Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2025 14:44
Auto: C5 2.0L 16V exclusive sedan
Opties: ?
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 75000
Kleur: Grey
Locatie: Arnhem
Goedendag,
Graag sluit ik me aan bij deze community.
Een kleine voorgeschiedenis:
Ik ben technisch geschoold en vanaf de 1e auto (Renault 19) al "fan" van de franse slag.
Na de Renault gek gemaakt door een collega met een hele nette DS21 en besloten ook voor een veermonster te gaan.
Daarna kwamen 2 1e serie XM's (2.0i 16V) met de nodige mankementen en drama's zowel elektrisch als hydraulisch.
Toen tijdelijk even een Xantia gereden, wat erop leek, maar wat het toch net niet was.
Met veel plezier en sinds de aanschaf in 07-2009 veel kilometers gemaakt als 2e eigenaar met een XM van de laatste serie (2000, 3.0L V6, AUT, Exclusive).
In 10-2021 een Peugeot 107 erbij genomen, omdat de benzineprijs icm de jaarlijkse kilometers niet meer te doen waren met de XM.
Voor mijn werk rijd ik wekelijks 1x van Arnhem naar Eindhoven...met de XM die kan dan even goed warm worden. De andere dagen op en neer naar Nijmegen en kleine stukjes in de omgeving i.v.m. ouders en dergelijken.
Vanwege de tellerstand en de kart-rijstijl was ik aan het kijken naar iets anders (lees rustigers/zen/chill) toen ik de advertentie van de C5 tegenkwam. Facelift model met holle achterruit was ook precies waar ik mij op aan het oriënteren was.
En de inruil van de 107 voor de C5 II X7 Exclusive (2008) was vorige week dan ook een feit.
Wellicht tot een conversatie hier op het forum of live.
Gr. Erik
Graag sluit ik me aan bij deze community.
Een kleine voorgeschiedenis:
Ik ben technisch geschoold en vanaf de 1e auto (Renault 19) al "fan" van de franse slag.
Na de Renault gek gemaakt door een collega met een hele nette DS21 en besloten ook voor een veermonster te gaan.
Daarna kwamen 2 1e serie XM's (2.0i 16V) met de nodige mankementen en drama's zowel elektrisch als hydraulisch.
Toen tijdelijk even een Xantia gereden, wat erop leek, maar wat het toch net niet was.
Met veel plezier en sinds de aanschaf in 07-2009 veel kilometers gemaakt als 2e eigenaar met een XM van de laatste serie (2000, 3.0L V6, AUT, Exclusive).
In 10-2021 een Peugeot 107 erbij genomen, omdat de benzineprijs icm de jaarlijkse kilometers niet meer te doen waren met de XM.
Voor mijn werk rijd ik wekelijks 1x van Arnhem naar Eindhoven...met de XM die kan dan even goed warm worden. De andere dagen op en neer naar Nijmegen en kleine stukjes in de omgeving i.v.m. ouders en dergelijken.
Vanwege de tellerstand en de kart-rijstijl was ik aan het kijken naar iets anders (lees rustigers/zen/chill) toen ik de advertentie van de C5 tegenkwam. Facelift model met holle achterruit was ook precies waar ik mij op aan het oriënteren was.
En de inruil van de 107 voor de C5 II X7 Exclusive (2008) was vorige week dan ook een feit.
Wellicht tot een conversatie hier op het forum of live.
Gr. Erik
57-XHR-6, Citroën C5, 2.0L, Exclusive, actief!
84-JHX-5, Citroën XM, ORGA 8348, 3.0L V6 AUT Exclusive, full options, KQHC**, actief!
XZ-70-BZ, Citroën XM, 2.0i 16v Ambiance, serie 1, overleden
ZK-28-PF, Citroën XM, 2.0i, overleden
84-JHX-5, Citroën XM, ORGA 8348, 3.0L V6 AUT Exclusive, full options, KQHC**, actief!
XZ-70-BZ, Citroën XM, 2.0i 16v Ambiance, serie 1, overleden
ZK-28-PF, Citroën XM, 2.0i, overleden
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Welkom op de site, veel plezier met de C5 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 593
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Welkom op deze site.
Het is belangrijk om je te verdiepen in de C5 X7, als je daaraan gaat werken, Juist voor mensen, die ervaring hebben met XM heeft de C5 een paar valkuilen, als je, je daarin niet verdiept.
Zoals het opkrikken of LDS niveau kontroleren.
Groet,
Kees.
Het is belangrijk om je te verdiepen in de C5 X7, als je daaraan gaat werken, Juist voor mensen, die ervaring hebben met XM heeft de C5 een paar valkuilen, als je, je daarin niet verdiept.
Zoals het opkrikken of LDS niveau kontroleren.
Groet,
Kees.
Berichten: 4936
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Welkom hier en veel plezier met je C5
Aan de C5 is prima te sleutelen als je al ervaring hebt en technisch geschoold ben, de valkuilen vallen reuze mee, het belangrijkste gereedschap wat je nodig zult hebben vanaf nu is Diagbox

Aan de C5 is prima te sleutelen als je al ervaring hebt en technisch geschoold ben, de valkuilen vallen reuze mee, het belangrijkste gereedschap wat je nodig zult hebben vanaf nu is Diagbox


C5club Bikkel


Berichten: 368
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Geweldig en gefeliciteerd met je mooie aankoop. Wat een prachtige combinatie om te bezitten. Een XM V6 Exclusive en een C5 Exclusive. Beide met hydrauliek/hydractive.
Dat moet een genot zijn om in rond te rijden en te kunnen kiezen uit 2 prachtige auto's.
Dat moet een genot zijn om in rond te rijden en te kunnen kiezen uit 2 prachtige auto's.