Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland
Hey, als ik de handrem aantrek en weer laatzakken de blijft de remklauw linksvoor vast zitten,de remkabel beweekt gewoon vrij dus dat is het probleem niet.Ik krijg de handrem alleen maar los als ik met een tang het heveltje weer los trek.Ik heb het al een paar keer met kruipolie los gekregen maar na een week blijft hij weer vastzitten.
Iemand eenidee of dit nog blijfen te repareren is of moet ik opzoek gaan naar een andere renklauw?
Gr Edwin
Iemand eenidee of dit nog blijfen te repareren is of moet ik opzoek gaan naar een andere renklauw?
Gr Edwin
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Misschien toch even de handremkabels beter inspecteren, dit is namelijk een bekend 'kwaaltje' van de C5 ...
Ik had ook last van mijn remklauwen, schuldige waren de handremkabels die de boel constant aantrokken ( die roesten door, soms slecht zichtbaar ), ondanks dat ze op het eerste gezicht hun werk naar behoren deden.
Ik had ook last van mijn remklauwen, schuldige waren de handremkabels die de boel constant aantrokken ( die roesten door, soms slecht zichtbaar ), ondanks dat ze op het eerste gezicht hun werk naar behoren deden.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland
Hey,ik heb er al een paar keer naar gekeken en het is echt het heveltje v/d handrem die voor op de remklauw zit die vast gaat zitten .Ik moet er echt een paar minuten met een tang aan wrikken en kruip olie op spuiten totdat hij weer vanzelf door de veer terug gedrukt wordt. De kabel zit echt los ondanks dat de buitenmantel gescheurd is.
Gr Edwin
Gr Edwin
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78

V.I.P.


Berichten: 55
Lid geworden op: 26 dec 2006 18:51
Auto: C5 hdif 1.6 16v mei 2006
Opties: Beige leren bekleding, pdc voor/achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 190.000
Kleur: Noir obsidien
Locatie: Haarlem
@ Edwin,
Ik weet niet of de remklauwen van hetzelfde type zijn als bij de laatste Xantia's, want dan is de kans groot dat je de complete remklauw moet vervangen, omdat het inwendige "veer-mechanisme" voor het handremheveltje defect is en dat moeilijk of niet te reviseren is.
Ik heb dit nameijk bij m'n laatste Xantia gehad en volgens mijn Citroen-specialist was het bijna ondoenlijk om dit onderdeeltje te vervangen, heb dan ook een nieuwe remklauw laten monteren.
M.vr. gr. Ulfred.
Ik weet niet of de remklauwen van hetzelfde type zijn als bij de laatste Xantia's, want dan is de kans groot dat je de complete remklauw moet vervangen, omdat het inwendige "veer-mechanisme" voor het handremheveltje defect is en dat moeilijk of niet te reviseren is.
Ik heb dit nameijk bij m'n laatste Xantia gehad en volgens mijn Citroen-specialist was het bijna ondoenlijk om dit onderdeeltje te vervangen, heb dan ook een nieuwe remklauw laten monteren.
M.vr. gr. Ulfred.
Xantia 18i berline 1994 (lpg) 260.000 km
Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km
Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km
C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km
C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km
C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)
Xantia 18i break 1997 (lpg) 207.000 km
Xantia 18i 16v berline 2000 (lpg) 190.000 km
C5 2.0 hdi automaat 06-2003 293.000 km
C5 hdif 1.6 16v 05-2006 173.000 km
C6 (tweedehands betaalbaar, doch ietwat groot voor z'n 2-tjes)

C5club Fan


Berichten: 73
Lid geworden op: 04 okt 2006 12:49
Auto: Citroen C5 1.8
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 249000
Kleur: donker blauw
Locatie: Toivala/Finland
Ik zal eens aan de buurman vragen of ik naar de remklauw van zijn xantia mag kijken om te zien of die het zelfde is.
Bij de klauw van de C5 zit ook een veer buiten op de klauw maar zal er dus waarschijnlijk ook 1 binnen in zitten dan.
Ik zou eigenlijk de kabel en het veertje rechts eens los moeten halen dan weet ik meteen of het heveltje zonder het buitenste veertje ook terug veert
Gr Edwin
Bij de klauw van de C5 zit ook een veer buiten op de klauw maar zal er dus waarschijnlijk ook 1 binnen in zitten dan.
Ik zou eigenlijk de kabel en het veertje rechts eens los moeten halen dan weet ik meteen of het heveltje zonder het buitenste veertje ook terug veert

Gr Edwin
Citroen C5 1.8i X Break Bj 2002 249.000km
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78
Saab 900i T8 Bj 1984,301000km(versn bak 410000km!!)
Dodge D200 4ltr diesel Bj 78

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 28 aug 2010 16:21
Auto: BERLINE SR 2.L
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 137800
Kleur: Grijs
Locatie: OOST_VLAANDEREN ERPE
Dat de handrem op de voorwielen werkt,weten jullie allemaal ( ik niet !!! )omdat daar het grootste gewicht zit;volgens mijn dealer.Maar weten jullie dat je de handrem kan aanspannen door hard op de voetrem te duwen,en terwijl met de handrem te pompen?Een tiental maal,anders raak je niet meer weg!!
Berichten: 507
Lid geworden op: 22 aug 2010 23:38
Auto: C5 Sedan 2.0i 16v Exclusive
Opties: Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
KPH: Voor + Achter
Locatie: voorhout
edwin je moet even zoeken op het forum volgens mij heeft rene het laatst ook gehad
en daar een paar foto's van geplaatst
en daar een paar foto's van geplaatst

beter een franse auto onder me kont als een duitse op mijn oprit
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Wat siem zegt klopt als een bus en het werd voor hem toch echt een nieuwe remklauw
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 995
Lid geworden op: 20 aug 2008 23:17
Auto: C5 Break Difference2 66kW (DW10TD/RHY)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09867
Productienummer: 10335
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 349500
Kleur: gris orageux (EYTC)
KPH: Achter
Locatie: Joure
Ik heb kortgeleden de remkabelsvervangen en dacht ook een remklauw te moeten vervangen (kijk dit draadje maar even door).
De garage had bij mij vorig jaar rechtsvoor al een hulpveer gemonteerd. maar het probleem bleek geheel aan de handremkabels/geleiders te liggen. Aan een kant was de buitenmantel in de wielkast doorgeroest. Bij beide zaten de geleiders vol met troep.
-Haal de handremkabels los van de klauw en check of het hendeltje nog wil bewegen (zou nog net met de hand moeten gaan
- Zo ja, dan ligt de moeilijkheid geheel aan kabel/geleiders
- Vervang zowel kabels als geleiders, zoals al meerdere keren op het forum is gemeld. Ik betaalde ~17 Euro per kabel en ~21 per geleider bij MijnAutoOnderdelen.nl!
Dus alles nieuw voor 79.75 Euro (incl. verzendkosten) om precies te zijn.
Mocht het hendeltje vast zitten: Ik heb nog een (gebruikte) remklauw liggen (omdat ik die uiteindelijk niet nodig had). Maar naar Finland sturen, kost een beetje.
Jacco
De garage had bij mij vorig jaar rechtsvoor al een hulpveer gemonteerd. maar het probleem bleek geheel aan de handremkabels/geleiders te liggen. Aan een kant was de buitenmantel in de wielkast doorgeroest. Bij beide zaten de geleiders vol met troep.
-Haal de handremkabels los van de klauw en check of het hendeltje nog wil bewegen (zou nog net met de hand moeten gaan
- Zo ja, dan ligt de moeilijkheid geheel aan kabel/geleiders
- Vervang zowel kabels als geleiders, zoals al meerdere keren op het forum is gemeld. Ik betaalde ~17 Euro per kabel en ~21 per geleider bij MijnAutoOnderdelen.nl!
Dus alles nieuw voor 79.75 Euro (incl. verzendkosten) om precies te zijn.
Mocht het hendeltje vast zitten: Ik heb nog een (gebruikte) remklauw liggen (omdat ik die uiteindelijk niet nodig had). Maar naar Finland sturen, kost een beetje.
Jacco
Berichten: 8121
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Het asje van de hevel steekt door de klauw. Die gaat zwaar lopen.
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
Berichten: 413
Lid geworden op: 08 apr 2012 16:26
Auto: C5 Break 2.2Hdi exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 99800
Kleur: gris orageux
Locatie: Erps-Kwerps, Belgium
Hier blijft de handrem linksvoor ook hangen. In dit geval is het dus de hendel op de remklauw die niet meer vrijwillig naar achter gaat. Vervang ik in dit geval het best beide remklauwen of is het geen probleem om slechts de linker te vervangen. Rechts is alles prima, hendel beweegt soepel.
Ook heb ik de bekende scheurtjes in de handremkabels zitten. De kabels zelf gaan nog prima. Zou ik ook stilaan nieuwe kabels en geleiders bestellen of hier de boel fiksen met krimpkous?
Ook heb ik de bekende scheurtjes in de handremkabels zitten. De kabels zelf gaan nog prima. Zou ik ook stilaan nieuwe kabels en geleiders bestellen of hier de boel fiksen met krimpkous?
Free beats!
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Je kunt gewoon de kant die niet meer werkt vervangen en de handremkabels zal ik eerst met krimpkous doen je an ze altijd nog vervangen.
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Nu gaat bij mij de hevel op de linker remklauw ook zwaar, waardoor de rem aanloopt. Zijn de 'geleerden' er hier al over uit of dit weer soepeler te krijgen is, of is een nieuwe remklauw de enige oplossing.
Met de gladde wegen van nu, maakte de auto steeds een rare zwieper als die op een glad stuk weg kwam. Dacht eerst aan een slechte wielophanging, maar nu blijkt het linker voorwiel erg zwaar te draaien. Brandstofgebruikt was ook hoog de laatste keer tanken, net aan 1:10 terwijl 1:12 veel normaler voor me is.
Wel iets anders, maar nu zijn beide rubbers van de achterveercilinders gescheurd. Is dat een probleem voor de APK? En zijn die eenvoudig te vervangen?
Met de gladde wegen van nu, maakte de auto steeds een rare zwieper als die op een glad stuk weg kwam. Dacht eerst aan een slechte wielophanging, maar nu blijkt het linker voorwiel erg zwaar te draaien. Brandstofgebruikt was ook hoog de laatste keer tanken, net aan 1:10 terwijl 1:12 veel normaler voor me is.
Wel iets anders, maar nu zijn beide rubbers van de achterveercilinders gescheurd. Is dat een probleem voor de APK? En zijn die eenvoudig te vervangen?
Berichten: 8121
Lid geworden op: 26 mei 2006 20:04
Auto: C5 Berline "de Gouden Koets"
Opties: C5 Club instaplijsten.LED's in de koplampen en comfortbollen.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10481CJ
Productienummer: 10178
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 171717
Kleur: Sable Langrune
KPH: Achter
Locatie: Velsen.
Contacteer:
Als je zeker weet dat het de hevel is, zou ik andere klauwen kopen. Reviseren is niet eenvoudig.
C5 Berline 2005
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)
C4 Cactus 2015
Aygo 2015
Peugeot 108 2019
Honda NC750X 2017 (dagelijkse kilometervreter bij droog weer)

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik kreeg vandaag om deze reden 2 stuks TRW geleverd via autodoc...