Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

Hey iedereen,
Ik had 2 fouten c 994 fout: magneet spoel airco, en c995 fout : variabele compressor sturingsfout open circuit.
De compressor is vervangen, de magneetspoel trekt aan. Maar de compressor zelf werkt niet. Kan er iemand me helpen. Door te zeggen waar de relais of zekeringen zitten in de bsm of bsi.
Het liefst met foto’s. Ik word gek in deze warmte
Ik had 2 fouten c 994 fout: magneet spoel airco, en c995 fout : variabele compressor sturingsfout open circuit.
De compressor is vervangen, de magneetspoel trekt aan. Maar de compressor zelf werkt niet. Kan er iemand me helpen. Door te zeggen waar de relais of zekeringen zitten in de bsm of bsi.
Het liefst met foto’s. Ik word gek in deze warmte
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
naar iemand gaan met kennis.
waarschijnlijk word hij ook PWM gestuurd.
waarschijnlijk word hij ook PWM gestuurd.

Ik meet 12v op de stekker. Maar dat wil niks zeggen. Heeft er iemand schema’s van?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
zit daar geen capaciteits regeling op de compressor.
dan komen er 2 draden aan de compressor.
dan komen er 2 draden aan de compressor.

Dat weet ik niet. Airco is gevaccuumeerd en bijgevuld
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat heeft daar niets mee te maken
capaciteits regeling doet de werking van de compressor.
komen er 2 draden aan de compressor.
capaciteits regeling doet de werking van de compressor.
komen er 2 draden aan de compressor.

Ja 2 stekkers 1 voor de magneet koppeling en 1 voor ventieltje in de compressor. Magneet koppeling trekt aan. En airco compressor is nieuw. Maar pompt niet rond. Hoop dat het een draadbreukje is
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat ventiel wordt PWM gestuurd , dat bepaalt de werking van de airco.

Zijn er bepaalde zekeringen dat ik kan nakijken?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat weet ik niet zonder schema.
als ik zoiets voorheb test ik alle zekeringen.
als ik zoiets voorheb test ik alle zekeringen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Het schema van de PH3 heb ik niet, wel dat van de PH2. Die heeft net als de PH3 een PWM gestuurde opbrengstregeling van de compressor, waarbij de tuimelschijf in de compressor meer of minder gekanteld wordt.
De aansturing komt vanaf de regelunit in de dash via de BSI uit de BSM, er zijn dus verschillende mogelijkheden waarom die aansturing niet werkt.
Er zit geen aparte zekering in dit circuit, kijk maar in je instructieboekje.
In je openingspost heb je foutcodes vermeld: hoe zijn die vastgesteld?
Met Diagbox kun je de nodige tests uitvoeren, daarmee is beter te zien waar de fout kan zitten.
Zo te lezen is dat tot nu toe niet gebeurd en is er gekozen voor de aanpak "met onderdelen smijten naar een probleem". Dat blijkt maar weer eens een kostbare aanpak te zijn.
Groet,
JW
De aansturing komt vanaf de regelunit in de dash via de BSI uit de BSM, er zijn dus verschillende mogelijkheden waarom die aansturing niet werkt.
Er zit geen aparte zekering in dit circuit, kijk maar in je instructieboekje.
In je openingspost heb je foutcodes vermeld: hoe zijn die vastgesteld?
Met Diagbox kun je de nodige tests uitvoeren, daarmee is beter te zien waar de fout kan zitten.
Zo te lezen is dat tot nu toe niet gebeurd en is er gekozen voor de aanpak "met onderdelen smijten naar een probleem". Dat blijkt maar weer eens een kostbare aanpak te zijn.
Groet,
JW

Hey. Eerst gaf diagbox aan dat de magneetklep kapot was. Ik had deze uitgemeten op ohmse waarde . Deze gaf niet door. Maar kreeg wel spanning
Bij het demonteren van de compressor merkten we dat de compressor mechanisch kapot was. Deze hebben we dan volledig vervangen door een gereviseerd exemplaar en gevacumeerd, gevuld etc.
Nu krijg ik eens een andere foutcode . Foutcode voor variabele sturing.
Deze foutcode zit in de bsm. En dient gewist te worden via de bsi. Maar omdat het probleem er nog is. Kan dit niet gewist worden . Op de stekker kant van de variabele meet ik 12v indien de airco word bediend, de magneetklep trekt ook aan.
De airco kan ik gewoon testen met diagbox. Deze geeft geen foutmeldingen. Krijg wel geen koude lucht en ventilator draait niet. De nieuwe compressor heb ik uitgemeten op ohms. Magneet koppeling is 4 ohm. En klepje is ongeveer 11 ohms. Dus dat is goed
Ventilator heb ik getest via diagbox via een andere weg. En werkt.
Ik denk dat de kabel ergens onderbroken zit.
Bij het demonteren van de compressor merkten we dat de compressor mechanisch kapot was. Deze hebben we dan volledig vervangen door een gereviseerd exemplaar en gevacumeerd, gevuld etc.
Nu krijg ik eens een andere foutcode . Foutcode voor variabele sturing.
Deze foutcode zit in de bsm. En dient gewist te worden via de bsi. Maar omdat het probleem er nog is. Kan dit niet gewist worden . Op de stekker kant van de variabele meet ik 12v indien de airco word bediend, de magneetklep trekt ook aan.
De airco kan ik gewoon testen met diagbox. Deze geeft geen foutmeldingen. Krijg wel geen koude lucht en ventilator draait niet. De nieuwe compressor heb ik uitgemeten op ohms. Magneet koppeling is 4 ohm. En klepje is ongeveer 11 ohms. Dus dat is goed
Ventilator heb ik getest via diagbox via een andere weg. En werkt.
Ik denk dat de kabel ergens onderbroken zit.

Er zit geen aparte zekering voor zeg je? Dus gaat het dan over verschillende zekeringen? Heb gelezen dat bij de benzineversies de temperatuursensor van de thermostaat soms de boosdoener is.
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
JW-C5 gaf de tip even in het instructieboekje te kijken voor de configuratie van de zekeringen.
Zie hier, op pagina 158 en 159. Daar staan twee zekeringen benoemd die met airco te maken hebben, namelijk F12 (bediening airco) in zekeringkast "C" en F11 (aanjager airco) in de zekeringkast onder de motorkap.
Zie hier, op pagina 158 en 159. Daar staan twee zekeringen benoemd die met airco te maken hebben, namelijk F12 (bediening airco) in zekeringkast "C" en F11 (aanjager airco) in de zekeringkast onder de motorkap.
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Hey. Eerst gaf diagbox aan dat de magneetklep kapot was. Ik had deze uitgemeten op ohmse waarde . Deze gaf niet door. Maar kreeg wel spanning.
daar kan wel een diode inzitten.
daar kan wel een diode inzitten.