C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 sep 2014 21:49
Auto: C5 tourer exlusive 2.0 hdi
Opties: EXCLUSIVE
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 83000
Kleur: pearl white KWE
Locatie: Antwerpen
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Hallo .
Sinds kort C5 ph 3 2014 136 pk . 70.000 km.
Begint hij in te houden als ik tussen 70 en 80 km.u rij in 4de versnelling 2100 toeren ongev .
Als ik tussen deze snelheid 70 en 80 wat gas bij geef houd de wagen in.
In 4 de versnelling 70 a 80 km/u heeft hij het ergste . daarna is het niet meer als ik sneller ga rijden .
5 de versnelling ook rond 2100 toeren , maar heel weinig .
Voor de rest rijd hij goed en trekt normaal op .
juist dat haperen tussen dit toerental en versnelling is heel raar ?
Lijkt er op dat hij geen brandstof krijgt op dat moment ?

Iemand idee ??
nieuwe filters steken er maar 6000km. in
grtz.
citroen C5 CARLSSON
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Eerst uitlezen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Mee eens, uitlezen kan/zal helpen dit probleem in kaart te brengen.

Maar toch ook de vraag: wat gebeurt er als je in een lagere versnelling rijdt met dit toerental?
Doet hij in z'n 3 dan niet hetzelfde?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 sep 2014 21:49
Auto: C5 tourer exlusive 2.0 hdi
Opties: EXCLUSIVE
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 83000
Kleur: pearl white KWE
Locatie: Antwerpen
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Mod-edit: Quote verwijderd.
Svp geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte. Zie ook Regel 6 van het Reglement.
Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting



Ik heb dit in andere versnellingen ook getest ,,, dan is alles normaal
in 4 ergste ; en 5 klein beetje
citroen C5 CARLSSON
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 sep 2014 21:49
Auto: C5 tourer exlusive 2.0 hdi
Opties: EXCLUSIVE
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 83000
Kleur: pearl white KWE
Locatie: Antwerpen
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
willy4 schreef:Eerst uitlezen.

mja.. dan moet ik hem binnen doen .
Want ik heb het materiaal niet en kan dit niet .
citroen C5 CARLSSON
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als 'ie het in de andere versnellingen niet, of niet merkbaar doet, heeft het vermoedelijk iets te maken met de stand van het gaspedaal, en daarmee de activering van de dieselinjectie.

In z'n 2 of 3, heb je bij 2100 rpm een andere stand van het gaspedaal, minder ver ingedrukt dan in z'n 4. En in 5 is 'ie nog verder ingedrukt.
Dat maakt kennelijk uit.

Uitlezen lijkt me dan toch echt de eerste actie.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 sep 2014 21:49
Auto: C5 tourer exlusive 2.0 hdi
Opties: EXCLUSIVE
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 83000
Kleur: pearl white KWE
Locatie: Antwerpen
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
ok,
ik zal hem dan eens eerst laten uitlezen :smt023

bedankt

ik hou jullie op de hoogte
citroen C5 CARLSSON
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Blijft het toerental constant, duikt dat of stijgt het wat?
Ik moest denken aan een versleten koppeling. Dat geeft bij maximaal koppel ongeveer ook dat gevoel.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 sep 2014 21:49
Auto: C5 tourer exlusive 2.0 hdi
Opties: EXCLUSIVE
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 83000
Kleur: pearl white KWE
Locatie: Antwerpen
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
neen, versleten koppeling is het zeker niet, ben ik zeker van .
Als het koppeling zou zijn , zou ze bij het snel optrekken in hogere versnelling beginnen slippen
en toerental loopt dan op .
Het is inhouden waneer ik een beetje gas bij geeft .(schokt )

Als ik een beetje gas bij geef in 4de tussen 70 en 80 km/u 2.100 toeren .
Het lijkt of hij even geen brandstof krijgt of ontsteking .
elke seconde ,,,, wel niet wel niet wel ........
Als ik dan verder gas geef en meer optrek is het weg .
citroen C5 CARLSSON
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik ken het slippen juist van de tussenacceleratie. Het gaat om de kracht op de plaat, niet over het totale vermogen.
Na een tijdje wat anders gehoopt te hebben was het probleem opgelost met het vervangen van de koppeling.

Maar goed, dat laat zich eenvoudig uitsluiten door een blik op de toerenteller.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2022 16:32
Auto: C5 Tourer III
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280.000
Kleur: Parelmoer Wit
Ik heb een C5 II 2.2 Hdi gehad uit 2005 die ook met hele zachte schokjes inhield bij een lichte belasting.
Na veel proefrijden bij de Citroën dealer en het vervangen van veel onderdelen heb ik geaccepteerd dat het niet opgelost kon worden.
Na 150.000 KM zo gereden te hebben kwam bij 370.000 KM de werkelijke oorzaak aan het licht:
Vanuit dat schokken wilde de motor plotseling niet meer op 4 cilinders lopen, één inlaatklep bleef hangen.
Vermoedelijk is het (te) langzaam sluiten van de klep door vervuiling in de klepgeleider al heel lang aan de hand geweest.
De auto is toen in eigen beheer gedemonteerd en alle onderdelen zijn opgereden in een identieke C5 II 2.2 Hdi die ondertussen bij een nieuwe eigenaar de 450.000 Km voorbij is.
Was dan ook een hele bijzondere complete full-option auto.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 sep 2014 21:49
Auto: C5 tourer exlusive 2.0 hdi
Opties: EXCLUSIVE
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 83000
Kleur: pearl white KWE
Locatie: Antwerpen
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
c5jan schreef:Ik ken het slippen juist van de tussenacceleratie. Het gaat om de kracht op de plaat, niet over het totale vermogen.
Na een tijdje wat anders gehoopt te hebben was het probleem opgelost met het vervangen van de koppeling.

Maar goed, dat laat zich eenvoudig uitsluiten door een blik op de toerenteller.

het is weg met een paar keer diesel behandeling te doen van tunap
is het weg ,,, zal dus wat vervuiling zijn geweest
citroen C5 CARLSSON
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
hè, ik wilde net antwoorden: gooi er eens een injectorreiniger in ;) .Doe ik elk half jaar (8-10000 km).
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 sep 2014 21:49
Auto: C5 tourer exlusive 2.0 hdi
Opties: EXCLUSIVE
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2014
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 83000
Kleur: pearl white KWE
Locatie: Antwerpen
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik was u voor :smt193 :smt193 :D al een geluk dat zo maar iets is :D
citroen C5 CARLSSON
Plaats reactie