Startmotor begon voor zichzelf.
Geplaatst: 02 jun 2022 01:44
Mijn C5 handgeschakeld bleef doorstarten terwijl de auto van contact was. Gevolg dikke rookwolk en einde startmotor.
Op de gele draad aangesloten op de startmotor bleef spanning staan ook als deze losgemaakt was van de startmotor.
Volgens de wegenwacht was het probleem dat mijn startslot sluiting heeft. Klopt dit of blijft er een relais hangen.
De startmotor draaide niet tijdens het rijden en het parkeren, en stationair lopen, maar begon te draaien zodra ik het contact af zette. Inmiddels de startmotor vervangen. Gele draad nog niet op de startmotor aangesloten. Heel even tegen het aansluitpunt gehouden. Een kleine poging tot starten en toen was de spanning van de draad. Draad aangesloten en de auto starte weer gewoon met de contactsleutel en niets meer te merken van het probleem.
Echter dit liever niet weer opnieuw. De gele draad maar weer onderbroken en zoeken naar de oorzaak.
Nu kun je de C5 niet starten als de motor draait. Schijnbaar wordt dan de stroom naar de startmotor onderbroken, schijnbaar werkte dat nog wel, en verklaart het niet starten met lopende motor. En zou je dus denken dat het probleem in het slot bij het stuur zitten.
Zit er een relais tussen slot en startmotor? Zo ja waar zit deze en schakelt deze de mogelijkheid tot het starten met lopende motor uit ?
Ooit iemand dit eerder meegemaakt. ?
( 15 jaar geleden zag ik op een parkeerplaats een zwarte mercedes al startend een andere auto belagen. Geen bestuurder en de deuren zaten op slot. maar toen was het zeker 35 graden in de schaduw en denk wel 200 onder de zwarte motorkap van die auto).
Op de gele draad aangesloten op de startmotor bleef spanning staan ook als deze losgemaakt was van de startmotor.
Volgens de wegenwacht was het probleem dat mijn startslot sluiting heeft. Klopt dit of blijft er een relais hangen.
De startmotor draaide niet tijdens het rijden en het parkeren, en stationair lopen, maar begon te draaien zodra ik het contact af zette. Inmiddels de startmotor vervangen. Gele draad nog niet op de startmotor aangesloten. Heel even tegen het aansluitpunt gehouden. Een kleine poging tot starten en toen was de spanning van de draad. Draad aangesloten en de auto starte weer gewoon met de contactsleutel en niets meer te merken van het probleem.
Echter dit liever niet weer opnieuw. De gele draad maar weer onderbroken en zoeken naar de oorzaak.
Nu kun je de C5 niet starten als de motor draait. Schijnbaar wordt dan de stroom naar de startmotor onderbroken, schijnbaar werkte dat nog wel, en verklaart het niet starten met lopende motor. En zou je dus denken dat het probleem in het slot bij het stuur zitten.
Zit er een relais tussen slot en startmotor? Zo ja waar zit deze en schakelt deze de mogelijkheid tot het starten met lopende motor uit ?
Ooit iemand dit eerder meegemaakt. ?
( 15 jaar geleden zag ik op een parkeerplaats een zwarte mercedes al startend een andere auto belagen. Geen bestuurder en de deuren zaten op slot. maar toen was het zeker 35 graden in de schaduw en denk wel 200 onder de zwarte motorkap van die auto).