Hallo, mijn C5 2.0i 16V van 20 jaar oud (260D km) draait mooi stationair en rijdt heel soepel op korte stukken. Maar ga ik er de snelweg mee op, dan begint hij na een kilometer of 10-20 ineens heftig in te houden en te stotteren bij snelheden rond de 100km/u.
Meer gas geven gaat dan nog prima (hij pakt goed op) en onderaan de afslag staat hij mooi rond te draaien op stationair; geen neiging tot afslaan dus. Ga je echter de snelweg weer op, dan begint het gestotter en inhouden weer bij ca 100km/u.
Iemand een idee? Denk zelf aan overleden kat. De auto is in juli In Zwitserland uitgelezen -omdat hij toen ook af en toe op snelheid inhield- en daar kwam aan het licht dat een rubbertje van een injector vervangen moest worden. Daarna meer dan 1000km gereden, zonder problemen. Eenmaal terug in NL op de snelweg begon de stotter-ellende weer. Groet, Fred
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 okt 2013 20:11
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Locatie: Zeist
Contacteer:
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
Ik ga er even van uit dat er nog geen storingsmeldingen zijn in je display,
Mijn advies:
Nog een keer 100 rijden en laten stotteren tot je een fout melding krijgt en dan asap laten uitlezen bij de garage of een mede forumlid met een lexia/diagbox bij jou in de buurt die daar toe genegen is.
Zweef...
Mijn advies:
Nog een keer 100 rijden en laten stotteren tot je een fout melding krijgt en dan asap laten uitlezen bij de garage of een mede forumlid met een lexia/diagbox bij jou in de buurt die daar toe genegen is.
Zweef...
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Er zitten vier verstuivers in. Al aan gedacht om de rubbertjes van de drie andere ook te vervangen?fjansz schreef:De auto is in juli In Zwitserland uitgelezen -omdat hij toen ook af en toe op snelheid inhield- en daar kwam aan het licht dat een rubbertje van een injector vervangen moest worden. Groet, Fred
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 okt 2013 20:11
Auto: C5 break 2.0i 16V Exclusive
Opties: leer, open dak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09870CJ
Productienummer: 10241
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 202128
Kleur: Rouge Lucifer EKQD**
Locatie: Zeist
Contacteer:
Johan heeft de 4 injectors vervangen. Geen melding storing uitlaatgas en katlampje meer. Loopt nu heel mooi rond, zonder stotteren. Nog geen snelweg gereden, maar vermoed wel dat het inhoud-probleem nu is opgelost. 

Voorheen: Traction Avant 11BL 1950, VW Golf D, Lancia HPE, 11B 1938, 11C 1957, 11F 1939, 15Six 1953, 2cv AZU, 2cv (3x), Dyane6, DSuper 5, DS21 1966, CX2000, CX25TRD bleu memphis met open dak, CX20RE, CXbreak (2x), BX16RS break, BX14RE, Xantia 2L break, Xsara Picasso bleu amerindien met vouwdak, Berlingo 1.9D, C3, C8 2L 16V, C5 2.0i break Prestige, C5 break 2.0i 16V Exclusive.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Tank je toevallig E10?