Standaard PH2 (Break 1.8/125pk) met een accu van 278 ipv 242
Geplaatst: 24 aug 2020 13:12
Inkoppertje voor de experts waarschijnlijk.
Gezien het aantal kilometers, deze benzine/LPG net over de 372.000 km gereden, en dat ik dag en nacht wil kunnen (door)starten zonder accuproblemen; keek ik deze week eens naar de accu.
Oeps, dik 6 jaar oud en 186.000 km geleden geplaatst. (L3D 70 Ah 700 A officieel citroen - JO)
Nou wil ik komende herfst en winter echt niet stil komen te staan in de polder, kortom voorzorgsvervanging.
Nu is de standaardmaat (50-65 Ah) 242x175x190
Maar de zwaarder jongens (en ook nog betaalbaar) van 70-75 Ah zijn vaak net iets langer 278x175x190.
Past dit op de standaard plaat in mijn PH2 Break 1.8/125 pk uit 2007?
Gezien het aantal kilometers, deze benzine/LPG net over de 372.000 km gereden, en dat ik dag en nacht wil kunnen (door)starten zonder accuproblemen; keek ik deze week eens naar de accu.
Oeps, dik 6 jaar oud en 186.000 km geleden geplaatst. (L3D 70 Ah 700 A officieel citroen - JO)
Nou wil ik komende herfst en winter echt niet stil komen te staan in de polder, kortom voorzorgsvervanging.
Nu is de standaardmaat (50-65 Ah) 242x175x190
Maar de zwaarder jongens (en ook nog betaalbaar) van 70-75 Ah zijn vaak net iets langer 278x175x190.
Past dit op de standaard plaat in mijn PH2 Break 1.8/125 pk uit 2007?