Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2020 09:52
Auto: C5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 2
kilometerstand: 155000
Kleur: Antraciet
Locatie: Heerenveen
Vorige week had onze wagen, C5 3e generatie sedan, de melding lage accuspanning. Vervolgens verdween dit niet dus eerst zelf een nieuwe accu geplaatst. De melding bleef dus nieuwe dynamo laten plaatsen. Nu had ik er behalve vanaf de garage nog niet mee gereden maar hoorde wel iets merkwaardigs tikken. De man van de garage die ik dat gezegd had zei dat hij niet aan de multiriem was geweest. Dat kan toch niet als je de dynamo hebt vervangen? Nu zag ik vanmorgen stukjes rubber van een riem onder de auto liggen, maar deze hadden een andere draad dan die van de multiriem. Zitten er nog meer v snaren in de buurt van de multiriem? Ik zag zo niks zitten. Morgen zal ik er weer mee naar de garage, maar het is wel handig wanneer ik er met een verhaal heenga.
Berichten: 580
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Jammer, dat je niet vermeld wat voor motor erin ligt.
Maar goed, vraag hem maar, hoe de dynamo dan aan gedreven wordt.
Daarnaast ben ik dan nieuwsgierig wat hij met de spanner gedaan heeft
Groet,
Kees.
Maar goed, vraag hem maar, hoe de dynamo dan aan gedreven wordt.
Daarnaast ben ik dan nieuwsgierig wat hij met de spanner gedaan heeft
Groet,
Kees.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2020 09:52
Auto: C5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 2
kilometerstand: 155000
Kleur: Antraciet
Locatie: Heerenveen
Ik heb even een foto gemaakt van het rubber wat ik er onder vond.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 580
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Een ander clublid heeft hier een beschrijving ervan beschreven.
viewtopic.php?f=54&t=16370" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Kees.
viewtopic.php?f=54&t=16370" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Kees.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Stukje rubber op de foto lijkt geen multiriem voor een Citroen, zoveel ribben heeft die riem niet, 5 of 6, ik tel hier 7 of meer.
Heb je al onder de motorkap gekeken, als dit toch van de riem zou zijn, dan zit er nu geen riem meer op.
Heb je al onder de motorkap gekeken, als dit toch van de riem zou zijn, dan zit er nu geen riem meer op.

C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2020 09:52
Auto: C5 sedan
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 2
kilometerstand: 155000
Kleur: Antraciet
Locatie: Heerenveen
Hartelijk dank voor de reacties. Zoals C5HDi110 aangaf was het inderdaad niet van de multiriem. Het was de binnenkant van de coating op de poelie op de waterpomp. De multiriem heeft idd minder groeven. Na een heel gepruts nu weer op orde. Nu de spanners, multiriem en waterpomp laten vervangen.. Tja vals gespeeld door naar de garage te gaan. Het werd mij een te grote operatie. Afgelopen half jaar nu de turbo vervangen, de dynamo en de accu. Plus de laatste operatie. Al met al een dure grap. Volgende auto word zeker geen C5 3e generatie. Nooit veel problemen gehad met de 1e en 2e, maar de derde..
Maar niet getreurd, we kunnen (voorlopig) weer door lekker rijden.
Maar niet getreurd, we kunnen (voorlopig) weer door lekker rijden.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ach ja de THP heeft een beetje "aparte" koelwaterpomp constructie, de pomp heeft inderdaad een aandrijfrol bekleed met rubber.

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 751
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
De vti heeft dat ook
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)