Hier dan een reisverslag van mijn vakantie in Italie. Ik zal mezelf hier onthouden van commentaar op Italie of de Italianen en uitsluitend over de auto (

De reis begon met een korte trip van Veen naar Bruchem. Vanuit Bruchem richtring Venlo en vanaf daar door Duitsland richting Zwitserland. De eerste irritatie die optrad was het feit dat die muts in mijn navigatie ineens alle wegnummers in het duits begon te roepen. Ik ben toch een Nederlander? Maar goed dat uitgezet en toen ging het goed. Ook op de autobahn met gemiddeld een kruissnelheid van 170 was het geen probleem.
De eerste problemen begonnen ook pas na de tunnel in Zwitserland. De buitentemperatuur liep op tot boven de 25 graden en toen begon de ellende met de electrische ramen. Veel gekraak, geknars en gepiep. Zo erg dat ik op een gegeven moment bang was dat ze er helemaal mee op zouden houden. Verder is de gescheiden airco niet zo heel gescheiden en is het spontaan oprollen van het bagagezeil nog steeds niet opgelost. In Italie werd het alleen maar erger met de ramen en tot overmaat van ramp klopte de kaarten van Italie echt niet meer.
Qua comfort en rijgedrag heb ik niets te klagen gehad over de auto en hij (of in het geval van mijn C5: zij) heeft zich kranig geweerd. We hebben ruim 3500 kilometer gereden en hij/zij heeft ruim 1-op-13 gelopen op benzine. Heel wat beter dan mijn vorige auto die 1-op-6 deed.
Minpunten :
-Airco is wat slechter dan ik gewend ben.
-Kaarten Italie errug verouderd.
-Ramen sluiten slecht bij warmte.
-Afdekzeil bagageruimte springt nog steeds regelmatig open.
Pluspunten :
-Duidelijke navigatie (en in alle andere landen erg goed).
-Comfort is echt Frans ondanks de stalen veren.
-Enorme laadruimte.
-Het enorme formaat van de auto.
-De exclusieve uitstraling van de auto.
-Het feit dat iedereen naar je kijkt omdat je een hele vette bak rijdt.
Al met al een aanrader behalve als je naar Italie gaat. De service van Athlon is ook geweldig gebleken. Ik kreeg in Duitsland een enorme steen op de voorruit en ik heb nu al een nieuwe voorruit.
Bas