Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
hoi luitjes
heb sinds kort een andere auto op lpg G3 gekocht(zal het profiel nog veranderen) ook een fase 2
bwjr 2006 deze heeft een GFI oftewel een AG installatie dus geen LPI direct ingespoten op de cilynders op lpg loopt die perfect maar op benzine loopt die de eerste minuut beetje beroerd(start perfect) als die koud is op zich zelf is dat geen groot probleem maar mij valt op dat het benzine verbruik best hoog is en dat ligt niet aan de benzinemeter heb hem volgetankt en na 400 km te hebben gereden op lpg weer af getankt(benzine) nu heeft die ongeveer 12 liter benzine gebruikt nu heb ik wel veel korte ritten gemaakt en de auto vaak koud gestart maar dit benzine gebruik vind ik extreem
kan dit aan de injectoren liggen of moet ik het ergens anders gaan zoeken
mvg mart
heb sinds kort een andere auto op lpg G3 gekocht(zal het profiel nog veranderen) ook een fase 2
bwjr 2006 deze heeft een GFI oftewel een AG installatie dus geen LPI direct ingespoten op de cilynders op lpg loopt die perfect maar op benzine loopt die de eerste minuut beetje beroerd(start perfect) als die koud is op zich zelf is dat geen groot probleem maar mij valt op dat het benzine verbruik best hoog is en dat ligt niet aan de benzinemeter heb hem volgetankt en na 400 km te hebben gereden op lpg weer af getankt(benzine) nu heeft die ongeveer 12 liter benzine gebruikt nu heb ik wel veel korte ritten gemaakt en de auto vaak koud gestart maar dit benzine gebruik vind ik extreem
kan dit aan de injectoren liggen of moet ik het ergens anders gaan zoeken
mvg mart
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat zou kunnen , je kunt iets toevoegen aan de benzine om de verstuivers te kuisen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb ook een gfi installatie, ik heb ook een vrij hoog verbruik van benzine.
Mijn indruk is dat dit een eigenschap of instelling is. De gasboer hier in de regio kon hem echter niet meer uitlezen. Inmiddels al 2 ton tamelijk probleemloos mee gereden.
Die van mij schakelt pas na een paar km om. Is dat bij de jouwe ook zo?
Mijn indruk is dat dit een eigenschap of instelling is. De gasboer hier in de regio kon hem echter niet meer uitlezen. Inmiddels al 2 ton tamelijk probleemloos mee gereden.
Die van mij schakelt pas na een paar km om. Is dat bij de jouwe ook zo?
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Koude motor en in de stad. Dat is wel een combinatie die voor een hoog gebruik zorgt.
Mijn 1.6 16v loopt op de snelweg 1 op 17. Met alleen korte ritjes 1 op 11.
Mijn 1.6 16v loopt op de snelweg 1 op 17. Met alleen korte ritjes 1 op 11.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club Fan


Berichten: 98
Lid geworden op: 11 jun 2017 19:57
Auto: Break, Ligne Prestige.
Opties: Niet genoeg
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 378000
Kleur: Blauw
Locatie: IJlst
Komt mij ook bekent voor. Ik heb ook een PH2 met nog een AG. Mijn vorige auto (2002 Picasso) had de zelfde installatie en tankte in écht heel weinig benzine mee.
Ik kan helaas niet meer zien of de C5 op benzine loopt, het rode lampje lijkt stuk in de knop. Toen dat het nog wel deed schakelde hij ook vrijwel direct na starten over op gas (volgens de knop dan, alles groen) maar verbruik blijft. Ik rijdt eigenlijk alleen maar langere afstanden. Na aanschaf, nu bijna 3 jaar geleden, heeft ie bij verdampere een controle gehad en alles was toen goed. Helaas woont die in het zuiden, ik niet, dus laat ik het eerst maar zo.
Ik kan helaas niet meer zien of de C5 op benzine loopt, het rode lampje lijkt stuk in de knop. Toen dat het nog wel deed schakelde hij ook vrijwel direct na starten over op gas (volgens de knop dan, alles groen) maar verbruik blijft. Ik rijdt eigenlijk alleen maar langere afstanden. Na aanschaf, nu bijna 3 jaar geleden, heeft ie bij verdampere een controle gehad en alles was toen goed. Helaas woont die in het zuiden, ik niet, dus laat ik het eerst maar zo.
Berichten: 411
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Hij schakelt pas rond de 60 graden over op lpg. Dus als je veel korte stukjes
rijdt met de koude auto, zal hij dus ook veel benzine gebruiken.
rijdt met de koude auto, zal hij dus ook veel benzine gebruiken.

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
Heb met de lexia gemeten schakeld bij 45 graden om en met dit weer schakeld die koud ongeveer na 2 km om gr mart

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Als je thermostaat goed is gebeurt dat snel genoeg.
Maar idd, zal zoiets als 2 km zijn.
Bij de papieren zat een boekje van teleflex gfi.
Gfi is een zelfstandige leverancier, wat ze met AG te maken hebben weet ik niet.
Maar idd, zal zoiets als 2 km zijn.
Bij de papieren zat een boekje van teleflex gfi.
Gfi is een zelfstandige leverancier, wat ze met AG te maken hebben weet ik niet.

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
heb vandaag injector reiniger toegevoegd ben benieuwd of dat gaat werken heb het gevoel dat de injectoren lekken oftewel niet goed werken
maar ik weet niet of er ergens een afsluiter tussen de benzineleiding zit of dat alleen de injectoren deze dichten kan er ook nergens een goede documentatie van vinden
ben er wel achter dat de benzinepomp gewoon door loopt ook al loopt die op lpg
gr mart
maar ik weet niet of er ergens een afsluiter tussen de benzineleiding zit of dat alleen de injectoren deze dichten kan er ook nergens een goede documentatie van vinden
ben er wel achter dat de benzinepomp gewoon door loopt ook al loopt die op lpg
gr mart
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat heeft wel tijd nodig om te werken.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Het is ook niet uitgesloten dat het de bedoeling is dat er benzine wordt ingespoten tijdens het rijden op LPG. Dan moet de pomp uiteraard draaien
Sowieso is dat nodig om geen storingen te krijgen tijdens het rijden.
Sowieso is dat nodig om geen storingen te krijgen tijdens het rijden.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Is heel normaal, hebben alle lpg's , bij beginnen van rijden eerst op benz.
heb ik ook
heb ik ook
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
hoi herman
dat die pomp moet blijven draaien snap ik maar dat buitensporige benzine verbruik heb ik nog niet meegemaakt en heb aantal jaren geleden ook altijd op lpg gereden of welke ervaring hebben jullie met benzine verbruik en dan alsnog nog mijn vraag zit er ergens een afsluiter tussen
gr mart
dat die pomp moet blijven draaien snap ik maar dat buitensporige benzine verbruik heb ik nog niet meegemaakt en heb aantal jaren geleden ook altijd op lpg gereden of welke ervaring hebben jullie met benzine verbruik en dan alsnog nog mijn vraag zit er ergens een afsluiter tussen
gr mart
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Wanneer na het bereiken van de juiste koelvloeistoftemperatuur overgeschakeld gaat worden naar LPG-bedrijf, vindt eerst een voorbereidingsfase plaats. De LPG-aflsuiter wordt geopend en de leidingen naar de LPG-injectoren worden gevuld met LPG in gasvorm. Pas wanneer de leidingen gevuld zijn, zal er daadwerkelijk worden overgeschakeld op LPG. Deze fase is te herkennen aan het knipperen van de lampjes op de keuzeschakelaar Benzine/LPG. De SGI computer schakelt dan de LPG-injectoren in en sluit elektrisch de benzine-injectoren uit. Er zit geen klep oid in het systeem om de benzinetoevoer te stoppen en ook blijft de brandstofpomp gewoon in bedrijf. Alleen in het LPG-systeem is een aparte klep bijgeplaatst om de LPG toevoer af te sluiten. Deze zit in het vloeibare LPG gedeelte.
Wanneer je benzine-injectoren zouden lekken of nadruppelen ga je dat merken in een onregelmatige loop, een brandstofoverschot dus luchtgebrek in de katalysator en dat geeft uiteindelijk een Check-engine-light op je dashboard.
Wanneer je benzine-injectoren zouden lekken of nadruppelen ga je dat merken in een onregelmatige loop, een brandstofoverschot dus luchtgebrek in de katalysator en dat geeft uiteindelijk een Check-engine-light op je dashboard.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 359
Lid geworden op: 30 mei 2016 18:18
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic
Locatie: Nieuwe Pekela
Ik rij ook al jaren in verschillende auto's op LPG maar zo'n hoog benzineverbruik heb ik ook nog nooit meegemaakt. Je verbruikt altijd wat benzine maar zo veel lijkt mij ook niet normaal. Ik vraag me af of er wel goed overgeschakeld wordt naar LPG of dat hij niet terugschakelt naar benzine soms.
Bij 12 liter op 400 km zou je denken dat er ongeveer een kwart van de tijd op benzine is gereden
Bij 12 liter op 400 km zou je denken dat er ongeveer een kwart van de tijd op benzine is gereden