Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Heeft er iemand een mening over TomTom6 (op de PDA)? Vonden jullie de upgrade moeite waard?
Ikzelf vind de wijzigingen eigenlijk een beetje teleurstellend, het ziet er allemaal wat mooier uit en daarnaast zijn natuurlijk er nieuwe kaarten (de V6.50 serie) die helaas niet meer werken met V5. Dus je zult wel moeten upgraden in de nabije toekomst. En ik heb al verschil gemerkt qua kaarten dat de nieuwe beter zijn.
Maar voor de rest de nieuwe features zijn niet schokkend of niet zo handig uitgewerkt. Zo kan TomTom nu vragen om een aankomsttijd en meldt hij vervolgens hoeveel te vroeg of te laat je komt. En hij geeft op de snelweg aan hoe hard je er mag, maar als je te hard rijdt veranderd de weergave in (niet meer leesbaar) rood. De overzichtskaartweergave maakt gebruik van bitmaps als achtergrondm, maar alleen als je op landnivo uitzoomt. Ziet er wel leuk uit, maar practisch nut....
Verder weet hijj nu wel of je over of onder iets door gaat, wat bij complexe kruisingen handig kan zijn. En er is iets met buddies, maar dat vereist een abbo-tje
Ikzelf vind de wijzigingen eigenlijk een beetje teleurstellend, het ziet er allemaal wat mooier uit en daarnaast zijn natuurlijk er nieuwe kaarten (de V6.50 serie) die helaas niet meer werken met V5. Dus je zult wel moeten upgraden in de nabije toekomst. En ik heb al verschil gemerkt qua kaarten dat de nieuwe beter zijn.
Maar voor de rest de nieuwe features zijn niet schokkend of niet zo handig uitgewerkt. Zo kan TomTom nu vragen om een aankomsttijd en meldt hij vervolgens hoeveel te vroeg of te laat je komt. En hij geeft op de snelweg aan hoe hard je er mag, maar als je te hard rijdt veranderd de weergave in (niet meer leesbaar) rood. De overzichtskaartweergave maakt gebruik van bitmaps als achtergrondm, maar alleen als je op landnivo uitzoomt. Ziet er wel leuk uit, maar practisch nut....
Verder weet hijj nu wel of je over of onder iets door gaat, wat bij complexe kruisingen handig kan zijn. En er is iets met buddies, maar dat vereist een abbo-tje
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
Waar heb jij die kunnen kopen? Of moet ik die vraag hier niet stellen?exroosje schreef:Heeft er iemand een mening over TomTom6 (op de PDA)? Vonden jullie de upgrade moeite waard? . . . .
[Edit] Zie nu pas de draad over 'aanbieding'. Ik laat mijn post toch maar staan. [/Edit]
Overigens heb ik altijd behoefte aan de nieuwste kaarten.
Als je bijv. van Groningen naar Oldenzaal gaat, of naar Assen of Eindhoven, mis je accurate info. En ook in Frankrijk kwam ik verrassingen tegen.
De vraag is dus wat een upgrade gaat kosten en of jij dat over hebt voor voornamelijk vers kaartmateriaal.
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Dan stuurt ie je toch wel over de A31??nixmit schreef: Als je bijv. van Groningen naar Oldenzaal gaat,
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
TT 5.21 doet dat gedeeltelijk. Die kent het noordelijkste stuk nog niet volgens mij.EW schreef:Dan stuurt ie je toch wel over de A31??nixmit schreef: Als je bijv. van Groningen naar Oldenzaal gaat,
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Ik ben nu eindelijk over, vanaf TT3 op mijn MIo168, naar TT6.exroosje schreef:Heeft er iemand een mening over TomTom6 (op de PDA)? Vonden jullie de upgrade moeite waard?
Een aantal eerste bevindingen:
- De installatie verliep vlekkeloos.
Configuratie na eerste keer opstarten van TT ging in het begin snel, maar toen ik bij de stem-keuze vraag kwam werd het zeer traag. Ook bij een van de volgende vragen: "Wilt u alvast uw huisadres opgeven", was het onwerkbaar traag. Het intoetsen van de G van Gouda kostte 30-40 seconden! Met veel geduld en weinig verwachtingen over het eindresultaat toch de configuratie af kunnen maken. Daarna TT opnieuw opgestart en alles werkt flitsend, zeer vreemd.
Bij de 3D kaart krijg je nu ook de straatnamen te zien op de kaart, was niet zo bij TT3. Maar je ziet nog steeds niet op welke weg/straat je rijdt.
Naast eigen snelheid wordt inderdaad het wegmaximum getoond, maar indien te hard dan rood en dus onleesbaar. Het is me niet duidelijk of je hierbij ook een audiosignaal kan krijgen.
Bij het kiezen van een alternatieve route kan je nu een stukje van het traject uitsluiten terwijl bij TT3 je alleen het wegnummer kan uitsluiten. Is zeer handig, maar wel moeilijker te bedienen tijdens het rijden.
Met het gebruik van de vaste antenne aan de Mio is de reactie van het systeem nogal zompig geworden achter de zonwerende ruit van de C5. TT6 maakt dit niet beter of slechter tov TT3.
Voor de gehele West-Europa kaart is mijn SD-kaart van 512 MB te klein,
Maar Benelux Plus is al veel beter dan de losse sets van Benelux en MRoE zoals ik die had in TT3. Ga denk maar een 2 Gb SD kaartje kopen.
Wat ik denk te begrijpen is dat de enorm flexibele instelmogelijkheden van, door derden geleverde, POI flitspalen, met de afstands- en snelheidsafhanklijke audio mogelijkheden, al in TT5 verloren zijn gegaan en verloren blijven in TT6, waarschijnlijk door de commerciele flitspalenservice die TT nu zelf biedt. Als dit zo zou blijken is dat voor mij een overweging om terug te gaan naar TT3, dan maar wat oudere kaarten.
gr. Ronald
PS. Ik heb geen GPRS, dus een aantal goodies kan ik niet gebruiken.
Pps. Ik heb de software TT Home, voor op je PC, nog niet geinstalleerd, loont dat de moeite ?
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
Ik gebruik (nog) TT 5.21. Met daarin flitspalen etc. van 'flitspaal.nl' + per snelheid variërende waarschuwingen. Voorzover ik weet blijft dit mogelijk in TT6.Ronald schreef: . . .
Wat ik denk te begrijpen is dat de enorm flexibele instelmogelijkheden van, door derden geleverde, POI flitspalen, met de afstands- en snelheidsafhanklijke audio mogelijkheden, al in TT5 verloren zijn gegaan en verloren blijven in TT6, waarschijnlijk door de commerciele flitspalenservice die TT nu zelf biedt. . . .
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
Het doet niets wat je niet op een andere manier ook kunt doen: kaarten, stemmen, POI's etc. toevoegen of verwijderen.Ronald schreef: . . .
Pps. Ik heb de software TT Home, voor op je PC, nog niet geinstalleerd, loont dat de moeite ?
En backups maken van TT, maar dat doe je ook al integraal met een andere prog.
En verkeersinfo ophalen wanneer je daarvoor betaalt . . .
Dit alles met je PDA in de craddle.
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:35
Auto: Renault Kangoo 1.6 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 120000
Kleur: Rood
Locatie: Haarlem
Dan weet ik genoeg.....ik kan dus gewoon TT6 op mijn MIO 168 zetten.Ronald schreef:Ik ben nu eindelijk over, vanaf TT3 op mijn MIo168, naar TT6.
Een aantal eerste bevindingen:
- De installatie verliep vlekkeloos.
Configuratie na eerste keer opstarten van TT ging in het begin snel, maar toen ik bij de stem-keuze vraag kwam werd het zeer traag. Ook bij een van de volgende vragen: "Wilt u alvast uw huisadres opgeven", was het onwerkbaar traag. Het intoetsen van de G van Gouda kostte 30-40 seconden! Met veel geduld en weinig verwachtingen over het eindresultaat toch de configuratie af kunnen maken.
Daarna TT opnieuw opgestart en alles werkt flitsend, zeer vreemd.
Geen problemen gehad met het vinden van het GPS signaal ?
En welke Lolbroek heeft *Fiat stuiteraar* onder mijn naam gezet ?
Renault Kangoo 1.9DTi
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Tijdens config kiezen voor standaard NMEA ontvanger, 4800 baud, SR port 2, zoals altijd.Bram schreef:Dan weet ik genoeg.....ik kan dus gewoon TT6 op mijn MIO 168 zetten.![]()
Geen problemen gehad met het vinden van het GPS signaal ?
En welke Lolbroek heeft *Fiat stuiteraar* onder mijn naam gezet ?
In de buitenlucht had ik binnen 40 seconden een fix, achter de C5 ruit, als vermeld, niet beter maar ook niet slechter dan TT3.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:35
Auto: Renault Kangoo 1.6 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 120000
Kleur: Rood
Locatie: Haarlem
Dat wat de GPS instelling zelf betreft, wist ik dat natuurlijk al van TT5...maar ik las ergens dat er wat bugs of zo zouden zijnRonald schreef:Tijdens config kiezen voor standaard NMEA ontvanger, 4800 baud, SR port 2, zoals altijd.Bram schreef:Dan weet ik genoeg.....ik kan dus gewoon TT6 op mijn MIO 168 zetten.![]()
Geen problemen gehad met het vinden van het GPS signaal ?
En welke Lolbroek heeft *Fiat stuiteraar* onder mijn naam gezet ?
In de buitenlucht had ik binnen 40 seconden een fix, achter de C5 ruit, als vermeld, niet beter maar ook niet slechter dan TT3.
Gr. Ronald
Inmiddels heb ik ook TT6 in bezit....ik heb hem gewoon nodig vanwege het koerierwerk wat ik af en toe doe.
Voorbeeld : type in TT5 maar eens de Korte Hogedijk in, in Zaandam....die kan hij niet vinden, terwijl die straat al jaren bestaat.
Nu in TT6 staat ie er wel in. 8)
De installatie ging overigens perfect en toen ik TT voor het eerst ging opstarten, kreeg je eerst een stel instellingsvragen....dat ging prima TOTDAT ik bij de GPS instelling kwam....dat duurde minutenlang bij elke volgende pagina (je moet immers naar NMEA-andere GPS gaan).....daarna was hij klaar.
Ik ontdekte tot mijn verbazing dat de GPS ontvanger blijkbaar nog sterker was geworden, want in de woonkamer (niet eens bij het raam) kreeg ik al een Lock te zien.
Heb er inmiddels mee gereden en werkt gewoon vloeiend, net zoals TT5.
Ben nu ook benieuwd of hij me op de weg van Halfweg naar Haarlem nog steeds via het Rottepolderplein omhoog en weer omlaag stuurt.
En oh ja....een *vage kennis* van mij heeft e.o.a. Toshiba-''wrak''....waar TT6 niet op wil installeren, wel TT5.....
Sorry....geintje hoor, ik zou graag willen dat TT6 het op zijn apparaat het ook gaat doen.
Wel vreemd dat op de site van Tomtom staat dat er geen ondersteuning meer is voor de MIO 168, terwijl hij het er perfect op doet.
Renault Kangoo 1.9DTi
Berichten: 8145
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: Geen C5 meer
Brandstof: Benzine
Locatie: Velsen.
Contacteer:



