Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Ben aan het overwegen om een C5 te kopen, Ph1 of Ph2, maakt me niet zoveel uit, als de prijs-kwaliteitsverhouding maar in orde is. Ik zie dat er ook LPG G3-versies aangeboden worden, is een C5 op LPG betrouwbaar of moet ik dan serieus rekening houden met hoge onderhoudskosten?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Marc
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Marc
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Hallo Marc, welkom bij de club
Er is al een heleboel geschreven over Dé C5 op lpg en daar zit het wel snor mee.
Veel leesvoer vind je hier.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewforum.php?f=5
S^6

Er is al een heleboel geschreven over Dé C5 op lpg en daar zit het wel snor mee.
Veel leesvoer vind je hier.
http://www.c5club.nl/c5forum/viewforum.php?f=5
S^6
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"

C5club Die-Hard


Berichten: 679
Lid geworden op: 13 jul 2008 18:47
Auto: C5 Exclusive
Opties: Jazeker
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: G
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 191.000
Kleur: Gris Fulminator
Locatie: Arnhem
Doe maar een C5 vanaf bouwjaar 2003 Marc.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom, ....
Zie wat betreft LPG o.a. deze beknopte uitleg van Ronald in dit draadje : Klik
Zie wat betreft LPG o.a. deze beknopte uitleg van Ronald in dit draadje : Klik
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:22
Auto: C5 Break 1.8
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 266000
Locatie: Schermer
Beste Marc,
Ik rijd een C5 met een 1.8 liter motor op LPG met G3 installatie.
bouwjaar 2001 gereden km 265.000+ km gereden
tot heden een keer probleem gehad met vervangen relais gasklok en verder niets.
hij schakelde niet automatisch over van benzine naar gas , de kosten waren toen ongeveer 180 euro
Zover ik het bekijk normaal onderhoud. en probleempjes die niets met gas te maken hebben.
Dus voor mij geen probleem.
groet Peer
Ik rijd een C5 met een 1.8 liter motor op LPG met G3 installatie.
bouwjaar 2001 gereden km 265.000+ km gereden
tot heden een keer probleem gehad met vervangen relais gasklok en verder niets.
hij schakelde niet automatisch over van benzine naar gas , de kosten waren toen ongeveer 180 euro
Zover ik het bekijk normaal onderhoud. en probleempjes die niets met gas te maken hebben.
Dus voor mij geen probleem.
groet Peer
Berichten: 1931
Lid geworden op: 14 mar 2009 14:26
Auto: C5 2.0 HDiF Comfort Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 231.000
Kleur: Grijs
Locatie: Enschede
LPG is natuurlijk lekker goedkoop tanken. Maar eerlijk gezegd, wij rijden ook op LPG G3, met een C5 Phase I. Maar hij heeft wel eens kuren. Je krijgt vaak meldingen op de boordcomputer met "Storing Katalysator' of met ' Storing Uitlaatgas'. Dit kan je natuurlijk gewoon negeren, maar soms trekt hij niet echt lekker. Erg jammer, als je het mij vraagt.
Renault Mégane 1.5 DCi GT-line Estate 2012
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Ex:
Renault Laguna 2.0 DCi Estate AUT - 2008
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium - 2008
Citroën C5 2.0 HDiF Comfort Tourer - 2008
Citroën C5 2.0 16v Différence AUT - 2004
Citroën BX 1.4 - 1988
Citroën XM Turbo CT Pallas - 1999
Citroën Xantia 1.8 16v - 2000
Seat Ibiza 1.4 16v S - 2001
Renault Clio 1.4 RTi - 1997
Citroën BX 1.4 - 1988
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Gebrek aan onderhoud van de LPG installatie komt veel voor. wagen krijgt keurig d'r beurten, maar de gasinstallatie wordt vergeten.
En zo'n installatie heeft ook onderhoud nodig, af en toe eens een vers brandstoffilter (20-25 euro), een enkele keer een druksensor (90 euro) en de injectoren kunnen ook versleten zijn na 2 - 2,5 ton (4x 80 euro + inbouwen)....
Dus na 2 ton niet zeuren dat de wagen niet lekker rijd op gas, maar de installatie eens na laten kijken. De eerste beurt krijgt een LPG installatie meestal pas als er al problemen zijn...
En zo'n installatie heeft ook onderhoud nodig, af en toe eens een vers brandstoffilter (20-25 euro), een enkele keer een druksensor (90 euro) en de injectoren kunnen ook versleten zijn na 2 - 2,5 ton (4x 80 euro + inbouwen)....
Dus na 2 ton niet zeuren dat de wagen niet lekker rijd op gas, maar de installatie eens na laten kijken. De eerste beurt krijgt een LPG installatie meestal pas als er al problemen zijn...
Johan
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Inderdaad. Snap het niet van die gasboeren. Als ze nou gewoon zeggen dat je elke 20.000/30.000 even terug moet komen voor inspectie en een filter doen de meesten dit braaf en voorkom je een slechte naam voor het LPG product. Maar nee hoor.jpiek schreef:Dus na 2 ton niet zeuren dat de wagen niet lekker rijd op gas, maar de installatie eens na laten kijken. De eerste beurt krijgt een LPG installatie meestal pas als er al problemen zijn...
Bij aanschaf van mijn LPi (vloeibaar) heb ik het nog expliciet gevraagd. Onderhoud ? Nee hoor, we zien u nooit meer terug.
Misschien omdat ik vloeibare injectie heb, heb ik helemaal geen brandstoffliter, ik weet het niet.
Maar met de meeste installaties met verdamper zou je toch denken dat zo´n filter ooit een keer verstopt raakt.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 152
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:54
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
LPG in een C5 rijdt geweldig! Onze strategie is als volgt: ga op zoek naar een iets oudere C5 benzine met een lage kilometerstand (maximaal 60.000). Waarom? Relatief goedkoop. Vervolgens laat je er voor 2000 Euro een installatie van Vialle inzetten - LPI.
De LPI installaties van Vialle zijn zeer betrouwbaar en hebben na installatie volstrekt géén onderhoud nodig (LPI heeft geen filters, verdampers etc.) Zodoende rijd je de eerste jaren met weinig afschrijving en lage onderhoudskosten in een betrouwbare limousine (en nog milieuvriendelijk ook!).
En zie voor de betrouwbaarheid van auto's deze Britse site:
http://www.reliabilityindex.co.uk/top10 ... 9010848601" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de betrouwbaarheid van de C5:
http://www.reliabilityindex.co.uk/searc ... 9010848601" onclick="window.open(this.href);return false;
en geniet even van de 'worst performers':
http://www.reliabilityindex.co.uk/top10 ... 9010848601" onclick="window.open(this.href);return false;
De LPI installaties van Vialle zijn zeer betrouwbaar en hebben na installatie volstrekt géén onderhoud nodig (LPI heeft geen filters, verdampers etc.) Zodoende rijd je de eerste jaren met weinig afschrijving en lage onderhoudskosten in een betrouwbare limousine (en nog milieuvriendelijk ook!).
En zie voor de betrouwbaarheid van auto's deze Britse site:
http://www.reliabilityindex.co.uk/top10 ... 9010848601" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de betrouwbaarheid van de C5:
http://www.reliabilityindex.co.uk/searc ... 9010848601" onclick="window.open(this.href);return false;
en geniet even van de 'worst performers':
http://www.reliabilityindex.co.uk/top10 ... 9010848601" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ik heb een vroege LPI van Vialle.
Dus risico op problemen met de pomp bij leegrijden.
Dat probleem heb ik één keer gehad.
Verder rijdt het super!
Dus risico op problemen met de pomp bij leegrijden.
Dat probleem heb ik één keer gehad.
Verder rijdt het super!
C4GP 2.0 16V LPG-G3

V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
blijft altijd wel
hoe grote tank gooi je erin?
waar ligt hij ?
want dat gaat ten koste van je ruimte
hoewel de oplossing bij ronald wel erg mooi is gedaan

hoe grote tank gooi je erin?
waar ligt hij ?
want dat gaat ten koste van je ruimte
hoewel de oplossing bij ronald wel erg mooi is gedaan

Berichten: 152
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:54
Auto: C5 2.0 16V Berline Ligne Prestige
Opties: trekhaak, Vialle LPI
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2001
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 08970
Productienummer: 10230
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175000
Kleur: Vert PETIT PRES
67 Liter bij LPI, op de plaats van het reservewiel. Reservewiel wordt vervangen door een 12V compressor en een professionele reparatiegel.

V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ik ben jaloers.....
De leasemij die de tank bij mij heeft laten inbouwen wou er maar 35 netto inleggen...
De leasemij die de tank bij mij heeft laten inbouwen wou er maar 35 netto inleggen...
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Heb hiervoor een 2 liter automaat op gas gehad. NOOIT problemen mee gehad. Supercombinatie wat mij betreft. Zou alleen niet voor een 1.8 gaan. Die heeft op benzine al moeite om bij te benen