Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
De achterkant ligt nu nogal snel op de grond, heb dit eerder ook al eens gehad, en via dit forum werd me geadviseerd de wagen te laten gymnastieken. Achterkant omhoog en weer omlaag (10x) en dat heeft geholpen.
Maar nu zakt ie snel (nacht) op de grond. Terwijl er geen lekkage te zien is aan beide kanten. Toch de cilinders reviseren? Of is er iets anders loos?
Break 2005 PH2 cilinders van 40mm
Maar nu zakt ie snel (nacht) op de grond. Terwijl er geen lekkage te zien is aan beide kanten. Toch de cilinders reviseren? Of is er iets anders loos?
Break 2005 PH2 cilinders van 40mm
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 204
Lid geworden op: 17 dec 2007 15:39
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Locatie: Hilvarenbeek
Hoi, er zit een terugslagklep in het systeem wat het inzakken bij stilstand moet voorkomen.
Soms blijft die klep 'plakken' en het gymnastieken maakt die klep meestal weer gangbaar.
Het is enkel optisch mooier dat de auto omhoog blijft dus als je je er niet aan stoort en tijdens het rijden zijn er geen problemen kun je het ook zo laten.
Mijn C5 wisselde regelmatig tussen wel omhoog blijven en dan weer doorzakken. Ik heb het maar zo gelaten
Soms blijft die klep 'plakken' en het gymnastieken maakt die klep meestal weer gangbaar.
Het is enkel optisch mooier dat de auto omhoog blijft dus als je je er niet aan stoort en tijdens het rijden zijn er geen problemen kun je het ook zo laten.
Mijn C5 wisselde regelmatig tussen wel omhoog blijven en dan weer doorzakken. Ik heb het maar zo gelaten

Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Is dat wat je hoort als je de auto laat zakken vanuit de de kofferbak? Knopje loslaten hoor je het klikken en stopt het met zakken!
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 jul 2019 15:53
Auto: c5II break exclusive
Opties: automaat, pack parking, navidrive, beige matinal, JBL, schuifdak, afneembare trekhaak, AFIL
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10439
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: noir obsidien
Locatie: Zaltbommel
en wordt die misschien bekrachtigd door de middenbol?Rob310 schreef:Hoi, er zit een terugslagklep in het systeem wat het inzakken bij stilstand moet voorkomen.
Bij Xm was het ds SC-mac bol die inzakken voorkwam.
Ben er te lang uit om er het fijne van te weten ... maar wat gebeurt er als je het portier 's ochtends open doet brengt de pomp de achterkant weer op hoogte?
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Ja dat klopt, komt weer omhoog!
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 jul 2019 15:53
Auto: c5II break exclusive
Opties: automaat, pack parking, navidrive, beige matinal, JBL, schuifdak, afneembare trekhaak, AFIL
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10439
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: noir obsidien
Locatie: Zaltbommel
Het ligt meer voor de hand om eerst de druk van de achterste middenbol te controleren voor je de veercilinders gaar reviseren denk ik. Of het complete controleblok waar de middenbol opzit achter te vervangen

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De staat van veerbollen heeft geen enkele invloed op het inzakken.
Lucht in het systeem daarentegen...
Dat kan erin komen door versleten o ringen im de veercylinder
Lucht in het systeem daarentegen...
Dat kan erin komen door versleten o ringen im de veercylinder
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Ik heb de auto een paar uur in de hoogste stand weggezet, en bleef die tijd mooi strak staan, dan lijken de cilinders wel in orde!
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Als de C was volgetankt, bleef ie ook beter op niveau, dan dat ie bijna leeg was.
Ik ga de aanwijzingen en oefeningen doen, en kijk wat het wordt. anders naar de garage!
Ik ga de aanwijzingen en oefeningen doen, en kijk wat het wordt. anders naar de garage!
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 579
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Net wat Rob310 reageerde, als de vering verder goed werkt, waarom zou je geld uitgeven aan een reparatie, die misschien niet nodig is?
Bij de vroegere versie's XM was het normaal, dat deze inzakte, later hebben ze daar een extra bol voor gemonteerd, om dit tegen te gaan.
Zelf vind ik het juist prettig voor de motor om deze even te laten lopen eer je ermee gaat rijden, daar wordt je nu een beetje toe verplicht om te wachten, dat de auto op hoogte is.
Groet,
Kees.
Bij de vroegere versie's XM was het normaal, dat deze inzakte, later hebben ze daar een extra bol voor gemonteerd, om dit tegen te gaan.
Zelf vind ik het juist prettig voor de motor om deze even te laten lopen eer je ermee gaat rijden, daar wordt je nu een beetje toe verplicht om te wachten, dat de auto op hoogte is.
Groet,
Kees.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Ja Kees, ik moet er ook flink aan wennen. En til er ook niet zo zwaar aan. Maar weet nu meer dan vorige week! Bedankt allemaal!
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Onvergelijkbaar.kees05 schreef:Net wat Rob310 reageerde, als de vering verder goed werkt, waarom zou je geld uitgeven aan een reparatie, die misschien niet nodig is?
Bij de vroegere versie's XM was het normaal, dat deze inzakte, later hebben ze daar een extra bol voor gemonteerd, om dit tegen te gaan.
Zelf vind ik het juist prettig voor de motor om deze even te laten lopen eer je ermee gaat rijden, daar wordt je nu een beetje toe verplicht om te wachten, dat de auto op hoogte is.
Groet,
Kees.
De pomp van een C5 moet niet te vaak veel moeten draaien, daar zijn ze niet op gedimensioneerd.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Ga binnenkort naar GJO, voor Al4 onderzoek. Kan dan gelijk de achterhydrauliek aan de kaak stellen
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 392
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
Volgens mij werkt het systeem bij een C5 helemaal anders dan bij een Xantia/Xm met antisink, die hebben wel achteraan een extra voorraadbol (antisinkbol).citrohanc5 schreef:Het ligt meer voor de hand om eerst de druk van de achterste middenbol te controleren voor je de veercilinders gaar reviseren denk ik. Of het complete controleblok waar de middenbol opzit achter te vervangen
Op mij eigen C5 een 2.0i 16v break Ligne Business uit 2006 zit er in iedergeval geen antisinkbol op.
Deze heeft niet meer dan 4 bollen...
Ik ben wel benieuwd hoe het dan wel werkt en wat de oorzaak is van het inzakken.
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Die middenbol bij de Xantia is een zgn accubol, die zorgt voor remdruk als het systeem onverhoopt mocht falen. De antizink is een klep, zowel voor en achter zitten die. Als die achterste niet meer functioneert blijft de auto wel op hoogte als je hem uitzet (dankzij die accubol) maar als je start zakt hij dan in om vervolgens weer langzaam omhoog te komen.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline