Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jun 2017 03:08
Auto: C5 break 1.8 16v ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 185000
Kleur: Zilver
Weet iemand raad ,
Krijg momenteel m'n C5 niet door de keuring vanwege de handrem.
Vooral de rechterkant heeft te weinig remkracht, dit is vreemd omdat aan die zijde als vernieuwd is.
Afstellen in de auto helpt ook niet.
Iemand enig idee ????
Vr.gr Stefan.
Krijg momenteel m'n C5 niet door de keuring vanwege de handrem.
Vooral de rechterkant heeft te weinig remkracht, dit is vreemd omdat aan die zijde als vernieuwd is.
Afstellen in de auto helpt ook niet.
Iemand enig idee ????
Vr.gr Stefan.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Is ook de remklauw rechtsvoor vernieuwd?
C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jun 2017 03:08
Auto: C5 break 1.8 16v ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 185000
Kleur: Zilver
Ja , remklauw is vernieuwd, ook de schijven en blokken
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Ah, ik dacht aan een vastzittend hefboompje wat op die klauw zit. Dat is een bekend euvel, heb het zelf ook gehad.
Als alles vernieuwd blijft nmm enkel de handrem kabel over als de boosdoener.
Ik zou zeggen wacht even af of een deskundige te medeforummer een suggestie wil geven.
Als alles vernieuwd blijft nmm enkel de handrem kabel over als de boosdoener.
Ik zou zeggen wacht even af of een deskundige te medeforummer een suggestie wil geven.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Dubbel
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zijn de blokken goed om en vlak gemonteerd?
Er kan van alles mis zijn, ook ontluchting bijvoorbeeld.
Gewoon stap voor stap controleren.
Ho, wacht. Ik lees het misschien anders dan dat het bedoeld wordt.
Is het scheve remmen alleen op de handrem van toepassing?
Geeft de voetrem wél voldoende en symmetrische vertraging?
Er kan van alles mis zijn, ook ontluchting bijvoorbeeld.
Gewoon stap voor stap controleren.
Ho, wacht. Ik lees het misschien anders dan dat het bedoeld wordt.
Is het scheve remmen alleen op de handrem van toepassing?
Geeft de voetrem wél voldoende en symmetrische vertraging?
C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jun 2017 03:08
Auto: C5 break 1.8 16v ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 185000
Kleur: Zilver
Blokken en schijven zijn (uiteraard) goed gemonteerd.
En het rem verschil zit dus eigenlijk alleen op het rechter voorwiel , links haalt ie de wettelijke vertraging wel.
Remmen zijn ook goed ontlucht , want de voetrem werkt prima.
En het rem verschil zit dus eigenlijk alleen op het rechter voorwiel , links haalt ie de wettelijke vertraging wel.
Remmen zijn ook goed ontlucht , want de voetrem werkt prima.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Overigens is een vernieuwde remklauw geen garantie voor succes, bleek mij, nadat ik met rokende rem stond.
C5club extreme Fan


Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Bij mijn C5 was dat enige tijd geleden het zelfde aan de gang, maar toen bleef de handrem kleven, het wiel wilde niet meer draaien! Ik heb de remhevel los gehaald, gereinigd, even ging dat weer goed maar een week, het volgende. Ik heb er toen een gereviseerde remklauw opgezet en daarna geen enkel probleem meer, natuurlijk goed gemonteerd en ontlucht!
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Is er een nieuwe klauw op gezet, of een gebruikte?
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nieuw is vaak een recycling onderdeel wat is opgeknapt.
Echt nieuw-nieuw moet je goed zoeken.
Echt nieuw-nieuw moet je goed zoeken.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Je zou eens kunnen proberen of dat hendeltje waar de remkabel aan vast zit goed vrij beweegt.
Kabel even losmaken en met bvb een tang oid proberen te bewegen. Kan zonder wiel te demonteren, stuur helemaal naar rechts draaien kun je er van voren zo bij.
Kabel even losmaken en met bvb een tang oid proberen te bewegen. Kan zonder wiel te demonteren, stuur helemaal naar rechts draaien kun je er van voren zo bij.
C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 16 jun 2017 03:08
Auto: C5 break 1.8 16v ligne prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 185000
Kleur: Zilver
Het is een nieuwe remklauw, en het heveltje van de handrem beweegt soepel.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Als ze wel goed met de mechanische handrem bediening werkt....dan ben ik bang dat er toch lucht in je systeem zit.
Is de vloeistof uit de slang aansluiting gelopen? Wellicht naast ontluchten op de nippel ook even met de lexia.
Is de vloeistof uit de slang aansluiting gelopen? Wellicht naast ontluchten op de nippel ook even met de lexia.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De voetrem werkt correct.
Als dat niks oplevert, andere klauw proberen.
De aanname dat de kabel soepel loopt is terecht?
Dan is de afstelling op de klauw zelf niet in orde. Bij een bx moest je dat bijstellen door de rem vol in te trappen en dan enkele malen de handrem vol aan te trekken.Stefanberetta schreef:Het is een nieuwe remklauw, en het heveltje van de handrem beweegt soepel.
Als dat niks oplevert, andere klauw proberen.
De aanname dat de kabel soepel loopt is terecht?
