C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 137
Lid geworden op: 13 apr 2016 14:19
Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
Locatie: Zuid-Limburg, Hoensbroek
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Hallo,

Er zijn nogal wat dingen die niet goed zijn volgens de meldingen.
Het Service licht blijft branden.
Het Zelfdiagnose motor lampje brand zeer vaak.
De MyWay radio schakelt zich vaak uit en weer aan. Begint meestal een minuut na het starten.
Soms blijft het bij die ene keer, soms iedere paar minuten. Instellingen die er in stonden, volume, zender e.d. worden dan terug gezet naar waar ze stonden bij de laatste keer uitschakelen van de auto.
Soms is er ook een algehele reset. Dan staat hij in de fabrieksstand, zonder zenders.
Heel soms houd de auto in tijdens het rijden en dan is het vermogen weg. Stoppen en opnieuw starten en het probleem is weg.
De Airco doet het niet meer. De ventilator doet het niet meer. Logisch dat in de foutmelding dan iets staat over het toerental....
Hij is net nog goedgekeurd en rijden doet hij prima.
Ik heb de uitgelezen fouten bijgevoegd wat een werk om de grootte terug te brengen zodat het past.. Wellicht dat iemand daar wat aan ziet.

Code: Selecteer alles

ESI[tronic] 2.0 Versie 16.2.4682 9-8-22 9:01
  Kenteken :11 PLJ4
CIT 815, CITROEN,C5 [X7] Tourer, C5 1.6 THP Tourer, Benzine, 1.6, 115.0kw, 09/2009 05/2015, 5FV,
Systeemoverzicht                 9-8-22 9:07
1. Zoekresultaat                   9:07
Systeemnaam            Foutaantal
Motronic MED 17.4          10
ESP 8.1                          1
Automatische airco 3.4      0
Combi-instrument 3.5        0
Intervalreset 3.0              1
Gordelcontrolelampjes 3.0
Audio/telematica 3.1         0
Alarmsysteem 3.0             0
Achterklepbediening 3.1     0
Regen-/lichtsensor 3.0       0
Stoelregeleenheid FS 3.0    0
Ruitenwisserregel. 3.0        0
Centr.Deurregeleenheid 3.1 0
Schakelgr.stuurkolom 3.3    0
Adapt. veringsysteem 1.0   1
El.-hydr. stuurbekr. 5.2   -
Bandenspanningscontr. 2.0  1
Centr. elektronica ZE 3.0     1
Parkeerafstandcontrole 3.0  0
Alarmsysteem 3.0               0
El. parkeerrem 5.1              0
Rijassistentsystemen           0
Rijassistentcamera voor 3.0
Accumanagement 3.0
Energ.besp.modus 3.0
Airbag AB 10.0 (Basisprogramma's)
Start/stop-automaat 2.0
(Basisprogramma's)
2.  Zoekresultaat -                Foutgeheugen          9:08
Motronic MED 17.4            10
P0691 Koelventilator: stand 1              Massasluiting 
P0693 Koelventilator: stand 2              Massasluiting 
P2601 Pomp extra koudemiddel            Signaal buiten bereik    
P0494 Koelventilator: Toerental           te laag 
P0420 Kat. omzettingsfaktor  cil. bank 1 Funktionerings-storing     
P0016 nokkenasregeling                     Nokkenaspositie foutief  
P1161 Gasklep: positie                       Buiten instelbereik 
P3010 Gasklep: positie                       Buiten instelbereik 
P2101 Gasklepregeleenheid                 Klepstand niet plausibel   
P0565 Tempomaat AAN-Signaal           Funktionerings-storing   
ESP    8.1                                       1 
539F   Koppelingpedaalsensor             Spanning te laag  
Intervalreset 3.0                              1 
40A    Motorolie: vulstand                  Fout herkend  
Adapt. veringsysteem 1.0                  1 
U2005  Rijsnelheid: signaal                 Wake-up mislukt 
El.-hydr. stuurbekr. 5.2                      - 
Foutgeheugen lezen niet mogelijk!  
Bandenspanningscontr.  2.0               1 
U1213 CAN-communicatie met de
 component <ESP-regeleenheid>         Signaal vrtg-snelheid niet plausibel
Centr. Elektronica ZE 3.0                   1 
40A    Motorolie: vulstand                 Fout herkend 
 
3. Zoekresultaat  - Foutgeheugen 9:09  
Motronic  MED 17.4           10  
P0691 Koelventilator: stand 1              Massasluiting 
P0693 Koelventilator: stand 2              Massasluiting 
P2601 Pomp extra koudemiddel            Signaal buiten bereik    
P0494 Koelventilator:                         Toerental te laag 
P0420 Kat. omzettingsfaktor cil. bank 1  Funktionerings-storing 
P0016 nokkenasregeling                      Nokkenaspositie foutief 
P1161 Gasklep: positie                        Buiten instelbereik 
P3010 Gasklep: positie                        Buiten instelbereik 
P2101 Gasklepregeleenheid                  Klepstand niet plausibel 
P0565 Tempomaat AAN-Signaal            Funktionerings-storing 
Intervalreset 3.0                               1 
40A Motorolie: vulstand                      Fout herkend 
El.-hydr. stuurbekr. 5.2                        - 
Foutgeheugen lezen niet mogelijk! 
Centr. elektronica ZE 3.0                    1 
40A Motorolie: vulstand                      Fout herkend


Motronic MED 17.4 9-8-229:10 
1. Foutgeheugen Aantal fouten:   10            9:10 
P0691 Koelventilator: stand 1                         Massasluiting 
P0693 Koelventilator: stand 2                         Massasluiting 
P2601               Pomp extra koudemiddel         Signaal buiten bereik
P0494               Koelventilator: Toerental Kat   te laag
P0420               omzettingsfaktor cil. bank 1    Funktionerings-storing 
P0016               nokkenasregeling                  Nokkenaspositie foutief
P1161               Gasklep: positie                    Buiten instelbereik
P3010               Gasklep: positie                    Buiten instelbereik
P2101               Gasklepregeleenheid              Klepstand niet plausibel
P0565               Tempomaat AAN-Signaal        Funktionerings-storing
2. Foutgeheugen wissen 
3. Foutgeheugen wissen 
 Foutgeheugen kon niet gewist worden! 
Opmerkingen
Het uitlijnen van de gegevens, wat je normaal met tabs doet, is me helaas niet gelukt ondanks diverse pogingen.
Ik heb zoiets als er is één onderliggende oorzaak van dit alles, maar wat? Slechte massa op punt(en)?
Het kan ook whishfull thinking zijn. :smt203
Zou mooi zijn als er een (hoofd) oorzaak is. Anders wordt het helaas een andere auto.

Mvg

Rob
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Klinkt als een serieus massa probleem en/of slechte accu, lijkt wel of alle computers over hun nek gaan :smt017
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Alle fouten wissen , gaan rijden en dan terug uitlezen.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 137
Lid geworden op: 13 apr 2016 14:19
Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
Locatie: Zuid-Limburg, Hoensbroek
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Een van de zaken bij het uitlezen zijn:
Foutgeheugen kon niet gewist worden!
Dus dat wissen, ik kan het niet, wordt dam moeilijker.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Waarmee is hij uitgelezen?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 751
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Klinkt als een accu een C5 gaat daarvan behoorlijk over zijn nek,
even laten testen
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)

C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 580
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ik vroeg me inderdaad ook af, met welk diagnose gereedschap is dit gedaan?
Het lijkt mij niet met de diagbox te zijn gedaan.

Groet,
Kees,
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
dat hoeft altijd geen diagbox te zijn , er zijn nog andere goede apparaten , maar het mogen geen cloons zijn .
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Soms zijn fouten niet te wissen omdat ze uit een andere computer komen, het is dan de bedoeling dat je ze daar eerst wist.
Meestal meld Diagbox dat ook, een universele lezer doet dat niet en kan ook niet alle storingen wissen.
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Je kan met de meeste goede scanners alle P (powertrain) codes lezen en wissen.
Codes die beginnen met een andere letter zijn afkomstig van een andere module en het ligt aan de uitvoering van je scanner (meestal de duurdere) of ze die kan wissen.

Ik zou ook beginnen met de boordspanning meten.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 137
Lid geworden op: 13 apr 2016 14:19
Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
Locatie: Zuid-Limburg, Hoensbroek
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Het uitlezen is gebeurd met een Bosch. Duur stuk van pakweg €5000 en €1200 contributie.
Dus ik mag aannemen dat het niet de eerste de beste is.

De boordspanning is volgens de USB-aansluiting op de sigarettenaansteker, voor zover die accuraat is, 14,1V.

En de temperatuursensor van de auto, die pal in de zon staat, geeft 39 garden aan :smt204
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Mijn garagist heeft een andere tester, ook duur en met abbo,merk weet ik niet, toch kan ook hij net niet alles doen daarmee.
Met zo'n eigenwijze klant als ik levert dat wel eens wat gespreksstof op. Hij is door en door fan van techniek, het meeste redt hij zonder spannende apparatuur. Heel soms net niet alles.

Het zegt kortom niet zoveel als het niet goed werkt.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 137
Lid geworden op: 13 apr 2016 14:19
Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 215000
Kleur: donker blauw
Locatie: Zuid-Limburg, Hoensbroek
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
@boes
Wat zou de boordspanning dan moeten zijn?
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ik bedoelde: meet de spanning over de accu en alternator.
Als de accu rot is geeft dat bij een C5 vaak nogal veel en rare storingen.
Ik weet niet hoe je de spanning op de USB hebt vast gesteld?
Die lijkt me nogal hoog? Tussen de 11,5 en 13v oké maar nog hoger lijkt me dat je spanningsregelaar het niet goed doet.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Een boordspanning van 14,1V, gemeten op de sigarettenaansteker, daar is niks mis mee.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie