13 polig jaeger elektra van bosal : en toen had ik storing
Geplaatst: 13 apr 2009 21:28
Beste C5 dames en heren,
Ik heb van het weekend van BOSAL de 13-polige elektra aangesloten bij mijn trekhaak. Er zat een 7-polige elektra onder die men even met simpele clips van de verlichting had getrokken.
De elektraset van BOSAL paste prima. Alle connectoren gingen goed. Behalve eentje.
De bekende 12v-continu en de retour vanaf de micro-switch die het mistachterlicht op de auto moet doen laten uitschakelen.
In de beschrijving stond dat er achter de linkerbekleding in de kofferbak een stekker zou zitten op de originele bedrading. De ene draad zou nummer B200 moeten hebben. Die zat er ook. De tweede draad zou nummer 7508 moeten hebben. Die draad zat wel op de stekker, maar met een ander nummer(B248). Maar het was wel de goede stekker. Dus ging ik er vanuit dat het zo dan wel goed moest gaan.
Na aansluiten van een caravan om te testen, begon de radio te ruizen terwijl hij uitstond, bij het omdraaien van de sleutel om te starten gaf de boordcomputer de foutmelding "elektonische storing: startonderbreking". Vervolgens wilde de auto niet starten.
Bij het inschakelen van de mistachterlichten werden ze op de auto niet uitgeschakeld en gingen ze op de caravan niet aan.
Nadat ik de stekker van de caravan weer uit de contactdoos had gehaald werkte de auto weer normaal.
Nu mijn vragen:
- Wie weet waar de draad B248 voor is? Hij krijgt nu na aankoppelen van een aanhanger spanning aangeleverd. En dat levert die storingen op.
- Had ik soms een andere draad moeten aansluiten in plaats van B248 en weet iemand dan misschien wat het juiste nummer is? Kan die 7508 namelijk niet vinden.
- Moet er in de BSI van de auto een aanmelding worden gedaan voor de 13-polige elektra?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Ik heb van het weekend van BOSAL de 13-polige elektra aangesloten bij mijn trekhaak. Er zat een 7-polige elektra onder die men even met simpele clips van de verlichting had getrokken.
De elektraset van BOSAL paste prima. Alle connectoren gingen goed. Behalve eentje.
De bekende 12v-continu en de retour vanaf de micro-switch die het mistachterlicht op de auto moet doen laten uitschakelen.
In de beschrijving stond dat er achter de linkerbekleding in de kofferbak een stekker zou zitten op de originele bedrading. De ene draad zou nummer B200 moeten hebben. Die zat er ook. De tweede draad zou nummer 7508 moeten hebben. Die draad zat wel op de stekker, maar met een ander nummer(B248). Maar het was wel de goede stekker. Dus ging ik er vanuit dat het zo dan wel goed moest gaan.
Na aansluiten van een caravan om te testen, begon de radio te ruizen terwijl hij uitstond, bij het omdraaien van de sleutel om te starten gaf de boordcomputer de foutmelding "elektonische storing: startonderbreking". Vervolgens wilde de auto niet starten.
Bij het inschakelen van de mistachterlichten werden ze op de auto niet uitgeschakeld en gingen ze op de caravan niet aan.
Nadat ik de stekker van de caravan weer uit de contactdoos had gehaald werkte de auto weer normaal.
Nu mijn vragen:
- Wie weet waar de draad B248 voor is? Hij krijgt nu na aankoppelen van een aanhanger spanning aangeleverd. En dat levert die storingen op.
- Had ik soms een andere draad moeten aansluiten in plaats van B248 en weet iemand dan misschien wat het juiste nummer is? Kan die 7508 namelijk niet vinden.
- Moet er in de BSI van de auto een aanmelding worden gedaan voor de 13-polige elektra?
Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Martijn