Pagina 1 van 1

problemen bij koude motor

Geplaatst: 23 aug 2020 12:51
door toku
Hallo allen,

Sinds kort heb ik problemen met mijn C5. De auto start goed en loopt op een stabiel toerental. Wanneer ik gas geef houd de motor in en dreigt af te slaan. Als ik het gaspedaal loslaat komen de toeren weer terug. Dit geeft problemen met wegrijden. Wanneer de motor warm is heb ik nog wel een beetje problemen, maar ik kan wel wegrijden. Bougies, filters etc heb ik vervangen. Het uitlezen met de Lexia geeft alleen een storing aan de luchtpomp. Voor de rest niets aangetroffen. Getracht een en ander te bekijken en wat opviel is de lambdasondes niet uit te lezen zijn. Ik krijg geen signaal in mVolt. Zou hier het probleem in kunnen zitten. Ik neem aan dat er zowel voor de katalysator als daarna een uitslag moet zijn. Komt dit vaker voor dat beide sondes niets weergeven of zijn deze beveiligd met een zekering. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groeten.

Ton.

Re: problemen bij koude motor

Geplaatst: 23 aug 2020 13:35
door willy4
map sensor is die nog schoon . en kijk ook eens naar de gasklep.

Re: problemen bij koude motor

Geplaatst: 09 okt 2020 17:53
door jancampa
Misschien de motormanagement software laten updaten.
Bij mijn vorige C5 2.0 24V had ik ook problemen bij wegrijden.
Na de update was het probleem opgelost ยก

Re: problemen bij koude motor

Geplaatst: 09 okt 2020 18:12
door jantje1948
6 kleppen per cilinder?

Re: problemen bij koude motor

Geplaatst: 10 okt 2020 00:17
door C5HDI110
Tikfoutje denk ik, hij bedoeld zeer waarschijnlijk C5 3.0 24V ;)
Of zijn toetsenbord is defect en geeft een 2 ipv een 3, bij mij blijft de punt weleens hangen en dan krijg ik.....

@toku, de lambda sondes horen een signaal in mVolt te geven, ik weet niet precies hoeveel.
Als ze kapot zijn, dan zou je op zijn minst een emissie storing krijgen.

Re: problemen bij koude motor

Geplaatst: 10 okt 2020 10:11
door c5maarten
Voorste sonde pendelt tussen de 0.1 en 0.9 en de achterste heeft een constante waarde, want heeft controleerde werking van de katalysator. Kun je overigens makkelijk via EOBD uitlezen.