cyberwizzard
cyberwizzard
C5 Break 2002 en een Parrot carkit

Bericht door cyberwizzard »

Mijn ouders hebben net een C5 Break 2.2 HDI Aut4 uit 2001 gekocht en daar moet uiteraard een bluetooth carkit in. Nou ben ik nogal gecharmeerd van Parrot en ik heb dan ook zelf al een carkit in mijn Honda Civic gebouwd.

Echter zat daar een normale headunit in met ISO stekker dus was het een kwestie van tussenklikken en klaar (door de later aangeschafte externe versterker is de carkit nu wat anders aangesloten maar dat is een ander verhaal).

We krijgen de C5 volgende week pas maar ik ben natuurlijk al aan het uitzoeken hoe het e.e.a. in elkaar steekt. Ik heb al een service handleiding gevonden van de originele Citroen radio/CD combi en dit blijkt een Clarion headunit te zijn.

Ik kan echter niet zo in die handleiding vinden of deze ook met ISO stekkers aan de auto vast zit. Tevens lees ik op veel sites dat je een ISO2CAR stekker nodig bent, echter zijn deze allemaal voor de C5 serie vanaf 2004. Concludeer ik nu correct dat een 2001-2004 serie C5 normale ISO connectoren achterop heeft waardoor de aansluiting van de carkit een fluitje van een cent is?

Ik kan natuurlijk altijd nog gaan knippen en solderen maar het leek me leuk om het nou is op te lossen zonder een schaar en krimkous :)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je je soldeerbout in de kast kan laten liggen.
Het is echt plug & play.
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
cyberwizzard
cyberwizzard
Re: C5 Break 2002 en een Parrot carkit

Bericht door cyberwizzard »

Hartelijk bedankt voor deze info, dan kan ik nu ophouden met zoeken naar kabels ;)

Laatste vraag: is er ergens een handleiding hoe je het beste die radio lost kun krijgen uit het dashboard? Typisch een van de items die niet in de handleiding van de auto staan ;)
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Staat gewoon hier op het forum: viewtopic.php?f=6&t=1326

Kapjes links en rechts van de radio loswippen en dan de torx los schroeven en radio er uit schuiven.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
R1200C schreef:Staat gewoon hier op het forum: viewtopic.php?f=6&t=1326

Kapjes links en rechts van de radio loswippen en dan de torx los schroeven en radio er uit schuiven.
makkelijk zo'n zoek functie ;)

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
cyberwizzard
cyberwizzard
Re: C5 Break 2002 en een Parrot carkit

Bericht door cyberwizzard »

Followup: inderdaad was het loshalen een fluitje van een cent, ik heb zelfs het stuk middenconsole er om heen netjes los gekregen om de bediening weg te werken van de carkit. Het is overigens een Nokia CK-7W geworden :)

Ik heb veel conflicterende informatie over de aansluiting gevonden en heb het toen maar op de oldskool methode aangesloten:
A1 - Telefoon mute (was een losse draad en werkt perfect)
A4 - Contact probe
A7 - VCC
A8 - Ground

Nu heb ik echter een raar verschijnsel: de headunit wil alleen CD's afspelen zolang de motor uit staat. Als de motor loopt dan spuugt hij na een paar seconden de disc weer uit (heb 2 uur lang getest en met meerdere CD's).

Kan het zijn dat A4 inderdaad een interface bus is ipv de contact draad? En is de headunit daardoor op de hobbel? Of ligt er ergens anders aan? Het is dus de 2001 versie en niet de 2004 versie (waar een speciale kabel voor nodig was).

Update: ook na loshalen blijft het probleem dus het ligt niet aan de carkit... Ik zal ff een nieuw draadje beginnen...
Plaats reactie