C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:41
Auto: C5 Tourer comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 172000
Kleur: Donkergrijs
Gebruikersavatar
C5club Fan
C5club Fan
Achja, the saga continues... Nadat de thermostaat vorige week is vervangen heb ik 40 km gereden en kreeg ik respectievelijk een park sensor defect melding met een *ding ding ding* (die weer verdween) en een *ding* olieniveau niet correct. Heb gemeten en er maar een 800 ml helix 5w30 bijgegooid. (staat in het boekje, hoor en lees nu overal dat het 0w30 moet zijn). Volgens mij was ik te optimistisch en is het nu, denk ik ietwat, teveel maargoed...

Hierna kreeg ik na een koude start en een km rijden een motorstoringslampje met een melding incorrecte XXX (niet kunnen lezen want was in een bocht met druk verkeer) met een *DONG*... om even later, na weer van mn bestemming weg te willen rijden, een elektronic brake error met een *dong dong dong* voor mn kiezen te krijgen :evil: Laatste was opgelost door de auto uit te zetten, op contact en handmatig te lossen. Ook niet meer voorgekomen...

Maar het motorstoringslampje dus... Uitgelezen P0016 melding, gewist en door... dacht ik. Maar die komt dus weer terug een km na een koude start.
Ik ben bekend met dit topic viewtopic.php?f=54&t=18117" onclick="window.open(this.href);return false;

maar lees ook iets over weerstand en teveel olie op het grote internet. Of moet ik me gaan opmaken voor het grote ketting avontuur? Mijn auto heeft in 2014 bij 83000 een nieuwe motor gekregen en die heeft nu ongeveer 100.000 gedraaid... Hij loopt nog steeds als een zonnetje en soepel ondanks wat bekende interne vervuiling. Geen bijgeluiden. De moed begint me een beetje in de schoenen te zakken na alle dings en dongs dus hoop op nog wat meer positievere oorzaken dan de ketting?
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:41
Auto: C5 Tourer comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 172000
Kleur: Donkergrijs
Bij starten op een warme motor (na reset) blijft de melding weg. Rit gehad van 120 km... niks... geeft de mens weer hoop...
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Gewoon de timing even opnieuw afstellen zou ik zeggen.
Eerst even de ketting lengte checken.

Zie BJGDiagnostics

https://sites.google.com/view/bjgdiagno ... /ep6dt-thp" onclick="window.open(this.href);return false;


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 aug 2018 21:41
Auto: C5 Tourer comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 172000
Kleur: Donkergrijs
Ik kijk het nog even aan en heb enkele reacties om te polsen op evt inruilen van de auto gehad: "fantastische auto zo'n C5, ongeëvenaard met die hydro vering, maar een thp? ownee, daar begin ik echt niet meer aan" x ongeveer 4 garagehouders. :shock: (+ de opmerking vorige week van de citroen monteur "ga kijken naar een mazda" + gisteren de citroen dealer om te vragen of dit nog kon worden opgelost: "vanaf dit moment zou ik m compleet afrijden en dat geld voor reparatie in de zak houden"). Geeft de burger moed niet?

Dus vanochtend kwam de emissiestoring weer, op exact hetzelfde punt vanaf mn huis als eerder. Halve dag stukjes van plm 15 tot 20 km gereden naar her en der, totaal bijna 250 km, en ineens viel me smiddags op dat het lampje uit zichzelf weer was uitgegaan... Op dat moment was de motor volgens de temp meters minder dan lauwwarm.

NB: ze gaven allemaal aan de 2 liter met hydractief III ongezien WEL in te ruilen voor grof geld.
Plaats reactie