Kleppen rij hoogte c5
Geplaatst: 21 mei 2024 09:08
Hallo
Ik ben nieuw op dit forum dus zal me even voorstellen.
Ik ben van vroeger uit auto monteur en rijd m’n hele leven al Citroën.
Rij zelf in een c6 maar heb nu een probleem met een C5 ph 3 van mijn zus.
De auto zakt af en toe helemaal door de veren aan de achterkant tot op de aanslagrubbers. Als je de deur opent of auto start loopt de pomp wel maar komt hij niet omhoog. Voor blijft de auto wel op rij hoogte en er zit voldoende lds in.
Als ik met de Lexia de drukken uit lees komt er achter maar 30 bar. Bij een andere C5 is dat ongeveer 64 bar.
Soms als de auto een dag gestaan heeft en ik hem start. Komt de auto direct omhoog.
Ik denk dat er een klep af en toe blijft hangen die ervoor zorgt dat de auto op rijhoogte blijft staan.
Mijn vraag is zijn dit de kleppen die in het blok hydrauliek zitten bij de elektrische pomp? Of zitten deze kleppen ergens anders. Iemand dit probleem eerder gehad.
Hoogte sensors geven de goede waarde aan op de Lexiia.
Ik ben nieuw op dit forum dus zal me even voorstellen.
Ik ben van vroeger uit auto monteur en rijd m’n hele leven al Citroën.
Rij zelf in een c6 maar heb nu een probleem met een C5 ph 3 van mijn zus.
De auto zakt af en toe helemaal door de veren aan de achterkant tot op de aanslagrubbers. Als je de deur opent of auto start loopt de pomp wel maar komt hij niet omhoog. Voor blijft de auto wel op rij hoogte en er zit voldoende lds in.
Als ik met de Lexia de drukken uit lees komt er achter maar 30 bar. Bij een andere C5 is dat ongeveer 64 bar.
Soms als de auto een dag gestaan heeft en ik hem start. Komt de auto direct omhoog.
Ik denk dat er een klep af en toe blijft hangen die ervoor zorgt dat de auto op rijhoogte blijft staan.
Mijn vraag is zijn dit de kleppen die in het blok hydrauliek zitten bij de elektrische pomp? Of zitten deze kleppen ergens anders. Iemand dit probleem eerder gehad.
Hoogte sensors geven de goede waarde aan op de Lexiia.