Heb ik nu een on-, deels bruikbare trekhaak?
Wie heeft er een oplossing?

Grappig. Op mijn afneembare haak zat zo'n hulpoogding. Dus op het verwijderbare deel. Kreeg ik erbij. Maar... Op het chassis van de trekhaak, dus waar de haak ingevrot wordt, zat ook gewoon keurig een oogje. Nu heb ik een Brink en geen Bosal, misschien dat daar het verschil zit.MarsTDI schreef:Update:
Ik ben bij de dealer geweest. Het citroen onderdeel is simpelweg nog niet te leveren!!!![]()
Dat betekend dus, dat als er nu een C5 phase 3 met wegklapbare trekhaak een aanhanger/caravan achter zich aan heeft, de bestuurder in overtreding is.
Een klem op de haak schroeven is niet toelaatbaar voor de wet, omdat de klem niet op het losse/draaibare deel gemonteerd mag zijn.
Overigens ben ik nog in afwachting van een reactie van citroen NL.
moet je alleen geen scherpe bochten maken ....Lord_Vetinari schreef:Overigens, Mars, je kunt altijd je sleepoog bevestigen en je breekrem daaraan vastmaken. Het is geen gezicht, maar het werkt wel.

Nee, de taak is om de rem van de aanhanger aan te trekken en vervolgens te breken. Anders krijg je hele vreemde effecten als jij aan het zwiepen gaat en je aanhanger is onverbrekelijk verbonden.Duck schreef:Ik denk ook niet dat het mag
aangezien de taak van het oogje is de losgeslagen aanhangwagen achter de auto te houden
aan het sleepoog zou hij naar rechts gaan
mijn mening he![]()
misschien is iemand thuis in deze zaken van de wet
Heb jij al iets gehoord?MarsTDI schreef:........
Overigens ben ik nog in afwachting van een reactie van citroen NL.