Pagina 1 van 1
laden c5 aircross hybride met opti 7.2kw aansluiting.
Geplaatst: 08 jan 2023 19:44
door Steven Kiss
beste mede forum gebruikers.
weet iemand hoe dit komt als ik de wagen aan een 22kwh laadpaal hang toch maar met max van 3.5kwh geladen word terwijl ik wel de optie 7.2kwh laadsysteem heb C5 aircross shine hybrid 2022.
Re: laden c5 aircross hybride met opti 7.2kw aansluiting.
Geplaatst: 09 jan 2023 17:09
door bmonninkhof
Beste Steven, ik heb mijn C5Aircross een paar keer aan een laadpaal van 22 kWh gehangen en toen viel het mij juist op dat het veel sneller werd aangegeven op het beeldscherm van de auto. I.p.v. 4km/u of 8 km/u was dit meer dan 20 km/u laden. Of het juist is weet ik niet, maar toevallig had ik toen ook een afrekening van ruim 18 kWh. Dat wordt overigens nog uitgezocht, aangezien ik daarvoor maximaal 11,5 kWh heb kunnen laden Ook op een normale 11 kWh lader laad ik ongeveer max met 3,5 kWh per uur.
Bij de 22 kWh lader (EV-Box) heb ik twee keer meer dan de accucapaciteit kunnen laden, 14,96 kWh (in 2 uur) en 18,13 kWh 4,5 uur.
laden c5 aircross hybride met opti 7.2kw aansluiting.
Geplaatst: 09 jan 2023 22:56
door Steven Kiss
op mijn display geeft hij toch gewoon and van 12km/h en duvet het ongeveer 4u30min om 13.5kwh te laden ik ga even van development even getimde laadsessie doen bij citroen zelf
Re: laden c5 aircross hybride met opti 7.2kw aansluiting.
Geplaatst: 06 feb 2023 15:37
door bmonninkhof
26 km/h staat er nu bij mij op het display
Re: laden c5 aircross hybride met opti 7.2kw aansluiting.
Geplaatst: 06 feb 2023 16:41
door H_H
Eigen laadpaal of openbare laadpaal? En belangrijker: 1 of 3 fasen?
Doorgaans is:
Code: Selecteer alles
Aansluiting Max. laadvermogen
1 x 16 A 3,7 kW
1 x 25 A 5,8 kW
1 x 30 A 6,9 kW
3 x 16 A 11,0 kW
3 x 25 A 17,2 kW
3 x 32 A 22,0 kW
Re: laden c5 aircross hybride met opti 7.2kw aansluiting.
Geplaatst: 07 feb 2023 11:34
door bmonninkhof
Openbare laadpaal, EVBox snellaadstation
Re: laden c5 aircross hybride met opti 7.2kw aansluiting.
Geplaatst: 13 feb 2023 11:34
door bmonninkhof
Op de een of andere manier wordt er veel meer afgerekend aan kWh op een laadbeurt bij de EVBox (22kW?) die bij mijn werkgever in Barneveld staat. Bijgevoegd een screenshot hoe snel de auto aan het laden is, al blijkt dit niet juist te zijn. Volgens de afrekening (zie screenshot) heb ik 1:38 uur geladen met een totaal aantal van 17,05 kWh, veel meer dan de maximale accucapaciteit. Op 9 februari heb ik slechts 1:15 geladen met een totaal aantal van 13,48 kWh. Terwijl het eindresultaat een accu van 60% vol was. Wat gaat hier mis, is dit iets van de auto of iets van de EVBox laadpaal?