Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2017 09:35
Auto: tourer 2.0 16 V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: blauw
Locatie: arnhem
ik ben sinds kort weer eigenaar van een citroen C5 tourer 2.0 benzine 2008 , een week heerlijk gereden ,toen op een twee koloms brug gezet want het elektrische handrem mechanisme was niet aangesloten ,lag nog in de auto, dus systeem aangesloten ,ook de rechter toevoer hydroleiding vervangen die lekte ,daarna ging de auto niet meer omhoog ,pomp bekeken ,stator verbrandt , nieuwe pomp erop gezet ,nog geen effect,toen hoogte regeling midden onder achter vervangen ,geen resultaat ,een bosch scanner erop gezet maar die komt niet in hydroliek systeem ,ik denk dat een lexia de oplossing moet zorgen ik woon in midden nederland wie o wie heeht een lexia of weet raad.
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Heb je de 40A zekering v.d. pomp gecontroleerd?
Is de pomp die je gemonteerd hebt 100% dezelfde?
Zoniet, dan moet je de blackbox (BHI) overzetten.
Draaid de pomp wel, het kan zijn, dat er geen LDS in de pomp komt, dan kun je het beste 0,5 bar op de LDS tank zetten
Groet,
Kees.
Is de pomp die je gemonteerd hebt 100% dezelfde?
Zoniet, dan moet je de blackbox (BHI) overzetten.
Draaid de pomp wel, het kan zijn, dat er geen LDS in de pomp komt, dan kun je het beste 0,5 bar op de LDS tank zetten
Groet,
Kees.

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2017 09:35
Auto: tourer 2.0 16 V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: blauw
Locatie: arnhem
de 40 amp zekering bij de accu is oke,de orginele blackbox is over gezet , het systeem heb ik onder druk gezet ,eerst gevuld zonder tank, slang omhoog en vullen geen resultaat.
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Heb je de connector v.d. pomp gemeten? Daar moet 12 V opstaan.
Als dat er is, kun je die aansluiting op de pomp boven de 2 polige connector, dus die enkele dunne draad 12V op zetten, dan moet de pomp draaien.
Dit is het on/off signaal voor de pomp.
Als dat er is, kun je die aansluiting op de pomp boven de 2 polige connector, dus die enkele dunne draad 12V op zetten, dan moet de pomp draaien.
Dit is het on/off signaal voor de pomp.

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2017 09:35
Auto: tourer 2.0 16 V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: blauw
Locatie: arnhem
De pomp draait gewoon er is 12 volt spanning.
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Dat was niet duidelijk uit de eerdere post.
Wat voor geluid is het?
Zoemend, of dat hij wel druk opbouwt?
Soms helpt het om de nippel op de stugheids regelaar achter te openen om te ontluchten.
Wat voor geluid is het?
Zoemend, of dat hij wel druk opbouwt?
Soms helpt het om de nippel op de stugheids regelaar achter te openen om te ontluchten.

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2017 09:35
Auto: tourer 2.0 16 V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: blauw
Locatie: arnhem
de motor maakt een zoemend geluid,als ik aan de stekker van de blackbox kom, kan het geluid veranderen in een pompend geluid ,en draai de nippels bij de pomp open en er komt vloeistof uit onder hoge druk ,ook komt er achter onder het ontluchtingsnippel druk , maar geen hoge druk ,is dat wat je bedoelt de stugheids regelaar ?
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Ja, dat bedoelde ik, is de vertaling van stiffness regulator, waar die twee veerbollen opzitten.
Even een vraagje, wat doet de voorzijde?
Even een vraagje, wat doet de voorzijde?

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2017 09:35
Auto: tourer 2.0 16 V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: blauw
Locatie: arnhem
de voorzijde en de achterzijde doen niets
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Heb je bij het vervangen van de hoogte sensor achter, de positie van het koppel stangetje in de gaten gehouden?
zie de foto.
zie de foto.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2017 09:35
Auto: tourer 2.0 16 V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: blauw
Locatie: arnhem
ja kogeltje naar beneden,kan het zijn dat de voorste regelaar kapot is ? of moet de auto aan de lexia?
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Ik probeer te beredeneren wat er mis kan zijn met de werkzaamheden die gedaan zijn.
Het werk aan de handrem kan het niet zijn.
Die hydraulische leiding, naar ik aan neem v.d. stugheids regelaar naar de veerpoot is ook niet zo spannend.
Ik vraag me wel af, hoe je het systeem zonder de diagbox drukloos heb gemaakt?
Wat gebeurde er precies na de werkzaamheden?
Deed de pomp het meteen niet, nadat de auto op de grond stond.
Het is een beetje vreemd, dat hij verbrand is, terwijl het goed werkte voor het werk.
Normaal als de hoogte regeling niet werkt, is er wat aan de hand, dat het systeem "denkt" dat de wagen op hoogte staat.
Ik heb wel de diagbox, maar woon in Haarlem.
Het werk aan de handrem kan het niet zijn.
Die hydraulische leiding, naar ik aan neem v.d. stugheids regelaar naar de veerpoot is ook niet zo spannend.
Ik vraag me wel af, hoe je het systeem zonder de diagbox drukloos heb gemaakt?
Wat gebeurde er precies na de werkzaamheden?
Deed de pomp het meteen niet, nadat de auto op de grond stond.
Het is een beetje vreemd, dat hij verbrand is, terwijl het goed werkte voor het werk.
Normaal als de hoogte regeling niet werkt, is er wat aan de hand, dat het systeem "denkt" dat de wagen op hoogte staat.
Ik heb wel de diagbox, maar woon in Haarlem.

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2017 09:35
Auto: tourer 2.0 16 V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: blauw
Locatie: arnhem
ik had de auto op een twee koloms brug gezet , rechter achter aanvoerleiding vervangen ,toen naar beneden wilde de auto niet meer omhoog ,pomp werd steeds heter en gegeven moment stopte de pomp,toen de pomp eraf gehaald ,zonder lexia, en andere pomp gemonteerd
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Als de auto op een twee coloms brug gezet wordt, moet hij of in de hoogste stand staan, of in de laagste, maar dan moet de accu disconnect worden.
Als hier niet aan voldaan wordt, hangen de wielen los, waardoor het systeem "denkt" dat de auto te hoog staat en laat daardoor alle druk wegvloeien omdat hij hem wil laten zakken.
Daardoor heb je waarschijnlijk die leiding kunnen vervangen, zonder met de diagbox drukloos te maken.
Wat ik zelf nu zou doen is om de pomp over te zetten, op de originele en ook de blackbox terug zetten en eventueel ook de hoogte sensor, omdat je dan terug bent in de situatie, dat alles werkte.
De tank meteen onder druk zetten en luisteren of de pomp druk gaat opbouwen, zolang de pomp "zoemt" is dat niet het geval.
Als het langer dan 2 minuten duurt, een tijdje de accu losmaken om te voorkomen, dat de motor weer te heet wordt.
Als hier niet aan voldaan wordt, hangen de wielen los, waardoor het systeem "denkt" dat de auto te hoog staat en laat daardoor alle druk wegvloeien omdat hij hem wil laten zakken.
Daardoor heb je waarschijnlijk die leiding kunnen vervangen, zonder met de diagbox drukloos te maken.
Wat ik zelf nu zou doen is om de pomp over te zetten, op de originele en ook de blackbox terug zetten en eventueel ook de hoogte sensor, omdat je dan terug bent in de situatie, dat alles werkte.
De tank meteen onder druk zetten en luisteren of de pomp druk gaat opbouwen, zolang de pomp "zoemt" is dat niet het geval.
Als het langer dan 2 minuten duurt, een tijdje de accu losmaken om te voorkomen, dat de motor weer te heet wordt.

C5club Rookie


Berichten: 12
Lid geworden op: 22 apr 2017 09:35
Auto: tourer 2.0 16 V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: blauw
Locatie: arnhem
oke bedankt voor het meedenken ,maandag ga ik er mee bezig ik hou je op de hoogte