Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 09 dec 2011 17:44
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 47000
Kleur: Fulminator Grey
Goedemiddag mede Citroenrijders/liefhebbers,
Ik hoop van harte dat een van jullie mij kan helpen met het volgende probleem: ik rijd sinds 2001 in volle tevredenheid en vrijwel zonder problemen in een C5 Tourer met een LPG-installatie. Momenteel (de derde in successie) in een C5 Tourer Exclusive uit 2009 (in 2013 gestopt met werken waardoor ik veel minder kilometers maak). Kilometerstand staat nu op ca. 160.000. Sedert enige maanden vertoont mijn huidige C5 een irritant gedrag door geheel onverwacht op 3 poten (cilinder 3 valt dan uit) te gaan lopen, waardoor verder rijden onmogelijk is. Mijn garage heeft na lang zoeken geconstateerd dat het ligt aan de injectoren. Die zijn daarop alle vier vervangen, maar na krap een week rijden in de C5 stond ik met hetzelfde euvel weer langs de kant. Na weer een langdurig zoekproces denkt de garage nu dat het aan de gascomputer ligt. Of hoe heet het motormanagementsysteem dat het overschakelen naar en rijden op LPG regelt.
Mijn tweede vraag is: weet iemand hoe duur zo'n apparaat is? (Ivm met mijn afweging om als dat een heel duur ding is, dan maar de LPG installatie eruit te laten halen)
Ik hoop van harte dat een van jullie mij kan helpen met het volgende probleem: ik rijd sinds 2001 in volle tevredenheid en vrijwel zonder problemen in een C5 Tourer met een LPG-installatie. Momenteel (de derde in successie) in een C5 Tourer Exclusive uit 2009 (in 2013 gestopt met werken waardoor ik veel minder kilometers maak). Kilometerstand staat nu op ca. 160.000. Sedert enige maanden vertoont mijn huidige C5 een irritant gedrag door geheel onverwacht op 3 poten (cilinder 3 valt dan uit) te gaan lopen, waardoor verder rijden onmogelijk is. Mijn garage heeft na lang zoeken geconstateerd dat het ligt aan de injectoren. Die zijn daarop alle vier vervangen, maar na krap een week rijden in de C5 stond ik met hetzelfde euvel weer langs de kant. Na weer een langdurig zoekproces denkt de garage nu dat het aan de gascomputer ligt. Of hoe heet het motormanagementsysteem dat het overschakelen naar en rijden op LPG regelt.
Mijn tweede vraag is: weet iemand hoe duur zo'n apparaat is? (Ivm met mijn afweging om als dat een heel duur ding is, dan maar de LPG installatie eruit te laten halen)
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik weet niet of kleppen stellen een issue is bij een ph3 op LPG maar lpg brand heter dan benzine en dus is kleppen stellen meestal noodzakelijk onderhoud.
Ik vermoed dat moderne motoren wel geharde klepzetels hebben maar dan nog. Misschien even een keer nalopen.
Ik vermoed dat moderne motoren wel geharde klepzetels hebben maar dan nog. Misschien even een keer nalopen.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 751
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
Kleppen zijn bij de hedendaagse motoren niet meer te stellen, dit doen zij zelf met de klepstoters
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Onderdelenlijn? De computer is pas het begin. Daarna moet alles ingeregeld worden.
Ik zou naar een lpg specialist gaan.
Al uitvoerig getest of het issue op benzine niet voorkomt?
Op eBay staat overigens ook veel.
Ik zou naar een lpg specialist gaan.
Al uitvoerig getest of het issue op benzine niet voorkomt?
Op eBay staat overigens ook veel.
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Vanaf de DS heeft Citroen (en Peugeot) altijd harde klepzittingen gehad, op een enkele uitzondering na, ik dacht de 1.8-8V XU, o.a. in de Xantia.H_H schreef:Ik vermoed dat moderne motoren wel geharde klepzetels hebben maar dan nog.
Mijn advies zou ook zijn, laat een goede LPG specialist er naar kijken, als je vast kan stellen dat het probleem zich alleen op LPG voordoet en niet op benzine.

C5club extreme Fan


Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Is de motor een 2.0 liter motor? want die hebben veelal harder klep zetels, maar draait de motor ook niet op Benzine? De Bobine en/ of de bougies kunnen ook het probleem zijn! Ook de verdamper kan zijn werking gaan staken!
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Benzine afsluiter? Relais van de afsluiter? Enz. Best toch eens naar de lpg specialist!
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 09 dec 2011 17:44
Auto: C5 Tourer Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 47000
Kleur: Fulminator Grey
Allen hartelijk dank voor het meedenken.
In een ander "draadje" vond ik de naam van een door een C%R bezitter aangeraden lpg-specialist. Die naam heb ik inmiddels doorgegeven aan mijn garagist en die heeft met dat lpg-bedrijf contact opgenomen, dat heel positief is verlopen. Ik heb er nu vertrouwen in dat het probleem met een van de eindtrappen van de gascomputer snel kan worden opgelost. Nogmaals dank voor jullie behulpzame reacties.
In een ander "draadje" vond ik de naam van een door een C%R bezitter aangeraden lpg-specialist. Die naam heb ik inmiddels doorgegeven aan mijn garagist en die heeft met dat lpg-bedrijf contact opgenomen, dat heel positief is verlopen. Ik heb er nu vertrouwen in dat het probleem met een van de eindtrappen van de gascomputer snel kan worden opgelost. Nogmaals dank voor jullie behulpzame reacties.