De rem linksvoor moest gangbaar gemaakt worden. Ik constateerde dat de remschijven links en rechts op hun minimum zaten en besloot gelijk alles maar aan te pakken: nieuwe schijven, blokken en ook het vervangen van de rubber onderdeel van de beugel met plunjers en de rubber onderdelen van de remklauw zelf.
Ik heb een revisiekit van het merk Frenkit met rubber onderdelen, zie bijlage. De meeste kan ik thuisbrengen, zeker na het raadplegen van het forum en video's (youtube). De drie ringen kan ik niet thuisbrengen. De linkse heeft schuine randen. De middelste is plat. De rechtse lijkt een gewone o-ring.
Wie kan me helpen en me vertellen waar de drie ringen geplaatst moeten worden?
En heeft het nog zin om de vijfhoeks moer te verwijderen? Zit daar misschien een rubber ring onder?
En nu ik toch bezig ben. Kan ik de torx-schroeven er gewoon links uitdraaien. De hendel van de handremkabel geeft namelijk mee. Beschadig ik niets als ik de torx-schroeven gewoon naar links draai?
Iemand nog een tip om de restanten van de rubber hoes van de remklauw uit de zuiger te krijgen? De hoes is bij het verwijderen gescheurd, de restanten lijken wel verkleefd met de zuigers. Stanley mes, schuurspons, stompe schroevendraaier? Wat kan ik het beste gebruiken om de rubber restanten uit de zuiger te krijgen?
Alvast hartelijk dank voor de antwoorden,
Denis
[img] [/img]
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

V.I.P.


Berichten: 13
Lid geworden op: 26 dec 2011 16:29
Auto: C5 2.0 16V Break RFJ EW10A
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10213
Productienummer: 0409
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 159918
Kleur: Zilver
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
van Frenkit nog nooit van gehoord.
als ge al niet weet welke dichting waar hoort , dan zou ik het toch maar zo laten.
ge kunt de dichtingen soms rap stuk doen.
als ge al niet weet welke dichting waar hoort , dan zou ik het toch maar zo laten.
ge kunt de dichtingen soms rap stuk doen.

V.I.P.


Berichten: 13
Lid geworden op: 26 dec 2011 16:29
Auto: C5 2.0 16V Break RFJ EW10A
Opties: Ligne Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10213
Productienummer: 0409
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 159918
Kleur: Zilver
Misschien nog wat extra informatie: de remklauw links voor is een Bendix Bosch, met de voor de C5 welkbekende geintegreerde handremhevel, zie foto. Aan de achterzijde zitten 2 torx schroeven voor het handremmechanisme.
De beugel heeft de welkbekende plunjers waarvan 1 een rubber 'kousje' krijgt, zie foto.
De rubber onderdelen voor zuiger en plunjers weet ik wel te plaatsen. Voor de drie ringen vraag ik me af of ik de remklauw verder moet demonteren.
De beugel heeft de welkbekende plunjers waarvan 1 een rubber 'kousje' krijgt, zie foto.
De rubber onderdelen voor zuiger en plunjers weet ik wel te plaatsen. Voor de drie ringen vraag ik me af of ik de remklauw verder moet demonteren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Word veel aangeboden op Autodoc, kwalitatief acceptabel spul gezien de lage prijs.willy4 schreef:van Frenkit nog nooit van gehoord.
Bosch, TRW, Delphi of een ander bekend merk, kost iets meer, echter lastig te verkrijgen.
Dan kies ik meestal uit noodzaak ook voor Frenkit, tot nu toe goede ervaring mee.
Bij mijn C5 heb ik gereviseerde klauwen gemonteerd, zag de puzzel niet zitten om dat effe te doen.