Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Hey allen;
Ik ben juist eigenaar geworden van een C5, maar heb een klein probleempje!
De vorige eigenaar had een andere radio ingebouwd die hij er nu heeft uit gehaald. Ik heb de originele radio terug mee gekregen om hem zelf in te bouwen. Ik heb dit al meer gedaan dus dacht dat dit geen probleem kon zijn.
Maar zit nu toch met een probleem.
Als ik het contact af zet gaan na ongeveer 10 min. de lichtjes in het dashboard branden. Het zal volgens mij aan de bedrading van de ISO-connector liggen. Het lijkt mij dat deze is aangepast. Normaal geeft dit nog geen probleem, aangezien je naar de kleurcode kan gaan kijken, maar alle kabels op deze power-connector zijn wit!
Ik heb zelf al wat zitten testen qua constante +12 volt en contact +12 volt, maar niets helpt.
Kan iemand mij zeggen welke kabel er op welke pos in de iso connector moet? Er staan blijkbaar wel codes op de witte kabels, maar ik kan hier niet aan uit.
Vriendelijke groeten
Frank
Ik ben juist eigenaar geworden van een C5, maar heb een klein probleempje!
De vorige eigenaar had een andere radio ingebouwd die hij er nu heeft uit gehaald. Ik heb de originele radio terug mee gekregen om hem zelf in te bouwen. Ik heb dit al meer gedaan dus dacht dat dit geen probleem kon zijn.
Maar zit nu toch met een probleem.
Als ik het contact af zet gaan na ongeveer 10 min. de lichtjes in het dashboard branden. Het zal volgens mij aan de bedrading van de ISO-connector liggen. Het lijkt mij dat deze is aangepast. Normaal geeft dit nog geen probleem, aangezien je naar de kleurcode kan gaan kijken, maar alle kabels op deze power-connector zijn wit!
Ik heb zelf al wat zitten testen qua constante +12 volt en contact +12 volt, maar niets helpt.
Kan iemand mij zeggen welke kabel er op welke pos in de iso connector moet? Er staan blijkbaar wel codes op de witte kabels, maar ik kan hier niet aan uit.
Vriendelijke groeten
Frank
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Hallo , welkom hier
,
Ik denk dat je ook even naar de dealer moet aangezien bij het verwijderen van de originele radio er in de BSi een aanpassing is gedaan ( via de lexia )! Je moet namelijk aangeven dat deze niet langer aanwezig is , omgekeerd dus hetzelfde verhaal , zodra je de originele radio weer wil terug plaatsen moet je deze optie opnieuw laten aanvinken in het systeem zodat de auto ( BSi ) weet dat de originele radio weer aanwezig is , zoniet krijg je idd vreemde verschijnselen ....
Dit is wat ik heb meegekregen van mijn dealer als je andere audio wil plaatsen of het originele terug wil zetten ...
Menno.
Ik denk dat je ook even naar de dealer moet aangezien bij het verwijderen van de originele radio er in de BSi een aanpassing is gedaan ( via de lexia )! Je moet namelijk aangeven dat deze niet langer aanwezig is , omgekeerd dus hetzelfde verhaal , zodra je de originele radio weer wil terug plaatsen moet je deze optie opnieuw laten aanvinken in het systeem zodat de auto ( BSi ) weet dat de originele radio weer aanwezig is , zoniet krijg je idd vreemde verschijnselen ....
Dit is wat ik heb meegekregen van mijn dealer als je andere audio wil plaatsen of het originele terug wil zetten ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
De originele radio gebruikt deze de constante +12 volt EN de Contact geschakelde +12????
Nee, niet echt.
De originele bedrading heeft geen geschakelde plus, maar gebruikt een impuls om in en uit te schakelen.
Een aftermarket radio zomaar aansluiten lukt niet, net omdat er geen geschakelde plus is. Daarom moet je dan naar de dealer, om de BSI (C5 onboard computer) de omschakeling te laten maken.
Als je de originele radio weer wil monteren en te laten werken, dan zal de dealer weer in de instellingen van de BSI moeten rommelen.
De originele bedrading heeft geen geschakelde plus, maar gebruikt een impuls om in en uit te schakelen.
Een aftermarket radio zomaar aansluiten lukt niet, net omdat er geen geschakelde plus is. Daarom moet je dan naar de dealer, om de BSI (C5 onboard computer) de omschakeling te laten maken.
Als je de originele radio weer wil monteren en te laten werken, dan zal de dealer weer in de instellingen van de BSI moeten rommelen.
Nog een extra vraagje
zit er een kabeltje op de voedings-connectorde waar normaal de geschakelde +12 volt zit, of is deze gewoon niet aangesloten
Al bedankt voor de reeds gegeven informatie
Frank
zit er een kabeltje op de voedings-connectorde waar normaal de geschakelde +12 volt zit, of is deze gewoon niet aangesloten
Al bedankt voor de reeds gegeven informatie
Frank
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Een klein klusje voor de firma Oldenhage 18-11 ??????
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018

