Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 26 jan 2007 12:26
Auto: C5 2.0 I Break Exclusive
Opties: JBL speakers CD wisselaar
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10371
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96451
Kleur: Gris Fulminator
Bij mijn auto hoor ik een bijgeluid in de tweede versnelling. Het is net hoorbaar en laat zich het beste omschrijven als een gierend geluid. Het komt duidelijk uit de versnellingsbak, want het intrappen van de koppeling is niet van invloed. Pas als ik de versnellingspook uit de tweede versnelling trek is het weg en het komt ogenblikkelijk weer terug als ik hem weer terugtrek in de tweede versnelling. Het doet me denken aan een lager, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen bij slechts 32.000 km. Bij mijn oude auto heb ik dit nooit gehoord, maar mogelijk werd het daar overstemd door het motorlawaai. De C5 is goed geïsoleerd en daarbij heb ik ook nog geluidswerende zijruiten, dus mogelijk dat bepaalde frequenties doorklinken doordat het overige weggefilterd wordt? Overigens lijkt het beter hoorbaar net na een koude start bij lage temperaturen. Wie kan mij vertellen of dit normaal is? Zijn er zwakke punten bekend van de handbakken?
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Bij 32.000 is gelukkig niks structureels bekend, zou wel heel slecht zijn.
Bij 150k+ is de druklager van de koppeling wel een bekende, maar dat treedt juist op bij het bedienen van de koppeling, hetgeen bij jou dus niet het geval is.
Los van de genoemde drukgroep problemen zijn er eigenlijk nooit versnellingsbakproblemen gemeld.
Toch maar even naar laten luisteren bij de garage. Ik weet niet hoe je zit met garantie op een 2005, maar bij 32.000 km en het zou de bak zijn dan lijkt me dat GEEN rekening klant. Laat het ons weten.
gr. Ronald
Bij 150k+ is de druklager van de koppeling wel een bekende, maar dat treedt juist op bij het bedienen van de koppeling, hetgeen bij jou dus niet het geval is.
Los van de genoemde drukgroep problemen zijn er eigenlijk nooit versnellingsbakproblemen gemeld.
Toch maar even naar laten luisteren bij de garage. Ik weet niet hoe je zit met garantie op een 2005, maar bij 32.000 km en het zou de bak zijn dan lijkt me dat GEEN rekening klant. Laat het ons weten.
gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik denk eigenlijk aan een kapotte of kapotgaande synchromesh. Dat giert toch ook zo?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.