Zie nu dat een C5 berline eind 2005 op 0.003 g/km zit.
En een C5 break eind 2006 op 0.006 g/km.
Beide zijn wel 1.6hdi met roetfilter en dus emissie 4. Zijn dus toch ongelijk aan elkaar.
Verbruik 5,4 tov. 5,5 L/100km.
Onverwacht verschil met net boven de 0.005 g/km een 15% wegenbelasting-toeslag.
Zou dat te her-meten zijn en aan het RDW door te geven?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jul 2014 20:18
Auto: C5
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Locatie: Almere
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Vergeet ook niet dat een break groter is dan een berline en dus zwaarder. Deze zal harder moeten werken en dus meer uitstoten.
Dit soort dingen wijzigen bij de RDW vraagt een ontzettend goede onderbouwing en papieren van de fabrikant die dat ondersteunen. Kortweg, bijna onmogelijk.
Bij de buren op het CIFO is forumlid Waterman bezig met zijn Mercedes te laten wijzigen naar euro 2. Een ontzettend gedoe en maar de vraag of RDW thuis geeft....
Dit soort dingen wijzigen bij de RDW vraagt een ontzettend goede onderbouwing en papieren van de fabrikant die dat ondersteunen. Kortweg, bijna onmogelijk.
Bij de buren op het CIFO is forumlid Waterman bezig met zijn Mercedes te laten wijzigen naar euro 2. Een ontzettend gedoe en maar de vraag of RDW thuis geeft....
Citroen 2cv6 spécial 1986