Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 411
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Weet iemand zo wat de nummers zijn voor de kabels en geleiders?
Het gaat om mijn Ph2 31-rf-dg.
Als ik reviews lees op remdelen sites, zie ik reviews van mensen die
het toch gelukt is alleen de binnenkabels te vervangen. Zou ik dat geluk
ook hebben, of toch maar gelijk de geleiders mee bestellen?
Het gaat om mijn Ph2 31-rf-dg.
Als ik reviews lees op remdelen sites, zie ik reviews van mensen die
het toch gelukt is alleen de binnenkabels te vervangen. Zou ik dat geluk
ook hebben, of toch maar gelijk de geleiders mee bestellen?
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat is inderdaad puur geluk, je kan ze maar beter bij de hand hebben, de boel smelt vast in de geleiders door de hitte van de uitlaat.
Maar echt vrolijk ga je niet worden van dit klusje, V6 Exclusive heeft HA3+, dus extra bollen, zit vreselijk in de weg aan de linkerkant om de geleiders er fatsoenlijk in te krijgen, zelfs als je de beschikking over een brug heb
4769 20 Geleider Links
4769 21 Geleider Rechts
4745 R5 Kabel (links en rechts zijn gelijk)
Maar echt vrolijk ga je niet worden van dit klusje, V6 Exclusive heeft HA3+, dus extra bollen, zit vreselijk in de weg aan de linkerkant om de geleiders er fatsoenlijk in te krijgen, zelfs als je de beschikking over een brug heb

4769 20 Geleider Links
4769 21 Geleider Rechts
4745 R5 Kabel (links en rechts zijn gelijk)
Berichten: 411
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Ik heb de geleiders maar mee besteld. Heb gekozen voor een goedkoop setje, omdat ik de
handrem nooit gebruik, en niet van plan ben, de auto nog heel lang te houden.
Ik was bij Winparts, 62 euro compleet kwijt. Ik hoop ze morgen binnen te krijgen, en dan ga
ik de strijd aan.
handrem nooit gebruik, en niet van plan ben, de auto nog heel lang te houden.
Ik was bij Winparts, 62 euro compleet kwijt. Ik hoop ze morgen binnen te krijgen, en dan ga
ik de strijd aan.

Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Wat is er mis met het gebruik van de handrem, ik gebruik de handrem altijd, al meer dan 20 jaar sinds ik mijn rijbewijs heb, rij gemiddeld 40K per jaar, nooit problemen gehad, ook niet in de winter. Groot misverstand dat gebruik van de handrem slecht zou zijn, niet gebruiken levert eerder problemen op, bij de APK moet de handrem werken en dan is de kans groot dat het niet gangbaar is.
Berichten: 411
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Ik heb niet gezegd, dat er iets mis is met het gebruik van een handrem hoor.
Alleen zelf gebruik ik hem niet. Ik rijd een automaat, en parkeer nooit op een helling,
dus voor mij is de parkeerstand afdoende. Een ieder ander raad ik aan, hem wel te gebruiken.
Alleen zelf gebruik ik hem niet. Ik rijd een automaat, en parkeer nooit op een helling,
dus voor mij is de parkeerstand afdoende. Een ieder ander raad ik aan, hem wel te gebruiken.

Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
En toch kan ik je aanraden om de handrem wel te gebruiken, puur om gangbaar te houden, ik ben onlang behoorlijk lang bezig geweest om de handrem bij een automaat weer gangbaar te krijgen. Beste man gebruikt de handrem nooit, want parkeerstand is voldoende, tot de auto aan de beurt is voor een APK 

Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mar 2017 22:47
Auto: C5 Break Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 255000
Kleur: zwart metallic
Locatie: Eindhoven
Ik heb aan beide kanten alleen de kabel gedaan.
Dat ging best gemakkelijk.
Had daarvoor wel de beschikking over een stuk Kitelijn (1mm 160kg breeksterkte).
Dat ging best gemakkelijk.
Had daarvoor wel de beschikking over een stuk Kitelijn (1mm 160kg breeksterkte).

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
hallo JoOost
als ik vragen mag wat heb je daar allemaal voor los moeten maken vooral ivm de uitlaat
gr mart
als ik vragen mag wat heb je daar allemaal voor los moeten maken vooral ivm de uitlaat
gr mart

C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
Ik heb nu 3 keer de handremkabels vervangen, alle keren met de geleiders, 2 keer was dit absoluut nodig want het was kompleet vastgeroest/smolten. Hoe dan ook, zonder geleiders was ik vast komen te zitten. 1 keer was het misschien mogelijk geweest alleen de kabels te doen. die kwamen los toen ik ze op de grond had.
Als je alleen de kabels wil proberen hoef je niet heel veel los te halen, het is vooral de tunnel over de handrem in de auto en de wielen. Mijn angst zou zijn dat je halverwege komt en dan de kabel niet verder wil..
Als je alleen de kabels wil proberen hoef je niet heel veel los te halen, het is vooral de tunnel over de handrem in de auto en de wielen. Mijn angst zou zijn dat je halverwege komt en dan de kabel niet verder wil..
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat laatste heb ik al eens meegemaakt bij iemand, leek goed te gaan, halverwege in de geleider brak de kabel af, andere kant gebeurde hetzelfde.