procedure BSM vervangen EW10a (C4 2005)
Geplaatst: 31 mar 2022 13:20
Ik denk er over om zelf de BSM te vervangen van de C4 (startte niet, ANWB, brandstofpomp geen spanning, tijdelijk opgelost met bypass met zwevende zekering) , exclusive 2.0i aut . Zit een Siemens VDO L06-00 in, heeft 180.000 gelopen.
Ik neem aan dat de bout vooraan los moet en de stekkers er uit. Kan je die zo los trekken of zit er weer eens een slimme schuif/knijp/wip constructie op? Kan het natuurlijk ook door de garage laten doen maar lijkt me geen rocket science. Het type BSM schijnt niet zo kritisch te zijn, ik las dat er ook eek een L04 of L05 in zou moeten kunnen?
Het ding moet overigens toch naar de garage, distributie is 10 jaar oud, lekkend rsvloeistoftank, niet werkende parkeersensor, fout meedraaiende xenonlampen, pyroltische gordelspanner/airbagmelding. Auto is van mijn dochter, mijn vrouw wil hem wel hebben i.p.v. de Xantia. Lijkt mij een hele slechte ruil, maar ja..
Ik neem aan dat de bout vooraan los moet en de stekkers er uit. Kan je die zo los trekken of zit er weer eens een slimme schuif/knijp/wip constructie op? Kan het natuurlijk ook door de garage laten doen maar lijkt me geen rocket science. Het type BSM schijnt niet zo kritisch te zijn, ik las dat er ook eek een L04 of L05 in zou moeten kunnen?
Het ding moet overigens toch naar de garage, distributie is 10 jaar oud, lekkend rsvloeistoftank, niet werkende parkeersensor, fout meedraaiende xenonlampen, pyroltische gordelspanner/airbagmelding. Auto is van mijn dochter, mijn vrouw wil hem wel hebben i.p.v. de Xantia. Lijkt mij een hele slechte ruil, maar ja..