Lekke klep
Geplaatst: 30 mei 2023 09:53
Goedemorgen,
Ik heb een C5 break van 2002 gekocht. 1.8 16v (6fz) benzine.
De motor loopt een beetje onregelmatig stationair. Bij gasgeven gaat het wel vloeiend.
Ik dacht even nieuwe olie en bougietjes en het zal wel over zijn. Maar helaas.
Ik heb een compressietest gedaan.
Uitslag: cil1=18,4b / cil2 7,9b / cil3 17,7b / cil4 16,8b
Met wat olie in cil2 geen verschil.
De hydr. kleplifters draaien soepel rond en klepspeling lijkt goed.
Ik heb ook nog een flesje toralin toegevoegd aan de olie, maar het wordt na 100 km nog niet beter.
Ik heb het idee dat er een klep beschadigd is of iets verbrand. Denken jullie dat ook?
Ik heb de auto gekocht voor de vakantie naar Italië. Eind september komt mijn nieuwe leaseauto en gaat deze weer weg.
Raden jullie aan om de kop te vervangen of hebben jullie nog andere ideeën?
Of zou dit nog wel een tijd goed gaan.
Ik zag een gebruikte gevlakte kop voor €200 en pakking set + bouten is ook zoiets.
Gr. Guido
Ik heb een C5 break van 2002 gekocht. 1.8 16v (6fz) benzine.
De motor loopt een beetje onregelmatig stationair. Bij gasgeven gaat het wel vloeiend.
Ik dacht even nieuwe olie en bougietjes en het zal wel over zijn. Maar helaas.
Ik heb een compressietest gedaan.
Uitslag: cil1=18,4b / cil2 7,9b / cil3 17,7b / cil4 16,8b
Met wat olie in cil2 geen verschil.
De hydr. kleplifters draaien soepel rond en klepspeling lijkt goed.
Ik heb ook nog een flesje toralin toegevoegd aan de olie, maar het wordt na 100 km nog niet beter.
Ik heb het idee dat er een klep beschadigd is of iets verbrand. Denken jullie dat ook?
Ik heb de auto gekocht voor de vakantie naar Italië. Eind september komt mijn nieuwe leaseauto en gaat deze weer weg.
Raden jullie aan om de kop te vervangen of hebben jullie nog andere ideeën?
Of zou dit nog wel een tijd goed gaan.
Ik zag een gebruikte gevlakte kop voor €200 en pakking set + bouten is ook zoiets.
Gr. Guido