 12:41
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 HDI 80kw Break Difference II
      			      		      			      				Opties: Antieke Nokia carkit, afneembare trekhaak
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 10087
      			      		      			      				Productienummer: 10082
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 153377
      			      		      			      				Kleur: Gris Orageux
      			      		      			      				Locatie: Een
      			      		      		
      		      		      		        Die van mij schakelt sinds gisteren echt zijdezacht nadat er een nieuwe koppeling etc in is gekomen, ik wist niet wat me overkwam (en dat ga ik weer denken na de rekening waarschijnlijk)
Beetje als een warm mes door de zachte boter
Auto van mij is van '04, heeft 147 dkm gereden. Volgens garagist is km van 150 dkm hele normale stand voor de C5, die van mij heeft relatief weinig gereden maar dus ws veel gebruik gemaakt van de koppeling
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Beetje als een warm mes door de zachte boter
Auto van mij is van '04, heeft 147 dkm gereden. Volgens garagist is km van 150 dkm hele normale stand voor de C5, die van mij heeft relatief weinig gereden maar dus ws veel gebruik gemaakt van de koppeling
Berichten: 2874
      		Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
      			      		      			      				Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10227
      			      		      			      				Productienummer: 10077
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 111.111
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond KKQD**
      			      		      			      				Locatie: Huisduinen
      			      		      		
      		      		      		        Mijn C5 is schokloos te koppelen en ontkoppelen, zelfs met weinig gas wegrijden en zonder overmatig slippen. Dus het kan wel....
Ik heb de auto vorig jaar gekocht met 145k op de teller. Het koppelen ging toen ook 'schokkerig'. Bleek na korte tijd een kapotte drukgroep te zijn. Na vervangen (ong € 500,-: materiaal ong € 200,-, werk 17 kwartier à € 17,50) problemen over.
Suc6!
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Ik heb de auto vorig jaar gekocht met 145k op de teller. Het koppelen ging toen ook 'schokkerig'. Bleek na korte tijd een kapotte drukgroep te zijn. Na vervangen (ong € 500,-: materiaal ong € 200,-, werk 17 kwartier à € 17,50) problemen over.
Suc6!
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

    				
    				    			
Berichten: 6169
      		Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
      			      		      			      				Opties: Schuifdak , beige matinal leer
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2009
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Organummer: 11679
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: Vert Suroit
      			      		      			      				Locatie: Hoogkarspel (1616)
      			      		      		
      		      		      		        Hallo Frank,panter97 schreef:Hallo, sinds kort overgestapt van XM naar C5. Gekocht bij citroendealer met garantie. De koppeling valt tegen.
Welkom hier, jammer dat de koppeling tegenvalt, maar aangezien je hem bij de dealer hebt gekocht met garantie zul je dus iets meer druk moeten uitoefenen, of eventueel via je lidmaatschap de ANWB inschakelen.
Je kunt ook eens langsgaan bij een andere dealer en advies vragen, zonder de verkopende dealer te noemen.
Als je dan het advies krijgt om de koppeling te vervangen, vraag dan heel duidelijk of ze het zeker weten en of ze even een begroting op papier willen zetten.
Je hebt dan iets om je eigen dealer onder druk te zetten, hij zal dan wel boos zijn op zijn collega, maar dat is niet jou probleem.
(\__/) 
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
    				
    				    			(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
Berichten: 3648
      		Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroën C4 Grand Picasso
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 116.160
      			      		      			      				Kleur: Zilver Metallic
      			      		      			      				Locatie: Berkel en Rodenrijs
      			      		      		
      		      		      		        Neenee, hij mag zich als DEALER de ogen uit z'n hoofd schamen... 
Als het idd. een eigenschap van de C5 zou zijn, heeft hij zich als verkoper niet echt van z'n taak gekweten, nl. een auto verkopen die aan je verwachtingen voldoet.
'k heb inmidels 2 C5'en gereden met rond de 2 ton op de teller, beide schakelen/schakelden prima...
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Als het idd. een eigenschap van de C5 zou zijn, heeft hij zich als verkoper niet echt van z'n taak gekweten, nl. een auto verkopen die aan je verwachtingen voldoet.
'k heb inmidels 2 C5'en gereden met rond de 2 ton op de teller, beide schakelen/schakelden prima...
Johan
    				
    				    			C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 123
      		Lid geworden op: 10 mei 2009 14:15
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Saab 9-5 3.0t
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2002
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Versnellingsbak: EAT8
      			      		      			      				Locatie: Rotterdam
      			      		      		
      		      		      		        Same here, ik vind de koppeling van m'n V6 ook minder dan die van m'n xm die een ton meer heeft gelopen. Zonder schokken schakelen is lastig en de koppeling grijpt ook schokkerig aan als ik wil wegrijdenpanter97 schreef:Hallo, sinds kort overgestapt van XM naar C5. Gekocht bij citroendealer met garantie. De koppeling valt tegen. Zonder schokje is wisselen van gang practisch niet haalbaar. Wegrijden vanuit stilstaand gaat ook met schokjes en vibraties, tenzij je veel gas bijgeeft en de koppeling laat slippen. KM-stand 133.000 km. Ik heb begrepen dat de C5 een hydraulische koppeling heeft en de dealer beweert dat daardoor de afstelmogelijkheden beperkt zijn. Hij zegt dat de abruptheid van de aangrijping een eigenschap is van de auto en dat de koppeling naar behoren functioneert. Ikzelf heb nog nooit zo'n beroerde koppeling gehad. Zelfs niet in een HY.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is dit een bekend probleem? En wat kan eraan gedaan worden? Zijn er ook C5 modellen die handgeschakeld zijdezacht zijn te bedienen?
C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 218
      		Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break PhIII
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 125000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      		
      		      		      		        wsnoek schreef:Same here, ik vind de koppeling van m'n V6 ook minder dan die van m'n xm die een ton meer heeft gelopen. Zonder schokken schakelen is lastig en de koppeling grijpt ook schokkerig aan als ik wil wegrijdenpanter97 schreef:Hallo, sinds kort overgestapt van XM naar C5. Gekocht bij citroendealer met garantie. De koppeling valt tegen. Zonder schokje is wisselen van gang practisch niet haalbaar. Wegrijden vanuit stilstaand gaat ook met schokjes en vibraties, tenzij je veel gas bijgeeft en de koppeling laat slippen. KM-stand 133.000 km. Ik heb begrepen dat de C5 een hydraulische koppeling heeft en de dealer beweert dat daardoor de afstelmogelijkheden beperkt zijn. Hij zegt dat de abruptheid van de aangrijping een eigenschap is van de auto en dat de koppeling naar behoren functioneert. Ikzelf heb nog nooit zo'n beroerde koppeling gehad. Zelfs niet in een HY.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Is dit een bekend probleem? En wat kan eraan gedaan worden? Zijn er ook C5 modellen die handgeschakeld zijdezacht zijn te bedienen?
ik ken het probleem ook bij 2000rpm doet hij het niet meer en daar onder wel beetje vreemd is het wel maar eens even aankijken.
michel
Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
C5club extreme Fan

    			        
Berichten: 218
      		Lid geworden op: 23 jun 2008 22:16
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break PhIII
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2010
      			      		      			      				Energielabel: B
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 125000
      			      		      			      				Kleur: Zwart
      			      		      		
      		      		      		        Kapitein Rob schreef:Mijn C5 is schokloos te koppelen en ontkoppelen, zelfs met weinig gas wegrijden en zonder overmatig slippen. Dus het kan wel....
Ik heb de auto vorig jaar gekocht met 145k op de teller. Het koppelen ging toen ook 'schokkerig'. Bleek na korte tijd een kapotte drukgroep te zijn. Na vervangen (ong € 500,-: materiaal ong € 200,-, werk 17 kwartier à € 17,50) problemen over.
Suc6!
Is dat in totaal 500 euries of moet je alles dan nog op tellen tot 997,5 euries?
Fiat 127 0.8 1982 180000km RIP
Seat ibiza 1.2 1988 175000km RIP
Xantia 1.6i X 1995 260000km RIP
C5 Ph2 2.0i 16V LPG 2005 312500km Export
Current:
C5 Ph3 2.0 Diesel 2010
Berichten: 2874
      		Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
      			      		      			      				Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: D
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10227
      			      		      			      				Productienummer: 10077
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 111.111
      			      		      			      				Kleur: Rouge Profond KKQD**
      			      		      			      				Locatie: Huisduinen
      			      		      		
      		      		      		        Het was in totaal € 500,-Michel schreef:Is dat in totaal 500 euries of moet je alles dan nog op tellen tot 997,5 euries?
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

    				
    				    			
C5club Newbie

    			        
Berichten: 2
      		Lid geworden op: 25 jun 2009 13:06
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 break ph1
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2004
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: EGS6
      			      		      			      				kilometerstand: 130.000 km
      			      		      			      				Kleur: donkerblauw
      			      		      		
      		      		      		        Dank voor jullie reacties. Resultaat is dat de dealer maandag a.s. een nieuwe koppeling monteert onder garantie. Voor mij blijft het een raadsel dat een citroendealer een auto aflevert met een versleten koppeling. Maar kennelijk gaat dat zo. Groet Frank Elsenburg
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			

