Ik heb onlangs een C5 Exclusive (berline) bouwjaar 2002 ik vermoed PH1, van mijn overleden vader overgenomen. Nu weet ik niet goed of wat ik hier ga schrijven allemaal 'mag' gezien er wat diverse dingen gebeurd zijn rondom de auto, ik dacht ik kan ook meerdere topics aanmaken, maar dat vond ik dan ook weer zo overdreven..
Afgezien van het feit dat deze auto heerlijk rijdt (2.0l automaat) zijn er toch wat dingetjes onlangs voorvallen.
De voorband daar zat nog een reserveband op, dus ik dacht naar de bandenboer en vervangen. Maar er zaten dus nog winterbanden op, dus ik heb de voor- en achterbanden laten vervangen door zomerbanden.
Ik heb de auto op een lage brug gereden bij de bandenboer, eerst 2 nieuwe voorbanden er op. Volgende dag teruggekomen voor de achterbanden want niet alles was op voorraad. Vertelden ze mij dat er een plas vloeistof onder de auto lag, nadat ik was weggereden de dag ervoor. Ze hadden het niet direct door, dus het kan ook van iemand anders zijn lijkt me. Ik heb alle reservoirs nagekeken, nog eens nagevraagd bij een garage, hebben gekeken zagen ook niet direct een lek.
Overigens moet ik ook erbij vertellen - toen de voorbanden de 1e dag waren gewisseld, stond de auto ineens op de laagste stand! Ik moest toen de auto op de 'normale' hoogte weer instellen, na wat probeerwerk met de manuele hoogte instelling knoppen.
De auto reed daarna toen nog verder prima.
Alleen de laatste paar dagen, vooral vandaag doet de auto wat rare dingen. Bijv. het stuur trilt nu als ik 100km/u of harder rijdt. Het lijkt wat extra te trillen als ik het gaspedaal loslaat beneden de 100. Ik zit dan op zo'n 2500 toeren bij 100 km/u.
Zou dit iets met elkaar te maken kunnen hebben? Dat het stuur nu trilt.. ook maak ik me toch nog wat zorgen over die plas vloeistof. Het was geen olie in ieder geval.
Ik dacht ik ga misschien naar de Citroën dealer hier in de buurt maar ik vermoed dat die de volle prijs vragen voor een eventuele reparatie..? Ik ben er nog even niet aan uit wat het allemaal is, en waar ik het het beste kan laten nakijken.
P.S. weten jullie wat de 'Eco' stand nou eigenlijk doet?
Bedankt.