C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Beste mensen, :smt198

Mijn C5 2.0 Hdi Touren heeft er nu 230.000 Km opzitten. Heb de automaat 1 keer laten flushen bij Oldenhage, ong. 6 jaar terug.

Heeft het altijd perfect gedaan tot gisteren. Bij vooruit wegrijden van mijn oprit gaf hij bij opschakelen een schok en hoorde ik een "klonk". Na een 500 meter rustig rijdend werd alles weer normaal en meteen een rit van 10Km en alles normaal. Na boodschappen wilde ik achteruit uit parkeerplaats en bij achteruitschakelen trilde de wagen en hoorde ik een brommend geluid (vermoed van de automaat). Weer in vooruit alles normaal en zonder probleem naar huis.

Thuis wil ik haar achteruit op de oprit parkeren en deed zich weer hetzelfde voor als hierboven beschreven....

Vorig jaar heeft mijn garagist olie uit de automaat afgelaten en bijgevuld-dus geen flush.

Iemand enig idee ???

En of dit me een rib uit mijn lijf gaat kosten ? :cry: :cry:


Mvg,

Morjos
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
De olie aflaten en zien of metaal of iets anders ln te vinden is.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Willy, hoop van niet. Googel leidde me hierover naar andere fora (BMW, Volvo en Opel) en daar gaven ze als oorzaak versleten/kapotte motorsteunen. Hoop dat het niet erger is als dat....
Trouwens, zover ik weet kan je bij die aisin bak de olie niet volledig aflaten..??

Wagen kan pas over 2 weken binnen, dus ik hoed jullie op de hoogte.

Mvg,

Jos
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Oef, wagen is gerepareerd :smt193 . Het lag (gelukkig) aan de motorsteun. Was blijkbaar veel werk (alle elektronica uitbouwen) om er bij te kunnen. Automaat schakelt weer als een zonnetje. Indachtig de reactie hierboven van Willy ga ik haar int kort toch eens laten flushen. In Maarheze is blijkbaar een bedrijf die een aisin-bak onder een C5 kunnen flushen. Is al een héél pak dichterbij als bij Oldenhage.
Ook is een rubber vervangen van de ophanging LV. Is weer mooi meegenomen.
Kost van de reparatie totaal 410€. Valt al bij al nog mee dacht ik.. :smt023
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 580
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
 (alle elektronica uitbouwen) ....
3 boutjes M6 verwijderen, wegkantelen en je kunt bij de motor steun links, voor de rechter hoef je niets omtrent de elektronica niets te doen.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 518
Lid geworden op: 21 jul 2009 07:15
Auto: Tourer 2.0HDI Exclusive
Opties: panoramadak-automaat-stoelverwarming en massage-meedraaiende xenon
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: VF7RWRH
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220.000
Kleur: Gris Fuminated
Locatie: neerpelt
Volgens tutorial op YouTube was het toch serieus werk en diende de elektronica uitgebouwd omdat het langs bovenkant moet gebeuren. Volgens mijn garagist ook

Zelf ken ik er dus geen kl... van.. :smt017

Ik heb trouwens geen brug of smeerput en ben te "volumeus" om er zelf onder te kruipen, zelfs in hoge stand. En op de koude grond gaan liggen is voor een 70-jarige geen goed idee.. :mrgreen: ;)
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Klopt, bij een diesel is het serieus meer werk vanwege de elektronica erboven, moet allemaal aan de kant om er van boven bij te kunnen. Hoop gepriegel met stekkertjes en bedrading, niet het leukste werk waar je wel eventjes zoet mee ben.
Plaats reactie