Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 okt 2010 10:07
Auto: Citroen C5 2.0 16V tourer ligne business
Opties: Haren van de hond op de zittingen
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116000
Kleur: Grijs
Locatie: Zutphen
Hallo
Een probleem met een C5 uit 2011 automaat(auto is niet van mij). Denk een C5 II maar als ik het niet goed heb hoor ik het wel.
Na het starten van een koude motor duurt het even en dan slaat de fan aan. De storingsmelding op dat moment is volgens mij "motorolie te warm".
Als je nu de auto uit zet is deze niet meer te starten. Dit komt omdat zekering F5 er uit vliegt.
Dit gebeurt telkens weer. Heb op het forum gezocht maar kan niet een gelijk probleem vinden.
Als de auto wordt uitgelezen is er geen storing uit te lezen. Tenminste bij de garage die hem uit leest.
Aan alle meedenkers thnx alvast
Bert
Een probleem met een C5 uit 2011 automaat(auto is niet van mij). Denk een C5 II maar als ik het niet goed heb hoor ik het wel.
Na het starten van een koude motor duurt het even en dan slaat de fan aan. De storingsmelding op dat moment is volgens mij "motorolie te warm".
Als je nu de auto uit zet is deze niet meer te starten. Dit komt omdat zekering F5 er uit vliegt.
Dit gebeurt telkens weer. Heb op het forum gezocht maar kan niet een gelijk probleem vinden.
Als de auto wordt uitgelezen is er geen storing uit te lezen. Tenminste bij de garage die hem uit leest.
Aan alle meedenkers thnx alvast
Bert
Eet geen eend met kerst!!!
Ik ben de laatste tijd mezelf niet meer. Ik hoop dat dit nog lang zo blijft.
Ik ben de laatste tijd mezelf niet meer. Ik hoop dat dit nog lang zo blijft.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
voor wat staat F5.
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 okt 2010 10:07
Auto: Citroen C5 2.0 16V tourer ligne business
Opties: Haren van de hond op de zittingen
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116000
Kleur: Grijs
Locatie: Zutphen
Weet ik zo niet.
Dat kreeg ik vanmiddag door van de garage.
Ben niet geregistreerd op amtreparatiewijzer.nl maar daar zie ik een gelijke storing:
Koelvin blijft draaien wanneer zekering f5 kapot gaat. Zekering 5f blijft kapot gaan. Foutcode: p0598
Of de foutcode klopt weet ik niet.
Maar dat schijnt:
P0598 is de algemene OBD-II-code voor een storing met het regelcircuit van de thermostaatverwarming. De thermostaatverwarming is verantwoordelijk voor het detecteren van de temperatuur van de motor en het gebruiken van die informatie om de koelmiddelstroom door de motor te dicteren.
te zijn.
Dat kreeg ik vanmiddag door van de garage.
Ben niet geregistreerd op amtreparatiewijzer.nl maar daar zie ik een gelijke storing:
Koelvin blijft draaien wanneer zekering f5 kapot gaat. Zekering 5f blijft kapot gaan. Foutcode: p0598
Of de foutcode klopt weet ik niet.
Maar dat schijnt:
P0598 is de algemene OBD-II-code voor een storing met het regelcircuit van de thermostaatverwarming. De thermostaatverwarming is verantwoordelijk voor het detecteren van de temperatuur van de motor en het gebruiken van die informatie om de koelmiddelstroom door de motor te dicteren.
te zijn.
Eet geen eend met kerst!!!
Ik ben de laatste tijd mezelf niet meer. Ik hoop dat dit nog lang zo blijft.
Ik ben de laatste tijd mezelf niet meer. Ik hoop dat dit nog lang zo blijft.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Ik weet niet of voor alle (motor)uitvoeringen de functies van de zekeringen hetzelfde zijn, maar dit staat in het instructieboekje van een 2011-C5…


Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
een zekering van 15A , is tocht een redelijke verbruiker.
dan zul je toch een schema , moeten raadplegen.
dan zul je toch een schema , moeten raadplegen.
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 okt 2010 10:07
Auto: Citroen C5 2.0 16V tourer ligne business
Opties: Haren van de hond op de zittingen
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116000
Kleur: Grijs
Locatie: Zutphen
Kan er iemand hier misschien kijken?
Dat is precies wat er gebeurt...
https://www.amtreparatiewijzer.nl/probl ... 15535.html
Daarna is de auto dus niet meer te starten. Vervang je de zekering begint het weer van voren af aan.
Iemand die daar kan inloggen.
Dat is precies wat er gebeurt...
https://www.amtreparatiewijzer.nl/probl ... 15535.html
Daarna is de auto dus niet meer te starten. Vervang je de zekering begint het weer van voren af aan.
Iemand die daar kan inloggen.
Eet geen eend met kerst!!!
Ik ben de laatste tijd mezelf niet meer. Ik hoop dat dit nog lang zo blijft.
Ik ben de laatste tijd mezelf niet meer. Ik hoop dat dit nog lang zo blijft.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nee helaas.
Kortsluiting zoeken door verbruikers af te schakelen.
Dat zal je aan de hand van het schema moeten doen. De motor ventilator zelf zit volgens mij niet op deze zekering, alleen de aansturing ervan, die er kennelijk van overtuigd is dat de boel is oververhit. Dat lijkt op kortsluiting.
Ook zag ik dat je een lpg installatie hebt. Die zit niet toevallig op deze zekering?
Kortsluiting zoeken door verbruikers af te schakelen.
Dat zal je aan de hand van het schema moeten doen. De motor ventilator zelf zit volgens mij niet op deze zekering, alleen de aansturing ervan, die er kennelijk van overtuigd is dat de boel is oververhit. Dat lijkt op kortsluiting.
Ook zag ik dat je een lpg installatie hebt. Die zit niet toevallig op deze zekering?
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
als je haar niet kan uitlezen zou ik eens starten bij de koelwatertemp sensor.
Die kan rare storingen geven, is de signaalgever van de fan en kan sluiting maken?
(Overigens is een dame uit 2011 een type 3)
Die kan rare storingen geven, is de signaalgever van de fan en kan sluiting maken?
(Overigens is een dame uit 2011 een type 3)

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Correctie: een C5 II X7 is een ph3
Die sensor losnemen lijkt me een goede eerste test.
Deze uitvoering zal geen thermostaat voorverwarming meer hebben (gele stekker), anders was dat ook wel een kanshebber wat ik zo links en rechts lees
Die sensor losnemen lijkt me een goede eerste test.
Deze uitvoering zal geen thermostaat voorverwarming meer hebben (gele stekker), anders was dat ook wel een kanshebber wat ik zo links en rechts lees

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jun 2019 21:21
Auto: C5 berline 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 270.000
Om een hele doos zekeringen uit te sparen kan je een H7 lamp als vervanging van de zekering plaatsen.
Als er dan een kortsluiting is gaat de lamp voluit branden.
Bij de normale verbruikers gaat de lamp gloeien.
Als de lamp voluit brandt kan je ook componenten gaan loshalen en kijken. Of de lamp uitgaat, je hebt dan de sluiting gevonden.
Succes,
Robin
Verstuurd vanaf mijn S61 met Tapatalk
Als er dan een kortsluiting is gaat de lamp voluit branden.
Bij de normale verbruikers gaat de lamp gloeien.
Als de lamp voluit brandt kan je ook componenten gaan loshalen en kijken. Of de lamp uitgaat, je hebt dan de sluiting gevonden.
Succes,
Robin
Verstuurd vanaf mijn S61 met Tapatalk
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als bij normaal gebruik dan 5A getrokken wordt, brandt de H7 fel, maar blijft er nauwelijks spanning over voor de verbruikers. Die werken dan waarschijnlijk al niet meer normaal.
Bij 10A werkt het helemaal niet meer, verbruikers en met name de electronica heeft dan immers geen voeding meer.
Groet,
JW
Bij 10A werkt het helemaal niet meer, verbruikers en met name de electronica heeft dan immers geen voeding meer.
Groet,
JW
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Zo doe ik het ook .en zo zijn er nog veel meerdere.Robin1357 schreef:Om een hele doos zekeringen uit te sparen kan je een H7 lamp als vervanging van de zekering plaatsen.
Als er dan een kortsluiting is gaat de lamp voluit branden.
Bij de normale verbruikers gaat de lamp gloeien.
Als de lamp voluit brandt kan je ook componenten gaan loshalen en kijken. Of de lamp uitgaat, je hebt dan de sluiting gevonden.
Succes,
Robin
Verstuurd vanaf mijn S61 met Tapatalk

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jun 2019 21:21
Auto: C5 berline 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 270.000
Als de lamp al te fel gaat branden bij normaal gebruik kan je ook een 2e lamp parallel aansluiten.
Als het goed is moet er dan genoeg spanning overblijven om de boel te gebruiken en te testen met een proefritje.
Je kan dan zien wanneer het probleem ontstaat.
Zorg er wel voor dat de lampen niets kapot kunnen smelten.
Robin
Verstuurd vanaf mijn S61 met Tapatalk
Als het goed is moet er dan genoeg spanning overblijven om de boel te gebruiken en te testen met een proefritje.
Je kan dan zien wanneer het probleem ontstaat.
Zorg er wel voor dat de lampen niets kapot kunnen smelten.
Robin
Verstuurd vanaf mijn S61 met Tapatalk
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
En hoe ga je daar dan precies voor zorgen? (Dat “die lampen niets kapot
Kunnen smelten “ ?)
Kunnen smelten “ ?)
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zorgen dat het niks raakt.
Als je nu al weet dat 15 a geen probleem is, dan zou ik overigens beginnen met twee lampen parallel, dan worden ze niet zo heet.
Als je nu al weet dat 15 a geen probleem is, dan zou ik overigens beginnen met twee lampen parallel, dan worden ze niet zo heet.