geunsf
geunsf
opnieuw aansluiten originele C5 radio

Bericht door geunsf »

Hey allen;

Ik ben juist eigenaar geworden van een C5, maar heb een klein probleempje!

De vorige eigenaar had een andere radio ingebouwd die hij er nu heeft uit gehaald. Ik heb de originele radio terug mee gekregen om hem zelf in te bouwen. Ik heb dit al meer gedaan dus dacht dat dit geen probleem kon zijn.

Maar zit nu toch met een probleem.

Als ik het contact af zet gaan na ongeveer 10 min. de lichtjes in het dashboard branden. Het zal volgens mij aan de bedrading van de ISO-connector liggen. Het lijkt mij dat deze is aangepast. Normaal geeft dit nog geen probleem, aangezien je naar de kleurcode kan gaan kijken, maar alle kabels op deze power-connector zijn wit!

Ik heb zelf al wat zitten testen qua constante +12 volt en contact +12 volt, maar niets helpt.

Kan iemand mij zeggen welke kabel er op welke pos in de iso connector moet? Er staan blijkbaar wel codes op de witte kabels, maar ik kan hier niet aan uit.

Vriendelijke groeten
Frank
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder

Bericht door Menno »

Hallo , welkom hier :P ,

Ik denk dat je ook even naar de dealer moet aangezien bij het verwijderen van de originele radio er in de BSi een aanpassing is gedaan ( via de lexia )! Je moet namelijk aangeven dat deze niet langer aanwezig is , omgekeerd dus hetzelfde verhaal , zodra je de originele radio weer wil terug plaatsen moet je deze optie opnieuw laten aanvinken in het systeem zodat de auto ( BSi ) weet dat de originele radio weer aanwezig is , zoniet krijg je idd vreemde verschijnselen ....

Dit is wat ik heb meegekregen van mijn dealer als je andere audio wil plaatsen of het originele terug wil zetten ...

:P Menno.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
geunsf
geunsf
bedrading.

Bericht door geunsf »

De originele radio gebruikt deze de constante +12 volt EN de Contact geschakelde +12????
GSven
GSven

Bericht door GSven »

Nee, niet echt.
De originele bedrading heeft geen geschakelde plus, maar gebruikt een impuls om in en uit te schakelen.
Een aftermarket radio zomaar aansluiten lukt niet, net omdat er geen geschakelde plus is. Daarom moet je dan naar de dealer, om de BSI (C5 onboard computer) de omschakeling te laten maken.
Als je de originele radio weer wil monteren en te laten werken, dan zal de dealer weer in de instellingen van de BSI moeten rommelen.
geunsf
geunsf
Nog een extra vraagje

Bericht door geunsf »

Nog een extra vraagje

zit er een kabeltje op de voedings-connectorde waar normaal de geschakelde +12 volt zit, of is deze gewoon niet aangesloten

Al bedankt voor de reeds gegeven informatie

Frank
GSven
GSven

Bericht door GSven »

Alle draadjes zitten op hun plaats.
Ik heb op mijn auto eens alles doormeten, de twee positieve draden bleken constant onder stroom te staan.
Vandaar de theorie dat de radio met een impuls aan/uit gaat, en dat een aftermarket radio niet uitschakeld.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1566
Lid geworden op: 30 mei 2006 11:34
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Locatie: Willemstad
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.

Bericht door frank65 »

Een klein klusje voor de firma Oldenhage 18-11 ??????

Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011.
Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17
Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015
In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
xsarawrc
xsarawrc

Bericht door xsarawrc »

gewoon alle draden die er achteraf bij gezet zijn weg halen zodat je alleen de orginele iso over houd. dan radio er in knallen en naar de dealer gaan om hem weer aan te melden in de BSI.
Plaats reactie